Emil Triner si pochvaluje dobře naladěnou Cordobu Pavel Jelínek
Již v pátek a sobotu se jede 39.ročník Mogul Šumava Rallye, která je nejstarší tuzemskou automobilovou soutěží. Pilně se na něj připravuje i posádka Emil Triner Miloš Hůlka , jejíž SEAT Cordoba WRC EVO III je podle zkušených matadorů připraven tentokrát velmi dobře. Pilot navíc o minulém víkendu absolvoval rozcvičku na motokárách a v pondělí úspěšný test v Bělé pod Bezdězem.
Příbramský jezdec si v sobotu zazávodil na Setkání mistrů na motokárové dráze v Praze - Radotíně. A společně s Michalem Matějovským a Michalem Bartákem skončil na třetím místě, takže odjížděl s medailí. O pár desítek hodin později již ale Triner krotil v Bělé pod Bezdězem podstatně více koní pod kapotou Cordoby WRC.
„S testem jsme maximálně spokojeni. Nastavovali jsme mapy diferenciálů a ladili podvozek. Emil rovněž chválil zlepšený výkon motoru,“ hlásil šéf týmu Pavel Kouřil a pokračoval: „Mapy diferenciálů jsme přizpůsobili Emilovu stylu, takže mu to pomáhá auto ze smyku vytáhnout. Moc se těší na vlastní závod.“
"Jedná se o počítačový program, který se podle potřeby nahraje do palubního počítače. Zajišťuje tlakování diferenciálů podle druhu povrchu: mokrý asfalt, suchý asfalt, šotolina, sníh, bláto, které podle toho přenášejí výkon na kola. Nefunkční elektronický diferenciál je horší, než kdyby byl vůz zcela bez diferenciálů. Auto se chová úplně nepředvídatelně," upřesňuje Triner a zároveň vzpomíná na úvodní letošní start v Rakousku, kde na sněhu jel právě s nefungujícími diferenciály a proto několikrát skončil po smyku ve sněhové peřině.
I když i s tímto problémem nakonec dojel až do cíle soutěže.
Tentokrát si ale jezdec přípravu a nastavení vozu nemohl vynachválit a velmi se těší na blížící se start. Konkurence na Šumavě bude velmi silná a tak je dost těžké předvídat, jak vše dopadne. Brněnský tým by rád svůj vůz viděl v nejrychlejší pětici. „Auto jelo o dvě stě procent lépe, než v Rakousku. Byli jsme s testem moc spokojeni,“ pochvaloval si také navigátor Miloš Hůlka.
Posádky se s tratěmi rychlostních zkoušek seznamují již od středy. První páteční etapa Šumavy je připravena v okolí Klatov a má šest rychlostních zkoušek, z toho dvakrát je na pořadu tradiční okruh u Čínova a Klatov. Druhá etapa zavede posádky na Vimpersko, kde je čeká devět měřených úseků. Na začátek této etapy vložili pořadatelé krátkou erzetu s řadou horizontů ( RZ 7 Brod – Mladice), která bude řejmě diváckým tahákem soutěže.
Časový harmonogram 39. Mogul Šumava Rallye
pátek 26. března
11.45 - start první etapy, Klatovy-náměstí
12.13 - RZ 1, okruh u Činova (11,85 km)
12.44 - RZ 2, Boříkovy - Chlístov (10,53 km)
13.27 - RZ 3, Strážov - Strážov (10,52 km)
15.21 - RZ 4, okruh u Činova (11,85 km)
15.52 - RZ 5, Boříkovy - Chlístov (10,53 km)
16.35 - RZ 6, Strážov - Strážov (10,52 km)
18.10 - cíl 1. etapy, Klatovy (Investtel)
sobota 27. března
6.30 - start 2. etapy, Klatovy (Investtel)
7.21 - RZ 7, Brod - Mladice (4.58 km)
8.06 - RZ 8, Šimanov - Drážov (26,07 km)
8.43 - RZ 9, Nuzín - Čkyně (10.70 km)
9.49 - RZ 10, Šumavské Hoštice - Laziště (14,89 km)
10.20 - RZ 11, Dolní Nakvasice - Boubská (24,34 km)
12.34 - RZ 12, Šumavské Hoštice - Laziště (14,89 km)
13.05 - RZ 13, Dolní Nakvasice - Boubská (24,34 km)
14.35 - RZ 14, Šimanov - Drážov (26,07 km)
15.12 - RZ 15, Nuzín - Čkyně (10.70 km)
17.55 - cíl soutěže, Klatovy-náměstí
Časy představují ideální dobu průjezdu 1. vozu třídy A8. Vozy WRC a skupiny A pojedou s časovým odstupem před ostatními závodními vozy.
Pavel Jelínek
SEAT SPORT Czech Republic media servis
V Brně 24. března 2004
Tel.: 732 223456
|