Finále Sports Car Challenge na Hockenheimu se blíží 13.10.2005 08:53 - Vladimír Rožánek
Již 14.-15.10. se uskuteční na německém okruhu Hockenheim finále Sports Car Challenge. Letos nabídla tato velmi atraktivní sportovní disciplína pěknou podívanou, především pak v první divizi, ve které jsme také měli své želízko v ohni – Michala Doláka z Mostu, který startoval v SCC na stroji rakouské konstrukce PRC s motorem Ford DVR 3,5l F1.
V divizi 1 letos předvedl zatím nejlepší výkony Angličan Sinclair, který jezdí s vozem vlastní produkce Jade 2 Evo III Nissan. Zdá se, že jeho vůz proti loňsku velmi zrychlil, díky motoru Nissan a dařilo se mu především na mostecké dráze. Před posledním závodem nasbíral 124 bodů a před druhým Payrem na PRC BMW 3,2 má náskok 13 bodů. Souboj bude ještě zajímavý mezi Beiselem s PRC BMW a Pedrazzou s PRC BB05 BMW, které dělí v boji o 3. místo jen dva body.
Náš Michal Dolák s PRC Ford DVR F1 zatím nasbíral bodů 48 a patří mu místo páté, ovšem rozbitý motor Ford ho připravil o mnoho bodů, se kterými by mohl bojovat o místa na stupních vítězů. Podle posledních informací je motor ještě ve Švýcarsku u Madera a poslední závod s tímto vozem team Cardo nepojede.
Jako sedmý se zatím uvelebil Švýcar Gartner, který už svým věkem ledacos pamatuje a jeho Martini Alfa Romeo 3,0 nepatří také k nejmladším strojům. Škoda, že se nedařilo Robertsovi s krásnou Lolou B2K/40 Nissan. Též jsme v druhé polovině neviděli Švýcara Strickera s Renauerovým Tampoli Alfa Romeo, který však předvedl na tento vůz poněkud žalostné výsledky a 15 bodů svědčí za vše.
Divize 2, ve které nebyl vidět nikdo z našich reprezentantů, dominoval Rakušan Tessitore se strojem PRC BMW. Nasbíral 149 bodů a vítězství mu již nemůže utéci. Kormann a Rubig se zatím dělí o třetí příčku a Hockenheim o jejich pořadí rozhodne. Do boje třetí místo ještě může zasáhnout rakouský junior Bruckl, který ztrácí 7 bodů a při velkém štěstí také Munch, Truffer, nebo Hallau na krásném Sharonu GT Honda.
Třetí divize patřila i letos na čelo pořadí SCC. Sledovat jsme mohli několik soubojů jezdců Milavce a Wagnera se stroji F3000. Dařilo se převážně Milavcovi s Lolou F3000 Cosw. a Wagner nasbíral se svým Reynardem F3000 body až v závěru sezóny.
Divize 4 už má před posledním podnikem svého šampióna známého. Po dobrých výkonech se jim stal Rakušan Kirchmayer na formuli VW, který dokázal s dvoulitrem zatopit i daleko silnějším strojům v celkové hodnocení. Druhé místo již také zcela jasně okupuje Němec Tanzmann s Dallarou F3 Opel. Třetí místo patří dalšímu Němci Packendorfovi s Reynardem 923 Opel F3. Divize 4 byla letos daleko méně obsazená a našemu Glogarovi s Eufrou F3, jenž odjel jen jediný závodní víkend patří 9. místo za 10 bodů.
Pořadí Sports Car Challenge 2005 před finále na Hockenheimu:
Divize 1
Tony Sinclair GB – Jade 2 EVO III Nissan – 124
Wofgang Payr F – PRC BMW 3,2 – 111
Gerd Beisel D – PRC Mugen V8/BMW – 66
Emanuell Pedrazza A – PRC BB05 BMW – 64
Michal Dolák CZ – PRC Ford DVR F1 – 48
Thomas Riedmuller D – URD BMW WSC - 20
Divize 2
Tessitore A – PRC BMW 2,5 – 149
Peter Kormann D – PRC Opel 2,0 – 58
Bernd Rubig A – PRC Opel 2,0 – 58
Divize 3
Peter Milavec A – Lola F3000 Cosworth – 94
Arnold Wagner D – Reynard F3000 Cosworth – 48
Roger Kitty GB – Reynard F3000 Cosworth – 10
Divize 4
Ernst Kirchmayer A – Formel VW 2,0 – 88
Klauss Tanzmann D – Dallara F3 Opel – 68
Michael Packendorf D – Reynard 923 Opel F3 – 36
Vláďa Rožánek
Sports Car Challenge 2005
|