www.car.cz
 

Americký bestseller se vrací do Evropy. Jetta
     26.10.2005 19:13 - tisková zpráva


Nový Volkswagen Jetta

 

Nový Volkswagen Jetta se vrací do Evropy! Jemně sportovně stylizovaný model, který se už začátkem tohoto roku představil v USA, nyní doplňuje nabídku sedanů značky Volkswagen a řadí se pod nový Passat. Jetta, nejpopulárnější Volkswagen v USA,  má po technické stránce mnoho společného s globálním bestsellerem – modelem Golf, což je silný argument. Na druhé straně se Jetta profiluje jako zcela samostatný model s vlastní identitou, charakterem a cílovou skupinou zákazníků. Díky své agilitě a velmi prostornému interiéru osloví 4,55 m dlouhá Jetta především zákazníky, kteří ocení prostor a komfort, sofistikovaný design a sportovní dynamiku jízdy.

 

V USA se od uvedení první Jetty na tamní trh v roce 1980 prodalo přes

2,2 milionů těchto modelů, což se nepodařilo žádnému jinému vozu evropského výrobce.

 

Born in the USA

Nastupující Jetta navazuje na 26 let dlouhou tradici svých předchůdců, která je historií velkého prodejního úspěchu: Spolu s modely Vento (1991 až 1998) a Bora (1998 až 2005) sjelo z výrobních linek přes 6,6 milionů těchto sedanů.

 

Mimořádná popularita Jetty v USA byla hlavním důvodem, proč vedení automobilky Volkswagen rozhodlo o tom, že nová Jetta se bude vyrábět v mexickém závodě Volkswagen ve městě Puebla. Tento závod plní nejpřísnější kvalitativní standardy a patří k hlavním výrobním lokalitám koncernu Volkswagen. Plánovaná denní kapacita činí 850 vozů.

 

Design

Nejvýraznějším designerským momentem nové Jetty je určitě její „tvář“, které dominuje mohutná maska chladiče orámovaná chromem. „V“ prolisy v kapotě motoru a navazující lichoběžníková maska chladiče naznačují příbuznost nového modelu se sesterským Passatem a Golfem GTI, které byly prvními vozy stáje Volkswagen, jež se představily s tímto stylistickým konceptem. Jetta díky tomu působí od prvního pohledu velmi sebevědomě a dynamicky.

 

Neméně osobitá a výrazná je i záď, která také reflektuje moderní linie modelů Volkswagen a využívá obdobné technologie, jako jsou např. koncová světla sestavená z bleskově reagujících LED diod, jež jsou nyní pro modely Volkswagen příznačné. Boční pohled podporuje sportovní image nového čtyřdveřového sedanu – výrazně sešikmené zadní okno a tomu odpovídající krátké víko zavazadlového prostoru propůjčují Jettě siluetu připomínající vozy kupé.

 

V porovnání s předchozím modelem Bora povyrostla Jetta ve všech směrech. Z toho těží především cestující na zadních sedadlech, kteří mají nyní mnohem více místa pro nohy. Karoserie Jetty nové generace, která je o 15 procent torzně tužší, se prodloužila o 17,8 cm až na 4,55 m. Pětimístný sedan je vysoký 1,46 m (+ 1,3 cm) a široký 1,78 m (+ 4,6 cm). Prodloužil se i rozvor, a to na 2,58 m, tedy o 6,5 cm. Široký rozchod předních i zadních kol zlepšuje stabilitu a spolu s vyspělým zavěšením dovoluje velmi dynamickou jízdu.

 

Vnitřní prostor

Větší vnější rozměry se odrazily i v prostornějším interiéru Jetty, který nyní dokáže nabídnout ještě více komfortu. Efektivně využitelná délka prostoru pro nohy vzadu se prodloužila o 6,5 cm, šířka interiéru vzrostla o 3,5 cm na 143,7 cm. Nepatrně nižší uložení zadních sedadel a vyšší stavba vozu se projevily zvětšením volného místa nad zadními sedadly o 2,4 cm.

 

Řidič a jeho přední spolujezdec mají na šířku o 4 cm více volného místa, rozsah podélného nastavování předních sedadel vzrostl o 2,2 cm, takže za volantem si svoji optimální pozici najdou i opravdoví dlouháni. Celková délka interiéru nastupujícího modelu Jetta činí 1,74 m, což je o 5,4 cm více než u předchozího modelu Bora.

