www.car.cz
 

"Na Šumavě se musí jet s rozumem," podotýká Štěpán Vojtěch
     tisková zpráva


Liberecký OMV Rally Team  bratrů Vojtěchů se chystá útočit 

Bratři Vojtěchové přesedlali a budou jezdit za OMV. Ke změně došlo impulsivně těsně před začátkem sezóny a bylo pro mnohé velkým překvapením. Rallye Šumava již uvítá Vojtěchy v nových barvách a pod novým jménem OMV Rally Team. První kladné odezvy diváků a fandů k modro-zelenému vzhledu jejich Peugeotů zaznívají z internetových fór motorsportu: " Já jsem se zamiloval", "To je úplná nádhera". Co na to říkají oba jezdci ?

Tomáš: To jsme velice rádi, že se líbí. Velmi dobře se podařilo skloubit různé barvy.
Štěpán: I nám se líbí, nový vzhled je dravý a závodní.


Nový tým = nový design.
Kdo vám vytváří design? Podílíte se na kreativě?
Š: Tak to je trochu delší záležitost. Pro našeho tátu (pozn.red. Zdeňka Vojtěcha, jednoho z našich nejúspěšnějších závodníků) dělal design pan Josef Světlý, to ještě byla všechno ruční práce a na autech byly nálepky. No a my pokračujeme ve spolupráci s jeho synem Romanem Světlým. Je skvělý, zná naše požadavky a vždy se snaží jim dostát.
T: Na počátku je společná diskuze, Roman pak předloží několik návrhů, z kterých si vybíráme. Poslední slovo je na nás.

Před Vámi je nejbližší závod Rallye Šumava, který se jede v Klatovech. Jaké jsou cíle nového OMV Rally Teamu?
Š: Tak Šumava je velmi specifický závod. První velký v sezóně, rozmarné počasí. Obecně platí, že kdo dojede bez větších problémů, umístí se hodně vepředu.
T: Přesně tak, je to trochu loterie, počasí, gumy, nastavení auta. Je potřeba udělat co nejmíň chyb a dobré umístění je na světě.
Š: Ale to samo o sobě nestačí musíte jet hodně rychle a vyvarovat se problémů, velmi záleží na počasí.

A kdyby jste si měl vybrat jestli déšť nebo slunce ?
Š: I když svítí slunce, jsou na Šumavě prostě místa kde je mokro skoro pořád. Tam můžou být problémy. Zato když prší, je mokro všude. Já bych tedy volil radši déšť.

Co říkáte na účast Romana Kresty s vozem, v kterém Petter Solberg získal vloni světový titul. Je šance soupeřit ?
Š: To je hodně složité, spojení Subaru S9 a Romana s dvouletými zkušenostmi z továrního týmu. Když bude vše fungovat, nebude mít soupeře.
T: To auto je koncepčně nejdál, a když k tomu připočítám Romanovi zkušenosti, dá se s ním soupeřit, jen když udělá chybu.

Štěpáne, vy jste měl na Vysočině trochu smůlu, píchnuté kolo, zastřený výhled. A přitom jste s Pechem bojoval i o 1. místo. Jaká bude strategie na Šumavě?
Okříšky jsou sprint, tam musíte jet co nejrychleji. Na Šumavě se musí jet více hlavou a dávat si pozor na chyby. Na druhou stranu se ale nedá jet pomalu. K tomu navíc složité podmínky. Je to hodně o štěstí či spíš o smůle na defekty.

Tomáši, s novým spolujezdcem jste si dojel na Vysočině pro skvělé 2. místo. Jaká bude taktika na Šumavě?
Vysočina byla moc krátká a nedalo se vše ověřit. Ale nebereme to jako test, chceme jet rychleji než v Okříškách.

Spojení dvou bratrů v jednom týmu není obvyklé ani ve světě, natož u nás. Pomáháte si i během závodu?
Š:Určitě, známe se velmi dobře a oba máme podobný jezdecký styl. Konzultujeme spolu, ale při vlastním závodě je už málo času, každý jede za sebe.
T:Pokud to jde, konzultujeme spolu situaci, jak je nastavené auto, gumy, předáváme si informace.


Marek Miláček

tisk info


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose