www.car.cz
 

Volkswagen Caddy TDI s převodovkou DSG
     11.11.2005 18:51 - tisková zpráva


·         Komfort „automatu“, hospodárnost „manuálu“!

  • Převodovka DSG kombinuje všechny výhody manuálních a automatických převodovek

Praha 11. listopadu 2005 - Revoluční dvouspojková převodovka DSG, která vnáší novou kvalitu do procesu řazení rychlostních stupňů, se  nyní objevuje i v užitkových vozech. Volkswagen na autosalonu RAI v Amsterdamu poprvé představil spojení užitkového vozu Caddy a inovativní převodovky DSG, která ruší hranici mezi převodovkou s automatickým a s ručním řazením.

 

Na českém trhu je možné Caddy ve všech karosářských variantách s motorem 1.9 TDI/77 kW objednávat od 1. října 2005.

 

Caddy TDI DSG

Snadné ovládání a nízká spotřeba – to jsou dvě hlavní přednosti dvouspojkové automatizované převodovky DSG. Ta vyniká extrémně rychlým a přesným řazením, zároveň ale nabízí uživatelský komfort „automatů“. Převodovka DSG, která byla až dosud vyhrazena jen osobním modelům, se nyní dostává i do nabídky užitkového modelu Volkswagen Caddy. Vedení automobilky předpokládá, že převodovka DSG se stane oblíbeným doplňkem hlavně pro ty zákazníky, kteří svoje vozy využívají nejen pro podnikání, ale i ve svém volném čase s celou rodinou.

 

Řazení rychlostí blesku

Tradiční slabinou konvenčních automatických převodovek jsou časy pro přeřazení – během prodlevy při změně rychlostních stupňů se přerušuje tok výkonu motoru ke kolům, což se samozřejmě negativně projevuje na komfortu, dynamice i stabilitě jízdy. Další nevýhodou je malá účinnost hydrodynamického měniče. Obě tyto nectnosti unikátní automatická převodovka DSG automobilky Volkswagen ve spojení s výkonnými a zároveň hospodárnými motory TDI dokonale eliminuje.

 

Hlavní tajemství přímo řazené šestistupňové automatické převodovky DSG se ukrývá v její koncepci – v principu jde o dvě souběžně propojené převodovky se společným vstupem i výstupem, přičemž jedna část převodovky ovládá sudé rychlostní stupně, druhá pak liché stupně a zpátečku. Klíčovým prvkem převodovky DSG je však speciální dvojitá spojka. Díky této hydraulicky ovládané spojce mohou být v převodovce zařazeny dva rychlostní stupně najednou (jeden v „liché“ sekci, druhý v „sudé“), výkon se ovšem přenáší pouze částí se sepnutou spojkou, zatímco předvolený rychlostní stupeň za rozpojenou spojkou pouze čeká na svoji aktivaci. K té dochází velmi jednoduše – ve stejný okamžik hydraulický ovládací píst rozepne dosud sepnutou spojku a současně se sepne do této chvíle prokluzující spojka. Tím dojde k faktickému přeřazení - předvolený rychlostní stupeň se dostává do záběru. Celá akce přitom trvá řádově jen tisíciny sekundy, je tedy mnohonásobně rychlejší, než změny rychlostního stupně u konvenční automatické převodovky.

 

Hlavní výhodou „střihového“ řazení převodovky DSG je prakticky nepřerušovaný tok tažné síly během přeřazení, změny rychlostních stupňů neprovází žádné škubnutí či zhoupnutí, kritizované u běžných automatických převodovek. Určit optimální okamžik pro přeřazení je úkolem pro elektronickou řídicí jednotku, která bere v úvahu celou řadu parametrů, především otáčky motoru, rychlost jízdy a polohu pedálu plynu.

 

Automatická převodovka DSG řidiči neupírá ani radost z manuálního řazení rychlostních stupňů – řidič může měnit rychlosti ovládáním páky voliče na středovém tunelu směrem dopředu a dozadu.

Díky tomu, že u převodovky DSG zcela odpadá tradiční hydrodynamický měnič na vstupu, ve kterém vždy dochází k určitému prokluzu, je její účinnost prakticky srovnatelná s moderními manuálními převodovkami.

 

 

 

Import Volkswagen Group

AC&C Public Relations

www.volkswagen.cz


 
 
Fotogalerie:   Hrůzostrašný crash v Jaramě 2005, foto Buggyra

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose