www.car.cz
 

Loprais se loučil před odjezdem na Dakar v nových barvách
     28.12.2005 08:55 - Pavel Jelínek


Tak jako vloni v Bránickém pivovaru v Praze, se loučil celý Loprais Tatra team před odjezdem na Dakar 2006. Nabitý sál naslouchal posledním dojmům našeho nejzkušenějšího týmu, který ani v nabité konkurenci neskrýval své ambice.

 

Nejvíce všechny zaujal nový závodní speciál, celý ve žluté barvě. V tuto chvíli nemá cenu se o novém voze znovu zdlouha rozšiřovat – tak jen stručně: zkrácené šasi v přední části, totožný rozvor, krátký přední převis, posunutá a výše uložená kabina, nová otevřená nástavba z THT Polička a také zajímavá novinka v podobě amerických tlumičů Fox. Proti prvním fotkám, které všichni znáte, přibyly zajímavé boční kryty za kabinou, na zakrytí mezi prostoru mezi kabinou a korbou. Doprovod jak Lopraisovi, tak i Macíkovi, bude tvořit tradiční šestikolka, která vizuálně proti loňsku nedoznala změn, tedy jede i nadále se starou nástavbou.

 

Soutěž opět postaví nové úkoly na bedra navigátorů. „Tady Aleš Loprais, který bere navigátorskou taktovku po mně, má tu výhodu, že je neovlivněný dosavadním šipečkovým systémem, takže se to bude učit ponovu, a to je dobře,“ řekl k úloze svého nástupce v závodní kabině manažer týmu Josef Kalina. Mladý synovec svého staršího strýce si po poctivé přípravě jak znalostní, tak i fyzické, velkou nervozitu nepřipouští: „V tuto chvíli jednoznačně převládá euforie a velká očekávání.“

 

Jako zajímavý dotaz označil Kalina vliv změn na soutěžní trase na nasazení soutěžních posádek. „Konkurence je veliká a dneska už nemůžeme tu soutěž jet postaru, tedy maratónsky. Pojede se naostro od začátku. Jediné místo, kde budu obě posádky držet zkrátka, budou horské etapy v Portugalsku, tam se nedá nic vyhrát, zato tam jde všechno prohrát. Od Maroka bychom měli jet totální kalbu. Na tvrdých horských úsecích totiž vynikne podvozek Tatry, je na ně přímo stavěný, z Maroka už bychom měli odjíždět v přímém kontaktu se špičkou. N

 

avíc Karel je velmi přesný ve vedení auta, to se mu právě v Maroku bude pořádně hodit. Mauretánie bude rozhodovat, protože závěrečná třetina rallye mezi vegetací nabídne spíše kratší úseky – tím vyšší bude nasazení všech. O taktice se ale vždycky budeme rozhodovat etapu od etapy na základě aktuálního vývoje a nikdy se nedá říct, jaká bude právě ta optimální.“

 

K poměrně vážné situaci došlo v kategorii kamionů těsně před startem, Josef Kalina pokračuje:24. prosince večer, těsně před večeří, mi volal Gerard de Rooy, že FIA odmítla udělit jejich týmu homologaci na závodní vozy pro nedostatečný počet sériově vyrobených kusů. Pořadatelé Dakaru de Rooye vzali pouze podmínečně, pokud budou souhlasit s jeho startem jeho největší soupeři.

 

Ten papír jsme nakonec podepsali, známe se velmi dlouho, vždycky jsme si pomohli, navíc jsme v první řadě sportovci a až potom si léčíme nějaká ukřivdění. A říkám to i přesto, že se klidně může stát, že v téhle soutěži, s tímto autem bez homologace, nás de Rooy možná porazí.“

 

Jiří Vintr


 
 
Fotogalerie:   Loprais s tatrou před odjezdem na Dakar 2006

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose