www.car.cz
 

2. INDOOR RALLY zakončila RC Rally Cup 2005 - závody modelů
     4.12.2005 19:44 - tisková zpráva


Závěrečným podnikem byla 2. INDOOR RALLY

 

RC Rally Cup 2005 je již minulostí. Jeho součástí byla i poslední soutěž tohoto šampionátu, a to 2. INDOOR RALLY, která se jela 26. listopadu 2005. Centrum a všechny rychlostní zkoušky tohoto závodu byly situovány do prostor místní SZŠ a SOU na Tavírně.

 

Celkem do soutěže odstartovalo 32 jezdců. Na startu nechyběl ani náš Bo-Fa Rallye team v klasickém složení, ke kterému přibyl absolutní nováček Dalibor Benych jedoucí s Fordem Focus RS WRC 2003 svou první soutěž v životě. Jiří Fazekaš nastoupil na start s mírně inovovaným vozem Subaru Impreza WRC, na kterém přibyly některé tuningové díly a Petr Žáček radikálně vylepšil vzhled své karoserie Fordu, na kterém přibyly i nové nasávací prostory pro uchlazení jeho silného motoru.

 

V 9.00 hodin ráno odstartovalo první auto do úvodní „erzety“. Tu tvořil technický průjezd v hale školy s několika technickými prvky a driftovacími objezdy sloupů a kuželek. Náš v současnosti nejlepší pilot Jiří Fazekaš zde zajel třetí absolutní čas a zařadil se tak mezi favority celé soutěže.

 

Jako malou senzaci lze uvést čtvrtý absolutní čas nováčka Dalibora Benycha, který s novým vozem zajel čas, nad kterým sám kroutil hlavou: Když jsem postavil auto na start a vysunul anténu u vysílačky, krve by se ve mně nedořezal, třásly se mi ruce a trémou mi nebylo vůbec dobře. Když pak startér odpočítával poslední sekundy do startu, zjistil jsem, že jsem absolutně zapomněl, kam to auto bude zatáčet, když pojede proti mě. Jakmile se auto rozjelo, tak s těžkým bušením srdce jsem nějak tu erzetu projel a pak nevěřil svým uším, kam až jsem se dostal …“.

 

Druhá erzeta se jela na chodbě školy zpestřená o „drift show“ v jedné učebně. Jiří Fazekaš udržel svou celkovou třetí pozici. Jan Fazekaš st. se potýkal s technickými problémy elektroniky svého vozu a následoval propad o několik příček níže. U Dalibora Benycha se projevila „psychická rozházenost a nervozita“ z první erzety a dostal také pár vteřin k dobru.

 

Třetí měřený test, jedoucí se na trati v místní tělocvičně, tvořila trať, na které nechyběl skok, tunel nebo jízda po koberci. Hned se jela dvě kola, aby to stálo za to. Bohužel na této erzetě nevydržel motor Petrova Focusu WRC Evo II a po prvním okruhu se z auta zakouřilo a byl konec: Bohužel motor nevydržel, protože došlo k závadě na chlazení motoru a ukápnul mi uhlík. To se bohužel u nadupaných motorů stává … Tímto bych chtěl poděkovat týmu Hobl Škoda sport, který mi půjčil náhradní motor a mohl jsem soutěž dokončit“. Jiří Fazekaš se po této erzetě držel na skvělém třetím místě v absolutní klasifikaci.

 

Druhou sekci začínala čtvrtá rychlostní zkouška v hale školy, jedoucí se tentokrát obráceně. Zde se ukázalo, že nováčkovi týmu, Daliborovi Benychovi tato erzeta sedí a zajel zde zatím svůj životní třetí absolutní čas se ztrátou pouhých 1.21s na vítěze!: Nemohl jsem uvěřit svým uším, když mi to řikali, ale bylo to tak. Po předchozích dvou erzetách, kdy jsem se snažil závodit a dělal chyby, jsem zde zvolil taktickou, ale ne pomalou jízdu a vyplatilo se. Třetí čas na této erzetě ho katapultoval na sedmé místo absolutně a zpět byl ve hře o body do absolutní klasifikace. Jiří Fazekaš se svou rychlou jízdou dostal na stříbrnou pozici v absolutní klasifikaci.

 

Předposlední rychlostní zkouška se jela úplně stejně jako v prvním kole. Jezdci Bo-Fa Rallye teamu na bodovaných místech se po této erzetě propadli o jednu příčku níže, konkrétně Jiří Fazekaš na třetí a Dalibor Benych na osmé místo. Zpět s novým motorem byl i Petr Žáček a zajel zde hned třináctý čas: V předchozí erzetě jsem nový motor zajel a v této erzetě je hned vidět, jak funguje. Oproti mému předchozímu jede stejně, akorát se nehřeje …“.

 

Posledním úsekem byl opět měřený úsek v tělocvičně jedoucí se obráceně. V případě Jirky Fazekaše šlo o udržení celkového třetího místa. Nervozita zřejmě zahrála hlavní roli v tom, že Jirka svou pozici neudržel a propadl se na nevděčnou „bramboru“. Malou náplastí na smutek bylo třetí místo ve třídě N.

 

Nejúspěšnějším jezdcem našeho týmu v této erzetě byl Petr Žáček s novým motorem. V konečném hodnocení dosáhl na bodované pozice i Dalibor Benych, který skončil na osmém místě v absolutní klasifikaci, kdy jej od sedmého dělilo pouhých 0.13s: Osmé místo? ja měl strach, abych neskončil poslední, tohle je pro mě výsledek, jak ve snu. Už se těším na další závody, jestli tohle nebyla jen náhoda“.

 

A konečné umístění našich jezdců:

 

Jezdec

Vůz

Třída N

Třída A

Absolutně

Dalibor Benych

Ford Focus RS WRC

6. místo

----------

8. místo

Jan Fazekaš ml.

Škoda Octavia WRC

16. místo

----------

26. místo

Jan Fazekaš st.

Peugeot 306 Maxi

----------

13. místo

30. místo

Jiří Fazekaš

Subaru Impreza WRC

3. místo

----------

4. místo

Petr Žáček

Ford Focus RS WRC Evo II

----------

8. místo

22. místo

 

Celý Bo-Fa Rallye team by tímto chtěl poděkovat organizátorům za skvěle připravenou a zorganizovanou soutěž.

 

Za Bo-Fa rallye team

-Ben-


 
 
Fotogalerie:   RC rallye modely, foto Pavel Kacerovský

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose