Xsara Picasso s novým motorem HDi 92 30.12.2005 15:22 - tisková zpráva
Další novinka Citroënu
Praha, 30.12.2005 - Citroën Xsara Picasso neustále rozšiřuje nabídku jednotlivých verzí, tentokráte se aktuální novinka ukrývá pod kapotou - nový dieselový motor HDi o objemu 1,6 l a výkonu 92 koní.
Celohliníkový agregát je odvozený od verze HDi 110 a poskytuje 92 koní výkonu při 4000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 215 Nm se dostaví už od 1750 otáček za minutu, navíc motor splňuje nejnáročnější kritéria normy EURO IV, resp. při kombinované spotřebě 5,1 l nafty na 100 km vykazuje emise CO2 pouze 135 g/km.
Modelová řada Citroën Xsara Picasso tak v současnosti zahrnuje tři úrovně výbavy - X, SX a Exclusive, a 4 motorové jednotky: – benzínové 1,6i 16V (110 k) s manuální pětistupňovou převodovkou a 2,0i 16V (138 k) s automatickou autoadaptivní převodovkou se sekvenčním řazením, - dieselové: nový HDi 92 a HDi 110 FAP, oba s manuální pětistupňovou převodovkou.
Xsara Picasso je modelem, který významně přispěl k oživení značky Citroën hned od svého uvedení na trh. To bylo v roce 2000 a od té doby se v celém světě prodalo na 1 260 000 těchto vozů. Plné tři čtvrtiny prodaných vozů Xsara Picasso připadají na trhy mimo Francii, a z toho hned 65 % v dieselových verzích. Ve Francii je podíl naftových motorů dokonce 85%.
Xsary Picasso se vyrábějí v továrně ve španělském Vigu, pro místní trhy se produkují ještě v Porto Real (Brazílie) a Wuhamu (Čína).
Mezníky modelové řady Xsara Picasso: Leden 2000 – uvedení na trh Září 2001 - verze Exclusive Říjen 2002 - nasazení systémů ESP a EBA, nové interiéry Leden 2003 - verze 2,0i 16V (138 k) BVA Únor 2004 - verze 1,6 HDi 110 Září 2005 - verze 1,6i 16V (110 k) Prosinec 2005 - verze 1,6 HDi 92
Citroën je součástí francouzské skupiny PSA Peugeot Citroën.
Ing. Martina Bedrnová
|