Citroen zkusí na Korsice ještě obhájit titul v Poháru konstruktérů 17.10.2005 14:03 - tisková zpráva
Rallye Korsika – Rallye Francie (20. – 23. října)
Karty drží Citroën
Pro zisk bodů potřebných pro mistrovství světa WRC v Poháru konstruktérů nasazuje na Korsickou rallye Citroën, vedoucí tým tohoto pořadí a obhájce trofeje, dva vozy Xsara WRC s osvědčenými posádkami Sébastien Loeb – Daniel Elena, od Japonské rallye mistři světa mezi piloty, a Francois Duval – Sven Smeets.
Dvacet dní po Japonské rallye pokračuje světový šampionát návratem do Evropy, aby po dva víkendy v těsném sledu odjel francouzskou a španělskou část, resp. 14. a 15. podnik celého seriálu.
Tým z Versailles-Satory rád vzpomíná na double, které z « Ostrova krásy » přivezly v roce 1999 dvě Xsary kit-car s posádkami Philippe Bugalski – Jean-Paul Chiaroni a Jesús Puras – Marc Marti. Premiérové vítězství na tomto podniku pro Xsaru WRC zaznamenala posledně jmenovaná dvojice v roce 2001, právě v Ajacciu také Sébastien Loeb a Daniel Elena získali loni první titul mistrů světa v kariéře. A stejně tak Citroën zde v loňském roce slavil zisk druhého Poháru konstruktérů po sobě.
Letos jsou Sébastien Loeb a Daniel Elena už jistými mistry světa díky druhému místu v Japonsku. Teď stojí před možností prodloužit svou rekordní šňůru 8-mi vítězství během jedné sezony.
« Se ziskem titulu mezi jednotlivci máme za sebou jen polovinu práce, » konstatoval už v japonském Obihiru Guy Fréquelin, ředitel stáje Citroën Sport. « Zkusíme ještě obhájit náš titul v Poháru konstruktérů. »
A to je i hlavní úkol a cíl « červených » pro zbytek sezony. Pro jeho splnění už na Korsice má ovšem Citroën velice dobrou výchozí pozici. Jeho převaha a náskok i díky pneumatikám Michelin se projevily už na Německé rallye, která byla rovněž « asfaltová ». Forma Loeba, stejně jako Duvala dalšímu úspěchu nahrává. « Je to terén, který velmi dobře známe, » přiznává technický šéf Citroën Sport Xavier Nestelan-Pinon. « A vyhovuje také Xsaře. Tratě jsou hrbolaté, velmi úzké, s velkou dávkou « starého dobrého asfaltu », často boulovitého.
Na tento terén je potřeba auto, které dobře drží stopu a není nedotáčivé. V přípravě vozů jsme se zaměřili na všechny detaily v nastavení, stejně jako na spolupráci při výběru pneumatik Michelin. Po technické stránce se dá říci, že v rukou držíme dobré karty, s nimiž musíme také dobře hrát... »
« Hra », která by mohla nést název « Korsický hlavolam », bude ve svém výsledku hodně záležet právě na volbě pneumatik.
PR
|