 

Interiér

Pro interiér nového modelu Jetta je příznačný svěží design a ergonomicky propracovaný koncept. Všechny ovladače, páčky a spínače jsou rozmístěny tam, kde je řidič intuitivně očekává. Ovladače klimatizace a ventilace jsou v nejspodnější části středové konzole hned nad středovým tunelem. O něco výš našla své místo řada spínačů, kterými se aktivuje např. vyhřívání zadního okna, recirkulace vzduchu nebo vyhřívání předních sedadel. A ještě „o patro výš“ je do palubní desky zabudované autorádio, nebo audiosystém s navigačním zařízením s velkým displejem. Úplně nahoře jsou umístěny regulovatelné výdechy ventilace, spínač výstražného osvětlení a další úložný prostor (ne u modelů s automatickou klimatizací „climatronic“).

 

Zavazadlový prostor

Na pohled bezedný zavazadlový prostor nové Jetty má objem 527 litrů, tedy o 72 l více než u předchozího modelu. V porovnání s modelem Bora se ložná plocha zavazadlového prostoru prodloužila o 10,2 cm na 116 cm, výška zavazadlového prostoru se zvětšila o 3,8 cm a největší šířka o celých 25 cm.

Po sklopení zadních sedadel lze uvnitř přepravovat předměty dlouhé až 190 cm, tedy o 26 cm delší než dříve. Opěradla zadních sedadel jsou standardně asymetricky dělená a sklopná, díky optimalizovaným závěsům se po jejich sklopení vytváří rovná ložná plocha. Modely ve výbavě Comfortline a Sportline mají navíc praktický průvlak do zavazadlového prostoru (pro verze Trendline je průvlak za příplatek), díky kterému lze uvnitř převážet např. dva snowboardy. Přepravní možnosti zvyšuje i dopředu sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, které se dodává na přání do modelů ve výbavě Trendline a Comfortline.

 

V celém interiéru Jetty je rozmístěna spousta praktických schránek a odkládacích prostorů – kapsy v zádech opěradel předních sedadel, zásuvky pod předními sedadly, schránky v přístrojové desce, ve stropní konzoli, kapsy ve dveřních výplních, které pojmou litrové PET láhve… Schránka ve středové konzoli může být chlazená klimatizací.

 

Užitečná hmotnost Jetty odpovídá objemu jeho zavazadlového prostoru – Jetta 1.6 uveze až 602 kg nákladu. Za modely s motory o výkonu 77 kW a vyšším lze připojit brzděný přívěs o hmotnosti až 1,5 tuny.

 

Palubní síť

Propracovaná palubní elektronická síť propojuje všechny inovativní prvky a systémy, které díky tomu fungují naprosto přesně a ve vzájemné koordinaci. Například sériová klimatizace se po zařazení zpátečky nebo při ostřikování čelního okna samočinně přepne do režimu s vnitřním oběhem vzduchu, takže do interiéru nemohou proniknout nepříjemné pachy.

 

Jetta je vybavena čtyřmi desítkami kompatibilními diagnostickými a řídicími jednotkami, které jsou vzájemně propojeny sítí vysokorychlostních datových sběrnic CAN BUS (pro srovnání: ve výbavě Bory bylo jen 16 takových řídicích jednotek). Vyspělá palubní síť přispívá i k vyšší bezpečnosti jízdy – například elektromechanický posilovač řízení pracuje i po vypnutí zapalování, a to až do té doby, dokud senzory nepotvrdí, že vůz zcela zastavil.

 

Navigační systémy

Pro novou Jettu je připravena celá škála autorádií s CD přehrávači a s navigačním zařízením. Tyto systémy mají výkon od 40 W až do 250 W. Audiosystémy (i na přání dodávaný telefon) lze ovládat prostřednictvím tlačítek na multifunkčním volantu.

 

High-endový RNS MFD-DVD navigační systém má ve středové konzoli 6,5“ multifunkční displej. Díky kapacitnímu DVD navigačnímu zařízení již není nutné při překračování hranic evropských zemí zakládat do přístroje vždy nové CD disky s digitálními mapami. Navigační systém předává řidiči své pokyny jednak hlasem a pomocí symbolů zobrazovaných na multifunkčním displeji a souběžně na menším displeji „Plus“, který je začleněný přímo do přístrojového štítu, kde jej má řidič perfektně na očích.

