Hans Bekx vyráží na Dakar 2006 s novými Dafy 12.12.2005 11:59 - Pavel Jelínek
Hořkost a zklamání s diskvalifikace v posledním ročníku jsou snad překonány, Holanďan Hans Bekx rozhodně ukázal , že v boji o dakarské prvenství se s ním musí počítat. Nikdo nespí a Bekx minulý týden představil svůj obrozený tým 12 lidí. Pro úspěch udělal maximum a jak krajané z týmu de Rooy, tak všichni ostatní mají o zdatného soupeře navíc.
Volba lehkého Dafu se pro Bekxe ukázala být šťastným řešením. Předchozí Ginaf byl sice odolným a robustním závodnickým nářadím, ale čelo se mu postupně vzdalovalo. Daf jej hned první rok dovezl na osmém místě, další rok už se bil o čelo a tento trend má pokračovat. Loňské, tak rychlé auto už ale bude plnit jen úlohu rychlé asistence, na scénu se dostává jeho nástupce – a ne jeden, tým postavil hned dva identické speciály.
První vůz povede samotný Bekx a ten druhý jeho kolega Marcel Van Vliet, který se naposled na Dakaru objevoval za volantem zajímavého vozu Bowler. Oba vozy jsou identické a k nerozeznání podobné, pouze Van Vliet poveze asi 1000 kg materiálu navíc a bude Bekxovi plnit úlohu tzv. rapid assistance, zatímco týmová jednička může útočit s ještě větší intenzitou.
Loňské závodní auto bude po repsasi plnit roli asistenčního kamionu, stejně jako neméně pěkně repasovaná asistenční šestikolka Ginaf. Nové vozy se technicky od loňských liší jen málo, osvědčená konstrukce zůstala. Motor DAF dává maximální výkon 625 koní (ale loni Bekx de Rooyům s 800 koňmi bez problémů stačil), změnila se rozvodovka – opět Steyr, ale jiného typu. Vizuálně markantní změnou je nová lehká nástavba, která zajímavě kopíruje siluetu kabiny. Úzká korba má být výhodou při průjezdech hustým porostem a už nyní si oba šoféři pochvalují zlepšený výhled vzad. Novou nástavbu překvapivě dostala i asisttenční čtyřkolka.
Kabina vozu je umístěna podstatně níže než u de Rooye, prakticky na rámu. Spolu s klasickou siluetou korby tvoří úhledný kompaktní celek, díky němuž aspiruje Bekxův DAF spolu s Macíkovou liazkou na titul nejhezčího kamionu startovního pole.
Jiří Vintr
|