Sébastien Loeb, Francois Duval a Guy Fréquelin před Korsikou 17.10.2005 13:59 - tisková zpráva
Guy Fréquelin, sportovní ředitel Citroën
Hlavně dojet do cíle !
Máte na svém kontě 10 účastí na Korsice, takže byste mohl říci, co je zde nejdůležitější ?
- Rytmus a počasí. Dnes stejně jako včera je na Korsice nutné udržet tempo, « házet » auto do zatáček lépe než ostatní. Je to soutěž nesmírně fyzicky náročná. Ale na druhou stranu řídit na ní, je pro každého pilota radostí. Zdejší tratě umožňují útočit. Velkým problémem ale bývá počasí, pneumatiky se nedají vybírat moc dopředu.
Pro všechny je Citroën největším favoritem Korsiky. Jak se s tlakem vyrovnáváte ?
- Jsme favority a naše výsledky na asfaltu to jen podtrhují. S rolí favorita nemáme problém. Máme dvě vynikající auta a dvě úspěšné posádky, zároveň ale nepodceňujeme žádné nebezpečí na trati ani naše soupeře.
Titul v jednotlivcích už v Japonsku vyhrál Loeb. « Zbývá » titul mezi konstruktéry...
- Séb teď může jet volněji, bojovat a přispět k našemu úspěchu. Zároveň ale vím, jak moc by chtěl Korsiku konečně vyhrát. Výkony a odvaha Duvala z Japonska jsou pro nás nadějné. Abychom ale splnili náš cíl, musíme především dojet do cíles oběma vozy !
Sébastien Loeb
Konečně chci vyhrát !
Jak vzpomínáte na své dosavadní účasti na Korsice ?
- V roce 1999 se Saxem to byla hrůza, rok 2000 už byl pro mě nezapomenutelný, neboť jsem poprvé jel s autem WRC. Rok 2001 ? To jsme poprvé vyhráli ve třídě Super 1600. Ročník 2003 to byl pro mě balanc na šikmé ploše. Loni ? Získali jsme dva tituly mistrů světa doma, před tolika přáteli, rodinou. To bylo veliké štěstí... »
Netajíte se tím, že chcete na Korsice konečně vyhrát.
- To je pravda. Vyhrát bych chtěl, protože je to francouzská rallye, přijede mnoho mých přátel a budeme mít mimořádnou podporu. Xsara je na asfaltu excelentní. Vydrží-li sluníčko, může to být trochu jako v Německu. Bude-li pršet, můžeme dopadnut klidně jako v roce 2003.
Francois Duval
Myslet na společný cíl
Co víte o Korsice vůbec a její rallye ?
- Je to místo, kam se jezdí hlavně na dovolenou, když je počasí. Korsika je ale mojí oblíbenou soutěží. Je relativně pomalejší, odehrává se na asfaltu, často hrbolatém, ale i kluzkém. Terén je obtížný, ale to je stejné pro všechny posádky. V roce 2002 jsem tu podruhé v životě pilotoval auto WRC a nejel jsem špatně až do mého vypadnutí. V roce 2003 jsem na Korsice zaznamenal své druhé stupně vítězů v kariéře. Loni jsem bojoval na čele, pak jsem ale chyboval a vypadl. Je to rallye, na které se cítím dobře.
Jak se vám jeví tratě ?
- Není to úplně stejné jako v Německu, nicméně se jede také na asfaltu, na kterém by se měla projevit převaha Xsar a našich pneumatik Michelin. Pokud to bude možné, rád bych na Korsice zase dojel na stupně vítězů.
Na kterém místě ?
- Dobrá otázka. Séb už je mistr světa, může jet volněji, chce vyhrát. Pro nás oba to ale znamená nemyslet jen na své umístění, ale i na Pohár konstruktérů, který je naším společným cílem. Bylo by dobré získat tento titul co nejrychleji.
Rallye ve faktech
49. ročník Korsické rallye měří celkem 1023,82 km, z toho je 341,68 km měřených ve 12 rychlostních zkouškách na 6 odlišných trasách. Čtyři z šesti jsou totožné s ročníkem 2004. Podruhé je asistenční park situován do obchodního přístavu v centru Ajaccio.
Seznamování s tratí a tréninky jsou na programu v úterý 18. října (12 – 18.30 hod.) a ve středu 19. října (7 – 18.30 hod.). Shakedown (čtvrtek 20. října od 8 do 11 hod.) se pojede stejně jako v předcházejících letech na trati 6,94 km mezi Capo di Feno a St Antoine. Slavnostní start se uskuteční ve čtvrtek 20. října od 20 hod na náměstí Foch v Ajaccio.