 

Koncová světla z LED diod

Po svém debutu v luxusních modelech Phaeton a později ve vozech Golf Plus a Passat se koncová světla z LED diod objevují také u nové Jetty. Tato inovativní technologie přináší hned několik výhod: LED diody mají jasnější a intenzivnější světlo, spotřebují méně energie, mají delší životnost a především reagují rychleji než konvenční žárovky takže řidiči jedoucí za vozem mají více času na reakci, což zvyšuje bezpečnost provozu.

 

Šest airbagů standardem

Nový Volkswagen Jetta je vybavený velmi komplexním a efektivním ochranným systémem. Kromě standardně dodávaných čelních, bočních a hlavových airbagů vpředu i vzadu lze vůz na přání vybavit i bočními airbagy  zadních sedadel. Boční airbagy jsou zabudované přímo do boků opěradel, takže jsou stále v optimální poloze vůči tělu sedící osoby, nový systém aktivačních senzorů zaručuje ještě rychlejší naplnění airbagů v případě kolize. Čelní airbag řidiče má objem 60 l, objem airbagu před spolujezdcem činí

120 l.

 

Záclonovité hlavové airbagy vpředu i vzadu kryjí oblast bočních oken od

A-sloupku karoserie až po C-sloupek a na výšku po aktivací kryjí oblast od stropu až po spodní hranu oken.

 

Je-li to nezbytné, lze čelní airbag u spolujezdce deaktivovat – například v momentech, kdy se na sedadlo spolujezdce upevní dětská sedačka zády ke směru jízdy. Obě krajní zadní sedadla jsou standardně vybavena kotevními úchyty systému Isofix, které slouží ke spolehlivému uchycení dětských sedaček. Volkswagen vyvinul vlastní speciálně řešené sedačky, které lze upevnit prostřednictvím systému Isofix. Vysoce kvalitní a velmi praktická je nastavitelná sedačka Bobsy G1 Isofix Duo plus, která je určena pro děti o váze 9 až 18 kg, tedy ve věku přibližně 8 měsíců až 4 roky.

 

Při těžkých čelních kolizích se pedály ohýbají dopředu, čímž se výrazně snižuje riziko poranění nohou řidiče. Do bezpečnostní výbavy patří také tříbodové samonavíjecí pásy u všech pěti sedadel, pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů a omezovače napětí v pásech. Všechna sedadla mají také výškově nastavitelné hlavové opěrky, přední sedadla mají aktivní opěrky, které snižují nebezpečí poranění krku a krční páteře při nárazech zezadu.

 

Šest motorů

Pro novou Jettu je k dispozici celkem šest motorů – čtyři zážehové (přičemž tři mají sofistikovaný systém přímého vstřikování benzinu do válců FSI) a dva přeplňované vznětové agregáty TDI s přímým vstřikováním nafty.

 

Základním agregátem je zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l a výkonu

75 kW/102 k. Stejně velký motor 1.6 FSI vybavený přímým vstřikováním benzinu FSI má výkon 85 kW/115 k. Následuje motor 2.0 FSI o výkonu

110 kW/150 k a jeho přeplňovaná verze 2.0 FSI turbo, známá již z dravých modelů Golf GTI, o výkonu 147 kW/200 k.

 

Pokud jde o vznětové motory, Jetta nabízí turbodiesel 1.9 TDI o výkonu

77 kW/105 k a o něco větší agregát 2.0 TDI o výkonu 103 kW/140 k. Oba motory plní emisní limity normy EU 4, později pro ně budou k dispozici také bezúdržbové filtry pevných částic DPF.

 

Oba základní agregáty (1.6/75 kW a 1.9 TDI/77 kW) jsou propojeny s manuálními pětistupňovými převodovkami, pro všechny ostatní agregáty jsou připravené manuální šestistupňové převodovky. Pro motor 1.9 TDI/77 kW je za příplatek dvouspojková automatická převodovka DSG.

 

1.6: 75 kW/102 k

Základní motor pro modely Jetta je vybavený vícebodovým vstřikováním benzinu do sání. Příjemně klidný a tichý čtyřválec disponuje výkonem

75 kW/102 k při otáčkách 5600 min-1 a jeho točivý moment vrcholí při otáčkách 3800 min-1 na hodnotě 148 Nm. Jetta poháněná tímto motorem dosahuje rychlosti až 186 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje během 12,2 s. Průměrná spotřeba tohoto modelu činí jen 7,6 l/100 km.

