www.car.cz
 

Štěpán Vojtěch měl na Labské smůlu. Nyní do Rakouska
     17.10.2005 09:02 - tisková zpráva


Když se nedaří, co se dařit má…

 

Posádka OMV Rally Teamu odjížděla z Příbrami s letošním druhým zlatým věncem ve dvoudenních soutěžích a s vědomím konečné pozice vicemistra v mezinárodním šampionátu soustředila veškeré úsilí k zisku sprinterského titulu. Nálada v týmu byla velice příjemná a radost všem udělal i bezchybně fungující Peugeot 206 WRC.

 

V tabulce průběžného pořadí ve sprintrally chybělo dva podniky před koncem sezóny Štrěpánu Vojtěchovi třicet bodů na prvního Václava Pecha. Ztráta poměrně veliká, ale nikoli nesmazatelná. Václav měl na kontě čtyři vítězství, Štěpán o jedno méně. S navigátorem Michalem Ernstem si zlato odvezli z Pelhřimova, Tišnova a také Blovic.

 

S oprávněným optimismem proto celý OMV Rally Team nastupoval do předposledního sprinterského podniku, aby také ne. Labská Trotina Rallye 2005 slibovala velice pěkné a náročné tratě v neokoukaném koutě Čech a jak známo, Peugeot 206 WRC, kterým tým disponuje, si na podobně laděných tratích přímo libuje. Zatáčkovitý profil trati mu svědčí, naopak rád se vyhýbá dlouhým rovinkám, kdy je potřeba dosáhnout maximálních rychlostí.

 

Labská rally postoupila po loňském velice pěkně uspořádaném podniku z Českomoravského poháru mezi plnohodnotné rallysprinty a tak se organizátoři nechtěli nechat zahanbit. Snaživí pořadatelé přichystali  pro soutěžní posádky celkem sedm rychlostních zkoušek s tím, že v centru Hradce Králové se uskutečnil jen páteční kratičký prolog a opravdové závodění se odehrávalo v bezprostřední blízkosti Orlických hor. Sobotní etapa nabídla trojici vložek, které se po jednom servisu opakovaly ve stejném pořadí.

 

Předstartovní testy vozu byly povzbudivé a tak se natěšený jezdec už nemohl dočkat startu do první zkoušky: "Těšili jsme se po Příbrami na další pěkné závody. Nové RZ, nový rozpis, to se hned jede jinak. Všichni začínáme od začátku a to se nám líbí. Zdejší tratě by nám a autu měly vyhovovat. Uvidíme, jak dopadne prolog a jak se pro nás bude vyvíjet soutěž dále," přiblížil před slavnostním startem Brouk své možnosti.

 

"Přijeli jsme sem vyhrát. S titulem to myslíme naprosto vážně. Pro jeho zisk uděláme vše, co bude v našich silách," dodal odhodlaně Štěpán.

 

V centru Hradce Králové se v páteční podvečer vydaly posádky v opačném pořadí na trať městského prologu, takže ti s nejnižšími startovními čísly jeli už za úplné tmy. Na této kratičké vložce se dá málo nahnat, ale hodně ztratit. Štěpán Vojtěch odstartoval s maximálním odhodláním a vědom si dnes již okřídlené věty o první vyhrané zkoušce a následně celé soutěži, snažil se zdolat úvodní mini test v co nejkratším čase. Díky nepatrné chybě zaostali za svým hlavním soupeřem v cíli úvodní RZ o 0,2 vteřiny.

 

"Drobná chyba, nebyli jsem v tom místě jediní, ale zpátky se to vzít nedá. Snad to neovlivní další průběh soutěže," po vzdechl si po absolvování úvodní RZ navigátor Myšák. "Na rally chodí snad čím dál tím méně diváků, ale tady v Hradci jich bylo opravdu mnoho, snad se jim to líbilo. Jsem moc rád, že když už nás sem pořadatelé hnali celých 60 km, že jsme alespoň nemuseli jet po ose, ale mohli jsme použít přepravníky," doplnil Michal Ernst.

