Na výstavě M-motion 2005 bylo na co koukat 7.12.2005 19:32 - Pavel Jelínek
m-motion 2005
Ve dnech 1.-3.12. se v Pražském Veletržním paláci konala ojedinělá výstava luxusních vozů a motocyklů, nazvaná m-motion 2005. A že bylo na co koukat. Vystavené exponáty měly souhrnnou hodnotu přes 100.000.000 Kč a při pohledu na ně srdce motoristického fanouška doslova zaplesalo.
Tak třeba hned u vchodu se pyšně vypínal žlutý Chevrolet Corvette Z06 se sedmi litrovým osmiválcem, který disponuje výkonem přes 500 koní a stovku umí za 3,7 sekundy, to vše za 2,5 miliónu. Anebo kousek dál – elegán každým coulem – Aston Martin DB9. Parametry – 6,0/V12/48 ventilů. Chybí vám cena? Ale no tak, gentleman se na cenu přece neptá….
A co třeba legenda Ford GT? Po více než 40 letech se Ford rozhodl vyrobit omezenou sérii 4.500 ks, z nich jeden míří i do Česka a to s parametry 5,4l/V8/550 koní a zrychlením na stovku za 3.3 sekundy. Pokud si pospíšíte, tak ho můžete mít za necelých 7 miliónů doma.
Značku Mercedes zastupoval stříbrný krasavec CLS 55 v úpravě AMG (5,4l/V8/479k) v základní ceně od 3,2 miliónu korun.
Pěkně vedle sebe v rohu byly umístěny 3 exponáty ze slunné Itálie. Z jedné strany stálo důstojně vyhlížející Maserati Qattroporte (4,2l/V8/400k) za cenu 3.24 miliónu, z druhé pak elegantní sporáček Maserati Grand Sport (4,2l/V8/400k) v limitované sérii za 3.500.000 Kč. Tomu všemu vévodil uprostřed rudý (jak jinak) kabriolet Ferrari SuperAmerica F1 (5,75l/12V/540K). Pokud by Vás zaujalo toto Ferrari, tak vezte, že ho bude celkem vyrobeno jen 559 kusů a to v ceně od 7,5 miliónu korun za kus.
No a když už jsem u té Itálie, tak nemůžu opomenout 2 sourozence, kteří stáli zaparkovaní za sebou jako na startovním roštu, jen vyrazit. Jejich jméno je Lamborghini.
Lamborghini Gallardo, mezi fanoušky této značky přezdívané „malé Lambo“ disponuje obsahem motoru 4,96l, desetiválec svírá uhel 90stupňů a pod kapotou si to vesele podupává 500koníků. Jeho větší bratr (nikoliv však Big Brother) Lamborghini Murciélago už je opravdu větší nejen co do rozměrů, ale i výkonu. Murciélago dostalo do vínku motor s obsahem téměř 6,2 litru, jeho 12 válců svírá úhel 60 stupňů a výkon je posazen na 575 koní.
Nechyběla samozřejmě ani německá klasika – značka Porsche. K vidění bylo Porsche 911 Carrera 4 (3,6l/V6/325k).
Taky britská tradice (co je ale v dnešní globalizaci ještě národní značka) byla zastoupena značkou Bentley a to hned 2 kousky. Důstojný a elegantní Bentley Flying Spur (6l/V12/560k). Mimochodem, tento 2,5 tuny těžký „koráb silnic“ umí zrychlit z nuly na stovku za úctyhodných 5,2 sekundy.
To jeho menší, ale o to dravější sourozenec, sporťák Bentley Continental GT při stejných výkonových parametrech motoru umí „stovku“ již za 4,8 sekundy. S cenou můžete u obou začít v základní výbavě na 4,3 miliónu Kč.
Na výstavě byly zastoupeny např. ještě značky jako Volvo (XC90), Audi (RS), Cadillac, Hummer (H2), Alfa Romeo (159 Breta), Subaru (Impreza) a Mazda, ale při vší úctě k nim, přece jen je vídáme na našich silnicích častěji, než výše popsané exempláře.
MiK
|