 

1.6 FSI: 85 kW/115 k

Čtyřválec o objemu 1,6 l s přímým vstřikováním benzinu do válců je jedním z nejhospodárnějších agregátů své kategorie – jeho průměrná spotřeba činí jen 7,1 l/100 km. Šestnáctiventilový motor 1.6 FSI dokáže Jettu rozjet z 0 na 100 km/h během 11,1 s a rozjede ji na rychlost až 194 km/h. Nejvyšší výkon motoru činí 85 kW/115 k při otáčkách 6000 min-1, maximální točivý moment 155 Nm je k dispozici při otáčkách 4000 min-1. Motor 1.6 FSI je standardně propojený se šestistupňovou manuální převodovkou.

 

 

2.0 FSI: 110 kW/150 k

Objem 2,0 l a technologie přímého vstřikování benzinu do válců vyústily ve čtyřválcový agregát 2.0 FSI, který se chlubí výkonem 110 kW/150 k, což modelu Jetta postačí k dosažení nejvyšší rychlosti 211 km/h a udělí mu zrychlení 0-100 km/h za 9,2 s. Motor 2.0 FSI, standardně propojený s manuální šestistupňovou převodovkou, si řekne v průměru jenom o 8,2 l benzinu na 100 km jízdy.

 

2.0 FSI turbo: 147 kW/200 k

Přeplňovaný dvoulitr 2.0 FSI turbo dělá z Jetty opravdu dravý vůz: Z 0 na

100 km/h tento model zrychlí za pouhých 7,5 s a jeho maximální rychlost činí až 235 km/h. Příznivé je, že jeho spotřeba zůstává stále více než přijatelná: 8,1 l/100 km. Čtyřválec 2.0 FSI turbo, který vzbudil zasloužený ohlas už po svém představení v modelu Golf GTI, může díky kompresnímu poměru 10,3:1 kombinovat výhody technologie přímého vstřikování benzinu do válců FSI a přeplňování turbodmychadlem. Výsledkem je agregát, který potěší skvělou reakcí na pedál plynu, mohutným „zátahem“ a prakticky nulovým turboefektem, který bývá častým nedostatkem turbodmychadlem přeplňovaných motorů.

 

1.9 TDI: 77 kW/105 k

Už základní vznětový motor dobře kombinuje dynamiku a výkony s hospodárností: Čtyřválec o objemu 1,9 l, který dává svůj nejvyšší výkon

77 kW/105 k při otáčkách 4000 min-1, dosahuje maximálního točivého momentu 250 Nm už při otáčkách 1900 min-1. Díky tomu dokáže tímto agregátem poháněná Jetta zrychlit z 0 na 100 km/h během 11,9 s a pod plným plynem jede až 189 km/h. Model vybavený manuální pětistupňovou převodovkou spotřebuje jen 5,3 l nafty na 100 km jízdy.

 

Zájemci mohou do modelu Jetta 1.9 TDI získat i dvouspojkovou automatickou převodovku DSG, maximální rychlost potom činí 187 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h vůz zvládá za 11,8 s a průměrná spotřeba činí jen 5,9 l/100 km.

 

2.0 TDI: 103 kW/140 k

Ještě více dynamiky při neméně působivé hospodárnosti nabízí šestnáctiventilový dvoulitrový turbodiesel 2.0 TDI, který disponuje výkonem 103 kW/140 k při otáčkách 4000 min-1. Nejvyšší točivý moment 320 Nm je k dispozici v rozmezí otáček 1750 min-1 až 2500 min-1. Jetta 2.0 TDI/103 kW, která je standardně vybavena manuální šestistupňovou převodovkou, dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během pouhých 9,7 s a pod plným plynem se rozjede až na 207 km/h. Její průměrná spotřeba přitom činí pouhých

5,8 l/100 km.

Převodovky

S výjimkou modelů Jetta 1.6/75 kW a Jetta 1.9 TDI/77 kW jsou všechny ostatní verze standardně vybaveny manuálními šestistupňovými převodovkami. Pro verzi s motorem 1.9 TDI je k dispozici také dvouspojková automatická převodovka DSG.

 

Dvouspojková převodovka DSG spojuje sportovní dynamiku a hospodárnost manuálních převodovek s uživatelským komfortem automatických převodovek. Šest stupňů převodovky DSG se řadí extrémně rychle a přesně, DSG převodovka je ideálním doplňkem moderních turbodieselů nebo zážehových motorů s přímým vstřikováním benzinu. Podobně jako v případě automatických převodovek Tiptronic umožňuje také převodovka DSG jak plně automatický režim práce, tak i manuální řazení jednotlivých rychlostních stupňů, a to jednoduchým „ťukáním“ do páky voliče dopředu a dozadu.

