www.car.cz
 

Rallye Hořovice přivítala na osmdesát přihlášených posádek
     14.10.2005 12:58 - tisková zpráva


Ve dnech 7.-8.10.2005 se konal předposlední podnik Volného poháru ČR a to Rallye Hořovice. Na osmdesát přihlášených posádek čekalo zhruba 80 ostrých kilometrů. Pořadatelé rozdělili soutěž na dvě etapy. První se jela v pátek za tmy (dvě RZ dvakrát) a druhá se jela v sobotu (dvě RZ třikrát).

Startovní listina opět prozrazovala mnoho pěkných soubojů. Největším favoritem byl opět Rudolf Kohout se svojí Lancií Delta HPE, další velký favorit byl Radek Nešpor jedoucí na Fordu Escort Kit. Ze hry nebyl ani mladý Martin Vodehnal s Audi S2, či Václav Mulač nebo Petr Koutný oba jedoucí na Subaru Impreza.

První závodní automobil sjel ze startovní rampy v 18:30. Na prvním měřeném testu byl první domácí Nešpor-Král, za ním byl překvapivě Mulač-Mulačová a třetí příčka patřila posádce Kohout-Radina. Na druhé RZ zajel Nešpor opět nejrychlejší čas, druhý nejrychlejší čas zajel Švec jedoucí na Fordu Cosworth a třetí čas zajel Vodehnal.

Druhá RZ se stala osudnou pro posádku č. 11. Pechr-Pechr jedoucí na voze Peugeot 205. V levotočivé zatáčce vůz opustil trať a narazil spolujezdcovou stranou přímo do stromu. Spolujezdec byl vážně zraněn a byl převezen do nemocnice. RZ 2,3,4 byly zrušeny. Takže se výsledky počítaly pouze po RZ1.

V sobotu ráno soutěž pokračovala od 8:30. Hned po první RZ odpadla velmi dobře jedoucí posádka Koutný-Matějka pro poruchu převodovky. Na první a druhé RZ velmi zatáhl Kohout a posunul se na první místo před Mulače a Nešpora. Na čtvrtém místě se držel Švec-Hořčík. Vodehnal ztrácel hlavně na asfaltu díky menšímu výkonu vozu a tak se snažil vše dohnat na pološotolinové RZ. Svou dravou jízdu však přehnal a skončil na střeše, ztratil něco přes minutu, ale pokračoval dál. Ve stejném místě skončilo nejméně dalších deset aut. Jezdci jako by nereagovali na výjezd ze šotoliny na asfalt.

První místo si tedy hlídal Rudolf Kohout a zajížděl jeden nejrychlejší čas za druhým. O druhé místo se tahali Mulač a Nešpor. Nakonec byl druhý Mulač o pouhých 0,6 desetin sekundy před Nešporem. Čtvrtý skončil Švec, pátý stíhací jízdou Vodehnal a na šestou pozici vystoupala perfektně jedoucí posádka Michálek-Hála se Suzuki Swift.

Ve třídě A4 tedy s přehledem vyhrála bezchybnou jízdou posádka Kohout-Radina s Lancií, druzí skončili manželé Mulačovi se Subaru a třetí skončila posádka Švec-Hořčík jedoucí s Fordem.

Ve třídě A3 dominovala domácí posádka Nešpor-Král jedoucí s Fordem. Za nimi s velkým odstupem skončil bezchybnou jízdou Michal Nouzecký-Martin Mařik s Opelem Kadett a třetí příčku si vyjela posádka Sláma-Černý s vozem Opel Astra. Už v pátek havaroval Pechr st., Hanáček poslal svého Renaulta do plotu a favorizovaní Míča a Čermák (oba VW) měli problémy.

Třída A2 se opět nesla v souboji tří nejlepších posádek. Nejlépe začal Čermák jedoucí s Opelem Corsou, za ním následoval Tomášek s Peugeotem 106 a třetí byl Zenkl s Toyotou Corolla. Druhý den se na první pozici usadila posádka Zenk-Knajzl, protože Josefa Čermáka provázely problémy s převodovkou a Tomášek měl menší havárii (šotolina-asfalt). V druhém průjezdu sobotních RZ Zenkl opustil na půl minuty trať (šotolina-asfalt) a vítězství spadlo do klína posádce Čermák-Linhart, druzí dojeli Zenkl-Knajzl a třetí příčka připadla posádce Tůma-Viktora jedoucí se Škodou Felicia.


Ve třídě A1 byl nejlepší Míchálek se Suzuki Swift. Po celou soutěž si držel bez problémů první místo. Na druhém místě dojela posádka Janota-Kovanda s vozem Škoda 130LR a na třetí pozici skončila domácí posádka Kolář-Mikšovská se Škodou Felicia. Favorizovaná posádka Klinger-Trubička měla na RZ 6 problémy a tak dojela až na páté pozici.

Třída H2 čítala pouze čtyři vozy. Nejlépe začala pardubická posádka Šmahel-Kroulík jedoucí s BMW, ale hned druhý den nedojela díky technické závadě ani na start první RZ. První tedy skončila posádka Kašpar-Nolč se Škodou 120 a na druhém místě dojela posádka Nonner-Nonnerová s Fiatem 128. Čtvrtá posádka nedojela do cíle.

Poslední třídu H1 s přehledem vyhrála posádka Křišťan-Vrzal jedoucí se Škodou 110L, na druhém místě skončil Reger-Pešl s vozem Škoda 110R a třetí pozice patří posádce Svach-Třeštík se Škodou 110LS.

Posledním podnikem Volného poháru ČR bude ve dnech 4.-5.11. obnovená Rallye Teplice. Diváci se mohou opět těšit na zajímavé souboje, protože v absolutní klasifikaci ještě není nic rozhodnuto.

Celkové výsledky na www.askhorovice.cz

 

Jiří Stecek


 
 
Fotogalerie:   Rallye Hořovice 2005 - Radek Rochelt

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose