České duo bude hájit barvy Fordu v jubilejním 100.závodu Focusu WRC 20.10.2005 18:02 - tisková zpráva
České duo bude hájit barvy továrního týmu Ford v jubilejním 100.závodu vozu Ford Focus WRC
Focus RS WRC debutoval v úvodním závodu sezony 1999 v Monte Carlu, letošní druhý závod na francouzské půdě bude ve znamení výročí. Focus zatím získal 16 vítězství, o které se podělili tři jezdci: Colin McRae vyhrál devětkrát, Markko Märtin pětkrát a Carlos Sainz triumfoval dvakrát. Focus se při 99 startech dostal včetně prvních míst celkem 59x na stupně vítězů.
Horské cesty Korsiky hostí první ze dvou asfaltových soutěží ve dvou po sobě jdoucích víkendech. Úzké, dlouhé a zatáčkovité rychlostní zkoušky na západní straně skalnatého ostrova ve středomoří vyžadují precizní jízdu. I samotné cesty se obtížně zvládají a k tomu je třeba připočíst nepředvídatelné počasí, které jen dále zvyšuje náročnost.
Počasí je v říjnu velmi proměnlivé, poloha ostrova a horský terén jen zvyšují nepředvídatelnost. Suché cesty a teplé slunce může rychle vyměnit silný déšť a odpařující se pára z cest a naopak. To klade vysoké nároky na přesnost předpovědi počasí a odhady členů týmů přímo v horách – volba pneumatik může jezdci pomoci nebo ho zničit.
Soutěž se v posledním desetiletí hodně vyvíjela. Méně často se vyskytují neuvěřitelně zatáčkovité cesty, které z jedné strany lemuje strmá skála a z druhé prudký sestup k moři. Některé cesty, které byly v minulosti pokryty popraskaným asfaltem způsobujícím velké opotřebení pneumatik, dostaly nových povrch a jsou hladší. Nicméně asfalt je stále drsný, nabízí dobrou přilnavost, ale vyžaduje odolné pneumatiky.
Ford Focus RS WRC loni vyhrál, bylo to první ze dvou vítězství v řadě na asfaltu, Toni Gardemeister i Roman Kresta se budou snažit využít data a nastavení z roku 2004.
Kresta na Korsice startoval jen v roce 2002 a k nadcházející soutěži přistoupí jako k novému závodu. „V průběhu týdne jsem mluvil s Janem (Tománkem), a ačkoliv některé zkoušky se podobají těm v roce 2002, rozhodli jsme se, že z pohledu přípravy k ní přistoupíme jako k nové soutěži,“ říká Kresta. „Cesty jsou hodně klikaté, stejně jako některé části Monte Carla. Po Rally Deutschland se s Focusem cítím na asfaltu dobře a věřím mu. Je to dobrý vůz na všech površích, ale loňské vítězství na Korsice dokazuje, jak mu sedí asfalt. Použiji základní nastavení z loňska, v průběhu shakedownu můžu udělat jakékoliv změny.“
„Všichni mluví o počasí a pneumatikách, ale je to nejobtížnější část soutěže. Není to jenom o kontrastu mezi servisem vedle moře a horskými erzetami. Je tu také problém volby pneumatik tři hodiny před startem erzet. Během té doby se počasí může několikrát změnit.“
BPA
|