 

Podvozek

Vyspělý podvozek nové Jetty je konstruovaný tak, aby umožňoval velmi dynamickou jízdu při stálé rezervě bezpečnosti a vysokém cestovním komfortu. Kombinované vzpěry McPherson vpředu, po důkladné modifikaci převzaté z předchozího modelu Bora, spolu se zcela novou zadní čtyřprvkovou nápravou multi-link jsou zárukou skvělých jízdních vlastností a pohodlí za všech podmínek. Stabilitu jízdy zvyšuje i široký rozchod předních i zadních kol, který snižuje těžiště. O dokonalé vedení stopy se stará přesné hřebenové řízení s elektromechanickým posilovačem „servotronic“ s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti jízdy. Servotronic snižuje spotřebu paliva nové Jetty až o 0,2 l/100 km.

 

Přední náprava

Kombinované vzpěry McPherson s dolním trojúhelníkovým ramenem modelu Bora byly před aplikací do nové Jetty důkladně přepracovány. Vyšší tuhost zavěšení v příčném směru zpřesňuje vedení stopy, speciální uchycení tyče stabilizátoru redukuje naklánění karoserie. Cestovní komfort a jízdní vlastnosti zlepšují i optimalizovaný sklon tlumičů pérování, nově řešené uchycení dolního ramene a separátní uchycení pružiny a tlumiče do karoserie.

 

Zadní náprava

Inovativní zadní čtyřprvková náprava multi-link umožňuje řidiči Jetty mimořádně dynamickou jízdu, přičemž řidič má za všech okolností vůz plně pod kontrolou. Sofistikovaná koncepce nápravy multi-link umožňuje precizní naladění charakteristik zavěšení kol zvlášť v podélním a zvlášť v příčném směru. Pečlivě řešená pouzdra, jejichž prostřednictvím jsou uchycena tři příčná  ramena do karoserie, umožňují naprosto přesné nastavení základních geometrických charakteristik závěsů. Podélné rameno, uchycené do karoserie prostřednictvím velkého pouzdra, definuje podélný pohyb kola. Malá sbíhavost brání vzniku nestabilního chování vozu při brzdění, a to i při brzdění v zatáčkách. Díky propracované kinematice se podvozek Jetty výborně přizpůsobuje měnícímu se zatížení vozu.

 

Elektromechanické řízení

Hřebenové řízení s elektromechanickým posilovačem EPS „servortonic“ má oproti konvenčním hydraulickým systémům řadu výhod - tou největší je určitě jeho malá energetická náročnost. Na rozdíl od konvenčních hydraulických posilovačů totiž elektromotor systému servotronic pracuje pouze tehdy, je-li posilový účinek skutečně zapotřebí - tedy jen při zatáčení. Díky tomu se snižuje spotřeba vozu až o 0,2 l/100 km.

 

Další výhodou je „inteligentní“ řídicí jednotka systému servotronic, která rozezná situaci, kdy vůz jede delší dobu po vozovce s příčným sklonem - v takovém případě se systém přizpůsobí a řidič nemusí neustále korigovat směr jízdy.

 

Proměnný účinek posilovače servotronic garantuje příjemný pocit bezprostředního kontaktu mezi vozovkou a volantem především při jízdách vyššími rychlostmi, kdy volant „tuhne“, zatímco při manévrování v nízkých rychlostech (např. v podzemních garážích atp.) se posilový účinek zvyšuje a ovládání je díky tomu zcela snadné.

 

Brzdy

Výkonná brzdová soustava nového modelu Jetta staví na dostatečně dimenzovaných kotoučových brzdách u všech kol. Přední ventilované kotouče mají průměr 280 mm (312 mm u modelu poháněného motorem 2.0 FSI turbo), kotouče zadních kol mají průměr od 260 mm do 288 mm.

