Pozlacené stříbro Tondy Tlusťáka se saxem v Třebíči 24.10.2005 10:32 - tisková zpráva
Je dobojováno a může se slavit. Antonín Tlusťák v Třebíči dokázal poprvé získat prvenství ve skupině A, čímž k již jistému juniorskému titulu definitivně připojil i druhé místo mezi dvoukolkami. Umístěním v absolutním TOP 5 se také probojoval do první desítky MMČR a to je úspěch tak říkajíc nad plán. Bronzové umístění mezi enky z Příbrami si zopakovala Kateřina Trojanová a pro ni to znamená, že již jen teoreticky by mohla přijít o korunu královny českých rallye.
Neúčast Josefa Petáka, Martina Prokopa, Pavla Valouška i Romana Odložilíka na startu Horácké rallye postavila před Antonína Tlusťáka a Vlastimila Dědice jasný úkol, tedy vyhrát. Nebylo to nic jednoduchého startovat s tímto vědomím do dlouhé soutěže stíhané nepřízní počasí, kdy zejména mlha, v pátek doplněná tmou, byla hodně nepříjemná, stejně jako povrch, který nebyl ani suchý, ani pořádně mokrý.
Na významu nabývala schopnost jet na rozpis bez dostatečného rozhledu a také vzájemná důvěra obou členů posádky. Svou roli hraje i výběr pneumatik, který za těchto podmínek nikdy nemůže být ideální, spíše jde o to, zvolit méně špatně, než soupeři. Pro Toníka s Vlastikem byla Horácká rallye ještě v něčem důležitá. Po několika letech se opět sešli spolu v jednom voze na erzetě, na které v roce 2001 těžce havarovali.
Odpadnutím Dušana Kouřila na první erzetě přišli o posledního vážného soupeře ve skupině A a věnovali se bojům o umístění v absolutním pořadí. Vždy však měli na paměti svůj základní cíl a tím bylo dokončení této soutěže na čele skupiny. První etapu končili jako osmí v absolutním pořadí. V sobotu postupovali ještě výše. Po RZ 13 již byli šestí, čímž překonali své doposud nejlepší umístění, kterého dosáhli sedmým místem v Krumlově.
O umístění v první pětici bojovali ve vteřinovém rozestupu s Ludvíkem Ottem. O tom, že se nejeli žádnou údržbu svědčí i to, že v závěru druhé etapy zajeli dvakrát čtvrtý čas a jednou byli dokonce třetí, když rychleji jeli jen Emil Triner s Karlem Trojanem. Otto byl nakonec o zhruba čtvrt minuty úspěšnější, ale postup mezi prvních pět nakonec „zařídil“ svým odstoupením Votava. Tlusťák s Dědicem se tak stali letos druhou posádkou dvoukolky, které se takové umístění podařilo.
Dvanáct takto získaných bodů vyneslo posádku Motocar Sport Zádveřice mezi neúspěšnějších deset v tabulce MMČR, kde se spolu s Josefem Petákem dělí o devátou příčku. Podařilo se obhájit i titul mezi juniory, takže se nabízí otázka, lze si přát v první sezoně po přechodu z enkové Hondy Civic Type R k čistokrevnému kitu něco více? Jistěže ano, vždyť titul ve skupině A nebyl až tak vzdálený, ale kdo by tomu na začátku roku věřil? Vždyť po Valašce měli na svém kontě pouhých čtrnáct bodíků a byli na pátém místě mezi áčky s téměř hrozivou ztrátou na Martina Prokopa.
Vedle skvělé práce obou členů posádky má na výrazném postupu vpřed obrovský podíl i samotné auto a mechanici při jeho přípravě. Díky jejich práci totiž Citroen Saxo Kit Car s jedinou výjimkou dokončil všechny soutěže, do kterých odstartoval. Kluci v montérkách tak přispěli k tomu, že jejich vůz se zařadil mezi nejspolehlivější stroje, které u nás startují. Posádka k tomu úspěchu přispěla tím, že zbytečnými haváriemi saxu neubližovala a mechanici se mohli věnovat jen běžné údržbě, repasím a zlepšování nastavení. Patří jim za to obrovský dík.
Skvělou soutěž absolvovala i Kateřina Trojanová s Janou Pluhařovou. Nejen že obě dámy splnily povinnost a zvítězily v dámském poháru, byly pořádně vidět nejen ve třídě N1600, ale i ve skupině N. Vyrovnanou a rychlou jízdou si od začátku do cíle držely třetí příčku. Jejich červená Honda Civic 1,6 VTi se zapsala i do absolutního pořadí, když si na předposlední vložce Kačka na své konto připsala osmý nejrychlejší čas. Celkově skončily Katka s Janou na třináctém místě.
O dvanácté je připravil až v úplném závěru Jaroslav Mikulenka s nepoměrně silnějším myšákem. Tabulka dámského poháru pak napovídá, že jsou jen krůček od obhajoby svého loňského prvenství. Podle neoficiálních výpočtů mají na čele před poslední soutěží, kterou je Vsetínský sprint, náskok šestnácti bodů a to znamená, že jim stačí dojet na šestém místě. V případě ještě lepšího umístění musí jejich soupeřka a týmová kolegyně Eva Vykydalová ve Vsetíně vyhrát svou třídu.
Jediným, kdo odjížděl ze Vsetína smutně tak byl Egon Smékal, jemuž se tolik daří ve sprintech, ale ani na třetí pokus v MMČR se mu nepodařilo dojet až do cíle. Na Barumce stály v cestě zdravotní důvody, které jej nepustily ani na start. V Příbrami byl v cestě naopak viadukt a nyní si postavila hlavu spojka jeho dvoulitrového „tajpáru“. Ve Vsetíně si bude jistě chtít spravit chuť, vždyť má stále šanci na stříbro ve skupině N a ve třídě N2000 může dokonce dosáhnout na celkové prvenství. Celý tým Motocar Sport Zádveřice udělá samozřejmě vše pro to, aby měl tentokrát důvod k radosti i on.
Motocar Sport Zádveřice
Tisková informace MOTOCARSPORT Zádveřice
http://www.motocarsport.com
|