Stříbrná radost vícemistrů. Karel Trojan na Horácké skvěle 26.10.2005 20:05 - tisková zpráva
Právě skončená Horácká Rally Třebíč byla podnikem MMČR, kde mohly posádky získat poslední body do celkového hodnocení. O vítězi ve skupině produkčních vozů již bylo rozhodnuto, ale na druhé místo byli hned dva adepti – Jan Kopecký a Karel Trojan. Karel s Petrem mohli pomýšlet na stříbrný věnec pouze v případě, že dojedou v Třebíči první ve skupině. Jakékoliv jiné umístění v rámci třídy produkčních vozů by v celkovém součtu znamenal až třetí místo.
„O vítězství a titulu vícemistrů jsme před soutěží příliš nemluvili, abychom to nezakřikli. Boj o celkové druhé místo ve skupině se pro nás před samotným závodem neúčastí již prvního Václava Arazima a zatím druhého Jana Kopeckého zjednodušil. Neznamenalo to však, že bychom měli vyhráno a tak jsme s Petrem nechtěli nechat nic náhodě a proto jsme od začátku jeli tzv.kudlu.“
Po třech rychlostních zkouškách, které posádka vyhrála, figurovala na prvním místě s náskokem 20,1 vteřiny na v tu chvíli druhého Zdeňka Vlčka. Po první RZ odpadl veliký soupeř v podobě Vojtěcha Štanda (únik oleje s následným požárem motoru) a po druhé RZ Miroslava Caise (spojka). Po páté vložce narostla ztráta druhého Zdeňka Vlčka již na 44,4 vteřiny a tak posádka ČKD URBAN PNEU RALLY TEAMU již mohla mírně zvolnit.
„ Po páté RZ jsem již jel to své tempo. Měli jsme na druhého Vlčka slušný naśkok, ale nemohl jsem výrazně zvolnit, neboť z menší koncentrace pramení chyby a v našem případě by nás stály mnoho.“
Po osmé rychlostní zkoušce následoval noční servis. V této chvíli figurovali Karel s Petrem v absolutním pořadí na 3.místě a ve skupině produkčních vozů zaslouženě (po všech vyhraných RZ) na prvním místě s náskokem 1 minuty a 10,1 vteřiny na druhého Jana Votavu.
„ Před nočními vložkami jsem měl malinko obavu, abychom příliš neztratili, neboť mi noční RZty příliš nesedí. Stopky však vždy ukázaly rychlejší čas než u soupeřů a tak jsme mohli v klidu spát.“
Na posádky v sobotu čekalo ještě 12 rychlostních zkoušek o délce 84,4 kilometrů. Náskok na druhého již byl veliký a tak Karel malinko zvolnil. Na časech to ale nebylo znát a všem svým soupeřům na každé RZ „naděloval“. V 11 RZ se dokonce dělil o první místo absolutně s Karlem Trněným, jenž pilotoval Škodu Octávia WRC a o 2,2 vteřiny porazil Emila Trinera na další Octávii WRC. Při druhém průjezdu městské rychlostky v Třebíči pak posádka ve složení Karel Trojan – Petr Řihák zajela absolutně nejrychlejší čas o pouhou desetinu vteřiny před druhým Emilem Trinerem.
„Když jsme přijeli do stopky za cílem RZ 15 a Karel se dozvěděl o našem čase, radostí málem rukou prorazil střechu. Je velice těžké porazit speciál WRC s vozem skupiny produkčních vozů. Myslím si, že toto dílčí vítězství jen korunovalo celé naše vystoupení v Třebíči.“
Stále však nebylo vyhráno a jak všichni dobře víte, rallysport je sice krásný, ale dokáže být i velice krutý např. v podobě technické závady těsně před cílem poslední rychlostní zkoušky. Nic takového se naštěstí nestalo a v cíli 20.RZ Horácké Rally Třebíč 2005 obsadila posádka ČKD URBAN PNEU RALLY TEAMU druhé místo absolutně a první místo ve skupině produkčních vozů (s konečným účtem 20 vyhraných RZ z celkových 20), což Karlovi s Petrem vyneslo druhé místo ve třídě PV v MMČR za rok 2005! Pro zajímavost druhý ve třídě PV skončil Pavel Červenka se ztrátou 2 minuty a 43,2 vteřiny na vítězného Karla Trojana.
„Soutěž v Třebíči byla velice náročná jak na posádky, tak na techniku, o čemž svědčí i počet odstoupivších posádek. Noční rychlostní zkoušky a kombinace težkých technických úseků s mlhou, mokrem a blátem nás důkladně prověřilo. Auto po celou soutěž bez problémů fungovalo a tak to vypadá, že nám tentokráte Petrův medvídek štěstí přinesl. Mohli jsme se tak v cílové rampě několikanásobně radovat. Povedlo se to na 100%.”
„Tato soutěž se mi líbila. Byla velice náročná a tak vítězství ve všech rychlostních zkouškách si ceníme o to více. Oba s Karlem jsme velice šťastní, že to takhle dopadlo. Na cílové rampě jsme se s Karlem domluvili, že pokud dostaneme šampaňské, nebudeme po sobě vzájemně stříkat. Šampaňské jsme dostali, otevřeli, po sobě nestříkali, ale přesto jsme odcházeli mokří, neboť Dan Vodička s Hynkem Vodolánem nám udělali čáru přes rozpočet. Byl to vlastně takový happy-end v našem letošním účinkování.“
Zisk titulu vícemistrů ve třídě produkčních vozů za rok 2005 je tedy doma a bude následovat zasloužený odpočinek, jenž ale nebude trvat příliš dlouho. Karla čeká ještě pár vystoupení a sezóna 2006 začíná již začátkem ledna, o tom ale až v příštím příspěvku.
Petr navíc ještě tento týden zaskakuje za zraněného Jirku Černocha na místě spolujezdce Vojty Štajfa se Subaru na ME OMV Waldviertel Rally v Rakousku.
Daddy & Karel Trojan Communication
www.kareltrojan.com
www.rihak.cz
|