 

Do sériové výbavy všech modelů patří protiblokovací systém brzd ABS se systémy EBV, MSR a ASR včetně brzdového asistentu „dual rate“. V porovnání s modelem Bora obsahuje na přání dodávaný elektronický stabilizační systém ESP tři nové funkce, resp. prvky:

 

  • ATCM (Adaptive Track Control Model): I při ustálené jízdě je jízda neustále monitorována. Pokud hrozí nestabilita, může systém ESP reagovat rychleji a účinněji.
  • LDE (Low Dynamic ESP): Tato funkce se aktivuje při vzniku malých odchylek od ideální trajektorie při brzdění, kdy je jinak jízda ještě stále stabilní.
  • FRAD (Full Rear Axle Deceleration): Toto zařízení samočinně zvýší tlak v brzdách zadních kol až ke hranici aktivace ABS v situaci, kdy otáčení předních kol již reguluje ABS, ale zadní kola by byla stále pod limitem zásahu ABS.

 

Výbavy

Nový Volkswagen Jetta se za zákazníkem vydává ve třech stupních výbavy: Trendline, Comfortline a Sportline. Už základní stupeň Trendline má ve standardní výbavě např.:

 

  • Aktivní opěrky hlavy vpředu
  • Tříbodové bezpečnostní pásy u všech pěti sedadel
  • Čelní, boční a hlavové airbagy vpředu a vzadu
  • Protiblokovací systém ABS (včetně EBV, MSR, ASR a brzdového asistentu „dual rate“)
  • Elektronický imobilizér
  • Přípravu „Isofix“ pro uchycení dětských sedaček na krajních zadních sedadlech
  • Klimatizaci „climatic“ s poloautomatickou regulací
  • Klimatizovanou schránku spolujezdce
  • Autorádio RCD 300 s CD přehrávačem a 6 reproduktory
  • Elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka
  • Elektrické ovládání oken vpředu i vzadu
  • Ukazatel servisního intervalu
  • Výškově i podélně nastavitelný volant
  • Posilovač řízení „servotronic“ s proměnlivým účinkem
  • Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
  • Ocelová kola 6,5J x 16“
  • Zeleně tónovaná skla
  • Výškově nastavitelné sedadlo řidiče

 

Jetta Comfortline přidává k výbavě modelu Trendline např.:

 

  • Tempomat
  • Osvětlená make-up zrcátka ve slunečních clonách
  • 12V zásuvku v zavazadlovém prostoru
  • Chromované lišty na mřížce chladiče, víku zavazadlového prostoru a bocích
  • Palubní počítač
  • Středová loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem
  • Výdechy ventilace vzadu
  • Výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce
  • Průvlak do zavazadlového prostoru
  • Velurové potahy
  • Komfortní sedadla vpředu
  • Bederní opěrky u předních sedadel
  • Textilní koberečky vpředu i vzadu

 

Dynamicky stylizovaný model Sportline má navíc např.:

 

  • Sportovní podvozek snížený o 15 mm
  • Kola z lehkých slitin 6,5J x 16“
  • Mlhové světlomety
  • Tříramenný kožený volant
  • Hlavice řadicí páky a madlo páky ruční brzdy v kůži
  • Sportovní sedadla vpředu

 

Pro každého něco…

Pro novou Jettu Volkswagen připravil dlouhou škálu vysoce kvalitních doplňků za příplatek, které ještě umocňují styl, funkčnost, komfort a bezpečnost tohoto modelu. K nejvýraznějším prvkům patří např.:

 

  • Odnímatelné tažné zařízení
  • Autorádio  RCD 500 s CD měničem na 6 CD disků
  • CD měnič na 6 CD disků integrovaný do přední loketní opěrky
  • Boční airbagy vzadu
  • Elektronický stabilizační systém ESP
  • Alarm s nezávislým zdrojem
  • Akustický parkovací systém „parkpilot“
  • Ukazatel poklesu tlaku v pneumatikách
  • Dvouzónová klimatizace „climatronic“ s automatickou klimatizací
  • Kola z lehkých slitin rozměrů 16“ a 17“
  • Metalické laky, laky s perleťovým efektem
  • DVD navigační systém s barevným displejem
  • Elektricky nastavitelná sedadla
  • Elektricky ovládané střešní okno
  • Světlomety se systémem samočinné aktivace
  • Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou
  • Dešťový senzor
  • Bi-xenonové světlomety
  • Multifunkční volant
  • Kožené čalounění
  • Vyhřívaná přední sedadla
  • Nezávislé topení s dálkovým ovládáním
  • Dálkové ovládání garážových vrat ve sluneční cloně

 PR


 
 
Fotogalerie:   Horácká Rally 2005 od Jirky Navrkala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose