Extrém Off Road Trial v motokrosovém areálu CHŘÍČ 12.10.2005 19:01 - tisková zpráva
Extrém Off Road Trial
Předposlední - 8.závod MČR Off Road Trial 2005 se jel druhý říjnový víkend v motokrosovém areálu AVZO-TOMAS CHŘÍČ. Pro 30 offroaďáckých posádek to bylo zcela nové prostředí- nejnáročnější ze všech, na kterých se zatím MČR jelo. Prudké, skalnaté stráně, stromy, několik hlubokých roklí . Pro stavitele sekcí bylo velice obtížné v tomto těžkém prostoru připravit sekce, hlavně pro leštěnky, které zatím nejsou na tvrdší tratě zvyklé. Podařilo se jim připravit na sobotní závod 8 trialů. Dvě sekce pro specoše, dvě pro leštěnky a čtyři společné, kde náročnost rozlišuje barevné značení branek.
Specoše měly dvě sekce na skalnaté části – prudký sjezd, pravá otočka a prudký výjezd, to vše po kamenech, mezi keři a starými vyvrácenými stromy. Všechny posádky zvládly tyto úseky bez větších problémů. Všem přihlížejícím se tajil dech při průjezdu posádky KLEMO Teamu, jejich Suzuki-patrol při sjezdu zůstal zapíchnutý – dvě kola ve vzduchu. Hrozilo převrácení a nebezpečné skutálení z 50 metrové stráně.
Mitfára se pokusil vylézt na zadek auta a vyvážit ho. Vůz s mitfárou na korbě se pohnul a rozhodčí okamžitě odpískali konec, posádku zastavili, čímž určitě zabránili nebezpečnému pádu. Naopak k pobavení diváků opět přispěla posádka Králíkářů. Mitfára Mareček se snažil udržet sjíždějící Daihatsu-králíkárnu na kurtě, ta ho však přemohla a Mareček „ sjel po zadku holou skálu“. Patřičná partie Marečkova těla sice zmodrala, ale zachránil králíkárnu se Zdeňkem Šilhavým před koulením po stráni.
Třetí, společný trial byl v hluboké rokli, kde na boudě skončil Suzuki Samurai Míly Hamsy. V 6.společném trialu při výjezdu z rokle se klemáci postavili na zadní, následoval přemet vzad, odraz od protějšího břehu a přistání na boku. Společný trial číslo 5 byl opět náročný pro všechny. Další hluboká rokle, prudké sjezdy, výjezdy , náklony.
Ze speciálů tady na boudě skončil Karel Sláma se svým Růžovým panterem, bůček se podařil Subíkům a z velkých leštěnek na dně rokle zůstal Palino s utrženým závěsem předního kola. Jejich Jeep Cherokee odtáhli mimo sekci, Jánošíci se pustili na místě do náročnější opravy, sobotní závodění už sice nestihli, ale v neděli už opět bojovali.
V leštěnkovém trialu č.1 šla z mírného svahu přes boudu krnovská posádka Roman Stavovský/ Pavel Trumpeš. Ve své sérii smůly pokračovala děčínská posádka Beďar s Prcanem. Při průjezdu druhé sekce utrhli na své LC 70 kineťák, Beďar sehnal náhradní, radostně si poskočil a .. odnesl to kotník.
Pro leštěnky byly sobotní sekce velice náročné. Určitě se nejednalo o lehké jízdy zručnosti, po krtinách, které byly v předešlých závodech předmětem kritiky posádek. Tentokrát to byl extrém, který některým posádkám připravil mnoho problémů. Jsou velké rozdíly v technických úpravách leštěnek, tím jsou i rozdílné schopnosti vozů v terénu. Zatím jsou všechny leštěnky rozděleny pouze podle obsahu motoru. Rozdíly a možnosti vyřeší v příští sezóně, kromě nových pravidel i nové rozdělení kategorií – podle úprav vozů. Tím budou mít šanci na úspěch všichni od „ čistokrevných “ originálů, pro které budou lehké sekce, po prototypy, kde to bude hodně o adrenalínu.
Na neděli rozhodčí trialy přestavěli a částečně zjednodušili. Speciály i leštěnky měly 4 samostatné sekce. Speciály měly opět dvě sekce na skále, další dvě v roklích. Do velkých speciálů se v neděli přihlásil i Honza Prokůpek. V trialu č.8 při snaze o projetí brány na dně rokle omotal svého Jeepa Wranglera o strom, přední sklo nevydrželo přetlačování s kmenem a následně nevydržela ani uzávěrka předního kola. Z rokle se dostal pomocí navijáku.
V 9.trialu posadil Martin Odvárka svého Patrola diferákem na padlou břízu,vypadla poloosa a vysvobodil je naviják konkurenční posádky.
Všem posádkám, které se tohoto závodu zúčastnily patří velký dík a obdiv za jejich výkony. Všichni si zkusili, jak chutná extrém, strach a jakou vydrží dávku adrenalínu. Velký dík patří všem rozhodčím z Novoborského Off Road Clubu i Kladeňákům, kteří celý víkend strávili šplháním po stráních. Poděkování patří i organizaci AVZO-TOMAS CHŘÍČ, za poskytnutí závodiště a příjemného zázemí v bývalém „lihovaru“.
Tento závod byl náročnou školou jak pro posádky, tak pro pořadatele.
Poslední závod sezóny 2005 se jede 5.- 6.11.2005 opět v Chříči. Terén určitě dozná jistých změn po dvoudenních závodech trucků, které zde jedou svůj poslední závod sezóny.
Vzhledem k ročnímu období a nelítostnému terénu to bude opět náročný závod, ve kterém se bude bojovat o poslední body do seriálu MČR.
V malých speciálech se bude rozhodovat o celkové 2. – 4. místo. Nejtěžší boj bude v kategorii velkých leštěnek, kde jsou dosavadní výsledky velice vyrovnané. V malých leštěnkách je mezi prvním a druhým místem zatím jen jednobodový rozdíl – celkový vítěz v této kategorii bojuje o motorovou pilu, kterou věnuje firma STIHL.
Text: Mačále
Výsledky:
Speciály do 2000ccm 1 103 - Milan Hamsa/Jan Hruška-Suzuki Samurai-Off Road Team Hamsa 2 106 - Zdeněk Šilhavý/Marek Fábera-Daihatsu Králíkárna-Králíkáři 3 101 - Petr Zídek/ Buriánek- Subaru 4WD-Subi Racing Team
Speciály nad 2000ccm 1 201 - Marek Michal/Michal Jakub-MidiSema 4-Autosema Offroad Team 2 206 - Jiří Klasna/Jiří Provazník-Mitsubishi L 200 3 209 - Karel Sláma/Klabík,Pašek-Range Rover-Růžový panter
Leštěnky do 2000ccm 1 302 - Marek Vodrážka/ M.Szabó-Suzuki Samurai-Stihl Team 2 306 - Roman Stanovský/Pavel Trumpeš-Suzuki Samurai-Off road klub Krnov 3 303 - Miloš Vondrák/Tomáš Holubář,Doleček-AVIA A11 TREND-Mikrocar HK
Leštěnky nad 2000ccm 1 425 - Hoppe Petr/Václav Sýkora-Jeep Wrangler-Hopík Team 2 405 - Karel Matoušek/Petr Matoušek-LC 70-S&M car.Offroad 3 402 - Petr Kvoch/Karel Eis-Mitsubishi Pajero MT 2,6-Mitsubishi Sýkora
|