Tým Karla Lopraise má za sebou další díl testování před Dakarem 2006 11.11.2005 19:30 - Pavel Jelínek
Ve známém prostředí vojenského prostoru Záhorie už české týmy dolaďují poslední fázi příprav a testování před novým ročníkem Dakaru, který bude oficiálně představen 22. listopadu. Nová kanárkově žlutá Tatra Karla Lopraise už je nazdobena logy sponzorů a zároveň absolvovala další zatěžkávací testy, po nichž dozná ještě úprav uložení tlumičů.
Tým také oznámil složení soutěžní posádky, která skýtá jedno překvapení. Na navigátorské sedadlo v ostrém voze tentokrát neusedne velezkušený Josef Kalina, nýbrž Brňan Jan Čermák, který se coby navigátor podílel v roce 1998 na Lopraisově spanilé jízdě za čtvrtým vítězstvím, když byl v té době i manažerem týmu a ve své funkci musel zvládnout i složitou situaci následující po ozbrojeném přepadení zbylých dvou týmových vozidel.
Čermák se manažersky podílel i na startu motocyklistů Kaštana a Zlocha o rok dříve a zúčastnil se také Rallye Paříž – Peking. Mechanikem v Lopraisově posádce bude už tradičně zkušený tatrovácký technik Petr Gilar.
Vozidlo doznalo od španělského testování dalších změn, ty jsou markantní zejména v podobě důkladně upravené nástavby, přibyl do ní boční vchod, další výztuhy a změnila se i její zadní část. Tým také zveřejnil technické údaje o voze: maximální výkon motoru je letos deklarován níže než v minulých letech, na hranici 700 koní, základní provozní údaje se jinak příliš nemění.
A co soupeři? Informace jsou zatím poměrně kusé, ale platí, že konkurence minimálně neprořídla. Českým týmům se budeme věnovat podstatně podrobněji, vždyť na start se postaví hned tři další ostré české kamiony a zejména příprava a stavba nového Liazu Martina Macíka byla velmi zajímavá a neméně zajímavá bude jistě i účast sedlčanského týmu nejen v nových barvách, ale i v zajímavé týmové kooperaci mezi oběma českými značkami.
Dvě ostré tatry připravuje Tomáš Tomeček – zatímco služebně starší vůz pro Andrého Azeveda byl přepracován a navenek se liší zejména polohou kabiny, Tomečkův kamion zůstává v podobné specifikaci, jako při Dakaru 2005.
A slavné zahraničí? Zaslouží si jistě samostatný článek, proto zatím stručně: Kamaz postaví na start minimálně tři kamiony, tým de Rooy se představí novinářům koncem listopadu a pojede v podobné konfiguraci jako loni, tedy dva ostré vozy a jeden rapid assistance. Hans bekx, který v posledním ročníku doslova zářil, se představí hned s dvojicí rychlých dafů a navzdory černým zvěstem přijede se dvěma ostrými many i Hans Stacey.
Ginafy s nezávisle zavěšenými koly ve svých týmech tentokrát neuvidíme, ale jeden z nich pojede ve slunných barvách týmu Hutten se zkušeným Anne Kiesem za volantem. Sugawara pojede opět se dvěma kamiony a úprav doznalo tentokrát hlavně asistenční Hino.
Suma sumárum, reálně může podle papírových předpokladů pomýšlet na stupně vítězů zhruba 12-15 posádek, a to slibuje skvělou podívanou. Sledujte naše zprávy i nadále.
Jiří Vintr
|