INTERSÉRIE bude opět skvělá a pojede hned 3x v Mostě tisková zpráva
INTERSÉRIE LETOS JEDE V MOSTĚ TŘIKRÁT
MAJITELÉ INTERSERIE A SPORTCAR CHALLENGE ZAHÁJILI SPOLUPRÁCI
Hned ve třech termínech se letos na mostecké dráze představí formulové vozy a sportovní prototypy, které patří pod hlavičku legendární Intersérie. Okruhový seriál, který vznikl před 34 lety, se na staré trati v Mostě jel poprvé už v roce 1979 a vždy byl zárukou skvělé podívané. Rychlejší vozy nikde jinde v zemích socialistického tábora nezávodily. Jména Waltera Lechnera, Klause Ludwiga, Boba Wolka, Karla Hasenbichlera, Robbie Stirlinga, Frederica Carecy, ale i našeho Miroslava Adámka, zněla českým a německým motoristickým fanouškům zvučněji, než jména legend z formule jedna.
Od té doby zažila Intersérie období obrovských úspěchů i odlivu přízně štěstěny. V posledních letech se ale opět vrací její sláva a nejčerstvější zprávy mluví dokonce o tom, že nejstarší evropský ucelený závodní seriál bude opět patřit k tomu nejlepšímu, co lze na okruzích starého kontinentu vidět. Nedávné výroční zasedání pořadatelů Intersérie přineslo totiž krom jiných novinek zásadní informaci o spojení s dalším velkým podnikem, známým pod názvem Sportcar Challenge.
„Oznámil to prezident Intersérie Fridrich Dudichum, který vidí start atraktivních kategorií z jednoho roštu jako skvělou možnost zvýšení prestiže seriálu pro motoristické fanoušky,“ prozradil německý motoristický novinář Rolf Schindler, jenž se na závody Intersérie specializuje. „Spojení se osvědčilo už loni na konci sezóny při závodech na italské Monze, kde startovalo skoro třicet vozů! Představitelé Interserie Organisation e.V. a Euroserie e.V., kam patří SCC, tedy letos spojili síly a účastníci obou soukromých seriálů mají před sebou celkem osm společných závodních víkendů. Jeden z nich se bude konat právě v Mostě v tradičním termínu v polovině srpna,“ dodal Schindler.
Letošní závodní kalendář AUTODROMU MOST ve dnech 13. - 15. srpna nabízí podnik s názvem Intersérie Weekend. Budou tu startovat klasické vozy Intersérie, tedy například populární otevřené dvousedadlové sportovní vozy s motory o výkonu 200 – 500 koní, či vozy tříd GT, GTP a GTS. Právě spojením Sprint Challenge, Supersprint Challenge a SCC diváci zároveň uvidí i F 3000 a vozy třídy F2000, kam patří Formule 3, Formule Opel Lotus, Renault, královské formule a CN sportovní vozy.
Celkem lapidárně a upřímně okomentoval fúzi loňský šampion divize 3 a mluvčí jezdců Interserie Manfred Kuhn: "Přijde mi skutečně dobré, že využíváme možnosti vystoupit společně se Sportcar Challenge. Je veřejným tajemstvím, že se zaplněním startovního pole a tedy možností vést si ekonomicky rentabilně, mají problémy promotéři všech soukromých sérií v Evropě. Nám by to nyní hrozit nemělo,“ dodal pilot.
Vozy jezdící Intersérii I.S.O. Sprint Challenge se na severočeském okruhu objeví i při Česká pojišťovna – Škoda Octavia Weekendu 14. – 16. května a pak při GTP Weekendu historiků 20. – 22. srpna. V obou termínech jde o letošní kategorii Endurance 100 Trophy, tedy vytrvalostní závod na 100 minut.
Pokud připočteme letošní premiéru FIA GT Classic, při níž se 4. – 6. června představí historické cestovní vozy kategorie GT, z nichž mnohé jezdily i legendární Le Mans, přidáme evropský motocyklový šampionát v červenci a tradiční Matador Czech Truck Prix 2004 v samém závěru srpna, bude jasné, že nuda na diváckých svazích a tribunách letos jistě hrozit nebude.
(23.3. 2004)
Dušan Matouš tisková info
foto: Petr Frýba
|