A1GP Malajsie - Počasí zkřížilo plány pro kvalifikaci Čechů. Až 18 místo 20.11.2005 00:08 - tisková zpráva
Tomáš Enge odstartuje do sprintu v malajském Sepangu z 18. místa na roštu poté, kdy jeho snahu v kvalifikaci narušil déšť, který v areálu ukončil boj o pozice ještě před jejím poločasem.
Dnešní kvalifikaci výrazně narušilo malajské počasí. Silná přeháňka ukončila naděje na jakékoliv zlepšení ve druhé polovině kvalifikace, o pořadí na startu tak rozhodly první dvě kvalifikace ze čtyř. Podmínky překazily plány českého týmu, pro který je devátá řada po čtvrtém místu ve včerejším tréninku velkým zklamáním.
Tým se rozhodnul šetřit všechny tři nové sady pneumatik na kvalifikaci s nadějí, že se bude průběžně zvyšovat přilnavost tratě, ale déšť, který začal v průběhu druhé kvalifikace, udělal škrt přes rozpočet. Enge byl ve svém druhém kole o více než půlsekundy rychlejší než v prvním, v tu chvíli spadly první kapky deště.
O pořadí na startu tak bylo rozhodnuto a Enge vyjel na trať jen proto, aby se seznámil s podmínkami na mokré trati, protože žádný z předchozích tréninků se nejel na vodě.
Tomáš Enge: „Naše pozice na startu je pochopitelně zklamáním, bohužel jsme doplatili na chybějící zkušenosti s novými pneumatikami a počasí nám také nikterak nepomohlo. Dopoledne jsme jeli jenom na starých pneumatikách, protože tým se rozhodnul šetřit nové sady na kvalifikaci.
Vůz byl přetáčivý, ale přičítali jsme to na vrub pneumatikám. Včera jsme na nich najeli hodně kol a dnes ráno se už začala část běhounu odloupávat. Nicméně problém s přetáčivostí zůstal i na nových pneumatikách, což nás překvapilo, protože jsme očekávali, že vůz bude mít tendenci k nedotáčivosti. Mé první kolo nebylo dobré, pro druhou kvalifikaci jsme vůz vylepšili, ale právě když jsem byl ve druhé polovině rychlého kola, začalo pršet a bylo hotovo. Závody budou těžké.
Okruh je sice hodně široký, ale vozy jsou hodně vyrovnané a předjíždění není snadné. Velkou roli může hrát i déšť. Zdá se, že rána jsou suchá, ale obvykle v polovině odpoledne začne hodně silně pršet. V takovém případě je na trati hodně vody a vůz je prakticky neovladatelný, protože chytá aquaplaning.“
V příloze naleznete dnešní výsledky.
A1GP_Malaysia, Saturday - Free Practice3.pdf
A1GP_Malaysia, Saturday - Qualifying.pdf
A1GP_Malaysia, Sprint - Starting Grid.pdf
BPA
|