 

 

 

Sobotní zkoušky vedly po zajímavých silničkách a jejich náročnost byla umocněna téměř podzimními podmínkami, některé úseky byly obzvlášť kluzké a zrádné, nicméně úvodní test, který měřil 6,2 km, se nejlépe povedl dvojici v barvách OMV a svému soupeři nadělili 1,3 vteřiny. Celkově se tak posunula posádka bílého Peugeotu 206 WRC do čela průběžného pořadí s náskokem 1,1 vteřiny.

 

První měřený úsek se vydařil a kluci si tak v praxi potvrdili vlastní předstartovní předpoklady. Plni optimismu se pustili i do následující téměř 18 km dlouhé zkoušky. Ovšem hned po startu bylo pilotovi jasné, že s vozem není něco v pořádku. "Vše se odehrálo velice rychle a bez varování. Nejprve to vypadalo, že  klouže spojka. Ovšem když jsem odřadil, poznal jsem, že je hnaná jen zadní náprava. Odešel nám diferenciál. Veškerý výkon, který se jinak rozloží mezi přední a zadní nápravu, šel jenom dozadu," popsal první pocity a následnou diagnostiku závady pilot.

 

"Dostali jsme smyk i na rovině a to není zcela běžné. Cestou jsme vyrobili ještě pár hodin, ale pořád jsme pokračovali. Stát se může ledacos…," doplnil svého řidiče Myšák. Na této vložce dosáhla liberecko-příbramská posádka až 24. čas a  se ztrátou téměř minutu a půl na vedoucího se propadla na 13. místo absolutně.

 

Servis byl naplánován až po absolvování třech zkoušek, takže zbývalo absolvovat s takto hendikepovaným vozem ještě jednu RZ. Na startu Štěpán nepřepnul svého lvíčka do závodního režimu, ale nechal ho v přejezdovém, tzn. že výkonový nástup motoru je pomalejší a pozvolnější a auto je tak lépe ovladatelné. Necelých jedenáct ostrých km absolvovali kluci za sedm minut a dvě vteřiny a obsadili tak 15. místo v RZ a celkově si o jednu příčku dokonce polepšili, ale všem bylo jasné, že pokud pojede modro-žlutý focus bez obtíží, je naděje na titul téměř v nedohlednu.

 

V servisu se mechanici pustili do výměny převodové skříně a opět z neposlušné dvoukolky vyrobili auto s náhonem na všechna čtyři kola. Výměna se sice podařila, ale posádka nestihla včas přijet do časové kontroly (+10 min.) a tak byla penalizována. Následoval opět měřený šestikilometrový úsek, který se jel ráno jako první a na němž kluci zazářili, a tak sice unaveni a lehce otráveni ze sebe vydali to nejlepší, ale jejich odhodlání a snahu opět zmařila technická závada.

 

Asi po čtyřech kilometrech zkoušky prasklo oko řazení a bylo po sprintování. Lev si zkrátka postavil hlavu a dál už nejel. Posádku Czech OMV Rally Teamu v této soutěži opustilo tolik potřebné sportovní štěstí definitivně. Přes veškerou snahu mechaniků a nasazení posádky se nepodařilo na vytoužený mistrovský titul dosáhnout.

 

"Stalo se to asi po ujetí 4 km vložky. Zkrátka jsme měli smůlu. 2 roky po sobě nám titul utekl o vlásek.. Pro jeho zisk jsme dělali opravdu dost a věřili v lepší výsledek, ovšem technika byla zjevně proti. Víme, že když je auto OK a je dobrá trať, dokážeme vyhrávat.. Když nastanou technické problémy, to je konec," nevesele shrnul Štěpán odstoupení z předposledního sprintu.

 

Nyní je Peugeot 206 WRC v barvách hlavních sponzorů opět v plné kondici a je skvěle připraven na další zahraniční vystoupení, tentokrát na rakouskou OMV Waldviertel Rally, která se jede koncem října nedaleko našich hranic.

PR


 
 
Fotogalerie:   Rally Hustopeče 2005 od Jirky Dokulila

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose