www.car.cz
 

Nová řada autobusů Scania. S novými bezpečnostními prvky.
     13.12.2005 11:08 - tisková zpráva


Praha, 13. prosince 2005 – Scania představila novou řadu autobusů s novými podvozky          a motory Euro 4 založenými na technologii Scania EGR. Kromě toho se autobusy vyznačují propracovanou ergonomií, nízkou spotřebou a novými bezpečnostními prvky.

 

Turistické autokary a autobusy pro meziměstskou dopravu řady K

Podvozek Scania řady K je určen pro dvou nebo třínápravové turistické autokary v délkách    12 - 13,5 m a pro meziměstské autobusy v délkách 13,7 – 15 m. Nové autobusy mají vzadu podélně uložený motor s objemem 9 nebo 12 litrů. Výkonové rozpětí pohonných jednotek je od 230 do 380 k.

 

Standardně se dodávají s 8rychlostní manuální převodovkou, kterou lze na přání vybavit i systémem Scania Opticruise. Alternativou pro motory o výkonu do 340 k je     5 nebo 6stupňová automatická převodovka. Novinkou je automatické zařazení neutrálu ve chvíli, kdy autobus zastaví na zastávce.

 

V příštím roce se nabídka rozšíří o model K 420 s 12stupňovou převodovkou a systémem Scania Opticruise. Všechny typy převodovek mohou být vybaveny retardérem.

 

Přední část autobusu je značně variabilní: k dispozici jsou dvě výšky podlahy i různé způsoby zavěšení kol. Jednou z možných variant je například nezávislé zavěšení předních kol, které se nejvíce využívá u turistických autokarů. Pro turistické autokary řady K bude v rámci doplňkové výbavy nabízen program elektronické stabilizace (ESP).

 

Stejně jako motory a převodovky, i hnací a vlečné nápravy vycházejí z modulární koncepce nákladních vozidel Scania. Vlečná náprava s hydraulickým řízením je u třínápravových autobusů řady K umístěna za hnací nápravou. Přístrojový panel ukazuje zátěž jednotlivých náprav. Při jízdě na kluzkém povrchu lze u třínápravových autobusů přenést zátěž z vlečné nápravy na hnací.

 

Sedadlo řidiče má vylepšenou ergonomii a dobře přenáší pohyb vozidla na řidiče. Řidič tak může přesně odhadnout možnosti autobusu v jakékoliv situaci.

 

 

Městské a příměstské autobusy řady K & N

Pohonnou jednotkou je 9litrový pětiválec, který je u řady K uložený vzadu podélně, u řady N napříč. Výkon je odstupňován v rozmezí 230, 270 a 310 k. Všechny motory jsou dostupné rovněž ve verzi CNG (pohon na plyn). Řada N je standardně dodávána s 5 či 6stupňovou automatickou převodovkou, u řady K je automat doplňkovou výbavou. Autobusy řady K jsou dostupné rovněž s 8stupňovou převodovkou, kterou lze volitelně doplnit systémem Scania Opticruise.

 

Řada N má nízkou podlahu v celé délce autobusu, portálovou konstrukci hnací nápravy               a vyrábí se v délkách 10,7 respektive 12 metrů. V dohledné době se začnou vyrábět také 18metrové kloubové a dvoupodlažní autobusy.

 

 

Městský autobus řady K má nízkou podlahu až k zadní nápravě; do zadní části se nastupuje přes dva schody. Tato verze nabízí větší přepravní kapacitu cestujících. Kloubové modely řady K mají zvýšenou podlahu uprostřed a vzadu.

 

 

Inovace nových autobusů řady K a N

-         Úsporné a ekologické motory Euro 4 s technologií Scania EGR.

-         Systém elektroinstalace s  elektronickou sběrnicí CAN-bus nabízí mnoho nových funkcí a umožňuje snadnější napojení elektroinstalace nástavby autobusu.

-         Elektronické kotoučové brzdy (EBS) na všech kolech, ABS a TC ve standardní výbavě.

-         Součástí doplňkové výbavy turistických autokarů bude elektronický program stability (ESP).

-         Hill-hold – volitelná funkce brzd - podrží autobus ve svahu zabržděný do chvíle, kdy je vyšlápnuta spojka a autobus se rozjede.

-         Na přístrojovém panelu lze na displeji přečíst zátěž na nápravu. Při jízdě na kluzkém povrchu u třínápravových autobusů lze část zátěže přenést z vlečné nápravy na hnací.

-         Pneumatický systém se tlakuje tehdy, když motor není v záběru – což šetří palivo               a nepřetržitě zajišťuje maximální kapacitu systému.

-         Chladicí systém se skládá ze standardizovaného chladicího modulu s hydraulickým ventilátorem namontovaným z boku motorové komory.

 

 

 

Scania Czech Republic s.r.o.                                     Mmd Public Relations Czech Republic

www.scania.cz


 
 
Fotogalerie:   Pražský rallysprint 2005 od Pavla Paláčka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose