www.car.cz
 

Karel Trojan chce v Praze opět hlavně bavit diváky.
     30.11.2005 15:54 - tisková zpráva


ČKD URBAN PNEU RALLY TEAM POD PALBOU OTÁZEK

 

 

Sezóna 2005 skončila, věnce za přední umístění byly rozdány, ale pro většinu posádek to neznamená, že by si teď mohli odpočinout od koloběhu, právě naopak. Uzavírají se sponzorské smlouvy, stanovují se priority a též vrcholí přípravy na nadcházející sezónu, neboť první podnik – Jänner rally se jede již 5.ledna u našich sousedů v Rakousku.

 

O nadcházející sobotě se však oficiálně kalendář rally uzavře volným podnikem v Praze – Pražským rallysprintem. Právě zde půjde posádkám stejně jak v Sosnové při setkání mistrů především o pobavení diváků.

 

K Pražskému rallysprintu se ještě vrátíme. Nyní se však poohlédneme za Würth sprintrally Vsetín. Tento podnik si dodatečně na svůj seznam startů doplnil i Karel Trojan, jenž si s Danem Vodičkou opět vyzkoušel vzájemnou spolupráci. Spatřit cíl se oběma bohužel nepodařilo.

 

„Start ve Vsetíně jsem původně opravdu v plánu neměl, ale po vítězném tažení v Třebíči jsme se s Danem Vodičkou rozhodli, že právě na posledním sprintu letošního roku ještě jednou usedne vedle mne. Pro Dana to totiž byla ta poslední možnost.“

 

Dan Vodička tak na místě spolujezdce vystřídal Petra Řiháka, jenž však neodpočíval, neboť startoval na horkém sedadle navigátora ve stejné soutěži u Jiřího Plška.

 

Zatímco posádka  ČKD URBAN PNEU RALLY TEAMU po dvou odjetých rychlostních zkouškách figurovala v průběžném pořadí na třetím místě ve skupině produkčních vozů, posádka se startovním číslem 30 Jiří Plšek – Petr Řihák havarovali a jejich Lancer předvedl kreaci, za kterou by se nemusel stydět ani Aleš Valenta.

 

„No trošku to drnclo“, již s úsměvem komentuje hrůzu nahánějící havárii Petr a pokračuje: „V mírné zatáčce přes horizont jsme byli rychlejší než bylo zdrávo. Nejprve jsme zadkem upravili fasádu polorozpadlého domku a od něj jsme se odporoučeli na protější svah. Dle očitých svědků jsme silnici bez dotyku přeletěli. Možná byl i nějaký ten přemet. Naštěstí jsme netrefili ten mohutný strom, u kterého jsme „zaparkovali“.

 

Vylezli jsme celí, ale Jura skončil na dva dny na pozorování v nemocnici. V mé dosavadní kariéře to byla třetí veliká rána a doufám, že také poslední. V minulosti jsme spolu s Petrem Kolářem na Pačejově trefili strom a v Košicích jsme s Martinem Knajzlem celkem kvalitně vykáceli kus lesa.”

 

Ani Karel s Danem však v soutěži nezůstali o mnoho déle. Osudná se jim stala čtvrtá rychlostní vložka. „Při startu nám praskl hřídel diferenciálu a tak Karel přibližně po jednom kilometru podjel pásku a soutěž pro nás skončila. Informace, že jsme havarovali, nebyly pravdivé.“

 

Karel s Danem jeli od začátku soutěže tak, aby Lanceru, jenž ihned po soutěži projde kompletní ozdravnou kůrou, nepřivodili nějaký zbytečný šrám. A jak se vlastně Karlovi jezdí se staronovým navigátorem Danem Vodičkou ?

 

„Kdyby se mi s Danem jezdilo špatně a spolupráce by vázla, jistě bychom spolu tak dlouho nevydrželi. Dodnes jsme dobří přátelé a Dan ze svého umění nic neztratil.“

 

 

Zatímco Karel pořádně ještě ani nevystoupil ze svého Mitsubishi Lancer Evo VII a již nasedal do Octávie WRC na setkání mistrů v Sosnové, Petr Řihák se shodou okolností objevil vedle Votěcha Štajfa v seznamu přihlášených posádek na Waldviertel rally.

