Interserie v roce 2006 pojede pod DMSB 27.12.2005 18:17 - Vladimír Rožánek
Příští rok opět zavítá na evropské okruhy jeden z vůbec nejstarších závodních seriálů, jezdících se v Evropě. Jde o starou známou Interserii, která se jezdí u nás od roku 1979, když měla premiéru ještě na starém mosteckém okruhu. Interserie pamatuje léta slávy, ale také léta hubená, kdy jsme na startu jednotlivých závodů vídali i méně, jak 10 závodních vozů. Mnozí z nás si také ještě pamatují plné svahy v Mostě, kde nebyly výjimkou i 100 tisícové návštěvy.
Jména jako Walter Lechner, Karl Hasenbichler, Robbie Stirling zněla v našich uších častěji, než jména jezdců formule 1. Na původním mosteckém okruhu s retardérem drželi rekordy okruhu právě někteří účastníci Interserie, mezi posledními byl Rakušan Josef Neuhauser, který pilotoval vůz Minardi M190 Cosworth F1.
Do nového ročníku však odzvonilo formulovým vozům, jejichž různé podoby od formulí do 2000ccm až po čistokrevné vozy F1 a Indy Car jezdily v Interserii od roku 1994. V novém reglementu, který schválila DMSB ( Německý motor sport svaz ), zbylo místo jen pro sportovní vozy a vozy GT. Vznikla též nová třída CSC, neboli Clasic-Sports-Cars, která rozdělila Interserii do 9 divizí.
Div.1 Vozy skupiny C z let 1982-1984
Div.2 Vozy skupiny C-Junior z let 1983-1984
Div.3 Vozy skupiny C1 z let 1985-1989
Div.4 Vozy skupiny C2 z let 1985-1989
Div.5 Vozy skupiny C z let 1990-1992
Div.6 Vozy skupiny C3 z let 1990-2001
Div.7 Vozy skupiny CN z let 1993-2003
Div.8 Vozy skupiny GT1 z let 1993-2004
Div.9 Vozy skupiny – sportovní vozy z let 2001-2004
Přičemž v 1.-5. divizi musí startovat originální vozy, ostatní mohou být upravovány podle zvláštní přílohy.
S obsahy motoru se zde setkáme různorodými. Počínaje motory o obsahu 1300ccm až přes 6000ccm, což umožňuje opět start starým známým vozům Interserie, které v dobách své největší slávy plnily ochozy evropských okruhů. V plánu Interserie figurují také naše okruhy, ale na přesný kalendář je ještě trochu brzy.
Věříme, že nový reglement trochu povznese úroveň Interserie, a že uvidíme také vozy, které se zatím po letech nečinnosti přesunuly do Group C Racing v Anglii, či jiných sérií.
Vláďa Rožánek
|