1.etapa – pátek 21. října: 395,68 km (121,34 km měřených ve 4 RZ). Start v Ajaccio, Port de Commerce v 8.30 hod. – RZ 1 ‘Ampaza/Col St Eustache 1’ (32,89 km) – RZ 2 ‘Aullène/Arbellara 1’ (27,78 km) – Seskupení Port de Commerce (12.41 hod. / 25 min.) - Asistence A (13.06 / 30 min.) – RZ 3 ‘Ampaza/Col St Eustache 2’ – RZ 4 ‘Aullène/Arbellara 2’ - Asistence B (17.50 / flexi-servis 45 min.) – Cíl Margonajo kolem 20.49 hod.
2.etapa – sobota 22. října: 378,40 km (124,88 km měřených ve 4 RZ). Start v 8.30 hod. - Asistence C (8.30 / 10 min.) – RZ 5 ‘Vico/Col de Sarzoggiu 1’ (36,24 km) – RZ 6 ‘Ucciani/Bastelica 1’ (26,20 km) - Seskupení Port de Commerce (12.36 / 25 min.) - Asistence D (13. 01 / 30 min.) – RZ 7 ‘Vico/Col de Sarzoggiu 2’ – RZ 8 ‘Ucciani/Bastelica 2’ - Asistence E (17. 30 / flexi-servis 45 min.) – Cíl kolem 21.17 hod.
3.etapa – neděle 23. října: 249,74 km (95,46 km měřených ve 4 RZ). Start v 7 hod. - Asistence F (7.00 / 10 min.) – RZ 9 ‘‘Acqua Doria/Serra di Ferro 1’ (15,92 km) – RZ 10 ‘Pont de Calzola/Agosta 1’ (31,81 km) – Seskupení Port de Commerce (9. 46 / 25 min.) - Asistence G (10.11 / 30 min.) – RZ 11 ‘‘Acqua Doria/Serra di Ferro 2’ – RZ 12 ‘Pont de Calzola/Agosta 2’ - Asistence H (13.20 / 20 min.) – Cíl kolem 13.40 hod. – Slavnostní ceremoniál na náměstí Foch ve 14 hod.
Bilance pilotů Citroën
Sébastien Loeb debutoval na Korsice s vozem Saxo kit car (1999/19. a 1. v A6). 9. místo obsadil v roce 2000 na soukromém voze WRC. V roce 2001 se Saxem vyhrál Korsiku i titul mistra světa v ‘Super 1600’. V roce 2003 dojel 13. po penalizaci 10 minut za opuštění tratě. Loni skončil druhý a získal titul mistra světa právě na Korsice.
François Duval má na kontě 4 účasti: 2001 (Ford Puma, vypadl), 2002 (Ford Focus, vypadl), 2003 (Ford Focus, 3.), 2004 (Ford Focus, vypadl).
Soukromý tým Kronos Racing vysílá do boje jednu xsaru s posádkou Xevi Pons/Carlos Del Barrio. Mladý Španěl pojede svou třetí Korsiku v kategorii produkčních vozů. V roce 2003 vypadl, v roce 2004 vyhrál.
V historii Citroën vyhrál čtyřikrát: 2001 (Puras/Marti, Xsara WRC), 1999 (Bugalski-Chiaroni, Xsara kit-car), 1963 (Trautmann/Chabert, DS19), 1961 (Trautmann/Ogier, DS19).
Šance v JWRC
Také v juniorském šampionátu jde do tuhého. A vozy Citroën C2 jsou u toho. Jezdci Kronos Racingu Kris Meeke a Dani Sordo nestartovali v Mexiku, zatímco P. H. Sport s Conradem Rautenbachem se rozhodli vynechat Monte Carlo. Naproti tomu se největší konkurenti Krise a Daniho v boji o titul Guy Wilks a úřadující mistr světa Per-Gunnar Andersson neobjeví na startu Korsické rallye. Kris a Dani, kteří již jednu soutěž vypustili, mají nyní šanci posunout se do čela šampionátu, protože jejich největší rivalové budou na Korsice chybět. Mají tak velkou šanci dokončit soutěž na špičce JWRC, získat maximum bodů a vybudovat si silnou pozici před závěrečnou soutěží sezony v Katalánsku.
Dani Sordo, který je momentálně na čele JWRC, díky dvěma vítězstvím na šotolině (Sardinie, Finsko) a jednomu na asfaltu (Německo), je ve velice výhodné situaci. Španěl na Korsice startoval v roce 2004, kdy skončil druhý ve skupině N a nedávno předvedl svou chuť bojovat, když si zajistil španělský titul. V domácím šampionátu dokázal pětkrát vyhrát a třikrát dojel druhý!
Jeho velkou výhodou je, že na sedadle spolujezdce je Marc Marti, který jel na Korsice již pětkrát a čtyřikrát stál na stupních vítězů (v roce 2001 s Purasem a Xsarou WRC zvítězil). Vzdát se nechce ani Kris Meeke, který je spokojenější na šotolině. Mladý chráněnec Colina McRaee nedávno v Německu dokázal, že si dokáže poradit i s asfaltem. Kris na Korsice před dvěma lety absolvoval seznamovací jízdy a rád by společně s Danim po úspěchu v Německu získal další dvojité vítězství pro C2 S1600.
PR
|