 

Abych však nepředbíhal. 20. listopadu se v Sosnové u České Lípy na známém autocrossovém okruhu konalo setkání mistrů. Nechyběl zde ani Karel Trojan, jenž protentokráte pilotoval Škodu Octávii WRC z dílny Karla Trněného. V nedělním paralelním závodě před zhruba čtyřmi tisíci diváky na oceněné místo nedosáhl, proč ?

 

„Jelikož  jsem v Octávii delší dobu neseděl, v sobotu při tréninku jsem si Octávii malinko osahával, abych pak v neděli mohl divákům předvést divadlo hodné speciálu WRC. Jízdu jsem si náležitě užíval a doufám, že jsem svým výkonem rozehřál nejednoho mrznoucího diváka.“

 

Po Sosnové se Karel v Octávii WRC divákům představí ještě na sprintu v Praze, přesněji 3.12.2005. Pražský rallysprint jako každým rokem zakončí soutěžáckou sezónu a jelikož patŕí mezi tzv. volné podniky, slibuje krásnou podívanou.

 

„ Na sprint se každoročně velice těším. Jak již je tomu zvykem, usedne vedle mne David Urban, jeden z našich významných sponzorů. Předesílám, že do Prahy nejedeme s cílem vyhrát ani zúčastnit se, nýbrž pobavit v prvé řadě diváky a samozřejmě také sami sebe. Ono to totiž může být také poslední svezení s WRCčkem.“

 

Také Petr Řihák se chystá na Pražský rallysprint, avšak pouze v roli diváka. A jak hodnotí své vystoupení v Rakousku?

 

"Start na Waldviertel rally s Vojtěchem Štajfem u našich rakouských sousedů byla zcela nová zkušenost a to nejen pro mě, ale i pro Vojtu, jehož start na šotolině byl také premiérový. Na Waldviertelu jsem na místě spolujezdce pouze zaskakoval. A jak samotná soutěž probíhala? Na začátku jsme si vytyčili za cíl dojet do šestého místa v zónovém mistrovství Evropy. V první rychlostce se Vojta trochu na šotolině rozkoukával; do druhé vystartoval výrazně aktivněji.

 

V jedné pasáži v lese na šotolině se nám to ale malinko svezlo a zůstali jsme viset „za břicho“ na pařezu. Naneštěstí tu nebyl jediný divák a tak když jsem již měl jednu nohu ze dveří, že pomohu zatlačit, nakonec se auto samo rozjelo. Tímto incidentem jsme ztratili něco kolem minuty a rozhodli jsme se štěstí dále nepokoušet. Následující účinkování jsme podřídili úspěšnému dojetí do cíle, kde nás nakonec čekalo 4.místo absolutně, čehož jsme si při naší premiéře velice vážili.“

 

I když by následující otázka měla směřovat spíše na samotného jezdce, tak ale i spolujezdec si často všimne věcí, které ostatním zůstanou skryty. Petr celý „velký mistrák“ odjel po boku Karla Trojana v ČKD URBAN PNEU RALLY TEAMU s vozem Mitsubishi Lancer Evo VII a tak by mě zajímalo, kde zpozoroval největší odlišnosti těchto dvou vozů, tedy Evo sedmičky a Imprezy Sti spec. C ?

 

„ Výkonnostně nemohu tyto dva vozy srovnat a to především z důvodu, že pod kapotou Imprezy se nacházel skoro sériový motor, jelikož ten „ostrý“ vzal za své v Třebíči. Překvapilo mě však, kolik možností nastavení především u diferenciálů a podvozku je homologováno. Zde Impreza jasně před svým konkurentem jasně vede. S tím asi souvisí, že se mi zdálo Subaru ovladatelnější a hravější. Bylo to velice příjemné svezení.“

 

Jsem zvědavý a již se nemohu dočkat, jaké kulišárny si pro nás – diváky Karel Trojan spolu s Davidem Urbanem na sprintu v Praze vymyslí. Děkuji Karlovi, Petrovi a Danovi za jejich čas a mohu všem slíbit, že uvedení pánové budou opět brzy pod palbou otázek.

 

Hodně štěstí na Pražském rallysprintu 

 

Daddy & Karel Trojan Communication

www.kareltrojan.com    

www.rihak.cz  


 
 
Fotogalerie:   Vsetín 2005, Co zbylo pa havárii Plška s Řihákem, foto Petr Bača

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose