www.car.cz
 

David Komárek začal sezónu na Drakovi absolutně druhým místem
     Pavel Jelínek


První letošní závod do vrchu, kterým byl opět po roční přestávce Brněnský drak na Masarykově okruhu, vyloženě nahrával čtyřkolkám. Oba vozy se tak v absolutní klasifikaci prvního závodu dostaly na stupně vítězů a David Komárek byl kromě  zlatého umístění v rámci tzv. plechových aut stříbrný a jeho otec Josef stříbrný a absolutně  bronzový. V tréninku byl David dokonce zcela nejrychlejší.
 
„Mokro nám vždy hrálo do karet. Trakce čtyřkolek na tomto povrchu je bezkonkurenční.
Hodně nás ale překvapilo, jak jsme uskočili plackám a formulím. To se nestává vůbec často,“ poznamenal spokojeně David, šéf týmu.
 
 
Spokojen mohl být zároveň s umístěním svého otce, alespoň v prvním ze dvou brněnských závodů: „V prvním závodě to byla paráda. V druhém to otec lehce přepískl a udělal na Stadiónu hodiny. Půl roku v tom neseděl a oproti tréninkovému autu je to velký rozdíl,“ říkal dále David Komárek, úřadující dvojnásobný mistr. Připomeňme, že obhajuje loňský absolutní titul ve skupině M v závodech do vrchu, a vloni zároveň získal titul mistra skupiny N v rallyesprintech. Ten neobhajuje, neboť přestoupil do skupiny A, kde se bude snažit s lancerem po Michalu Gargulákovi prohánět ve sprintech WRCéčka.
 
David toho má naježděno mnohem více než já. Před dvěma týdny startoval v rallye a je tedy slušně rozjetý. Já sám jsem byl překvapen z výsledku prvního závodu. Ve druhém jsem to ale trochu přehnal a zůstal jsem zapíchnutý v kačírku,“ doplnil Josef Komárek.
 
Přes zimu se v Okříškách usilovně pracovalo na vylepšeních obou ( přesněji všech tří) závodních vozů. Na Davidově autě je použit jiný systém diferenciálů a stabilizátorů, druhý vůz měl pro změnu trochu lepší motor. „Auta nejsou v základu určená pro okruhy. Již se těšíme na „normální“ tratě. V letošním roce je MČR rozděleno na dvě skupiny: placky plus formule a na cestovní vozy. Našim cílem je tedy porážet všechna cestovní auta,“ říká David Komárek a při pohledu na jeho jedoucí vůz o těchto slovech málokdo pochybuje. I když ve druhé závodní jízdě na již oschlé trati našel přemožitele v podobě Porsche 911 Jana Vonky.
 
V poslední jízdě druhého závodu mi na startu proklouzla spojka a ztratil jsem tím asi sekundu. Sice jsem měl na trati žlutou vlajku kvůli havarovanému vozu a mohl jet opravnou jízdu , ale jízdu jsem raději neopakoval. To ale není výmluva, to se prostě na závodech stává. Vonka stejně v závodech do vrchu startoval jen mimořádně, takže v boji o titul mne nemůže ohrozit,“ přiznal David a pokračoval : „Kdyby zůstalo morko, mohlo to být pro nás dobré. Organizace jinak byla velmi dobrá, bez nějakých prostojů to odsýpalo velmi rychle. Byly to pěkné závody.“ A doplňme, že i diváků přišlo s ohledem na hrozné počasí poměrně hodně.
 
Tým Komvet sice chtěl do Brna přijet s premiérou nových motorů, ale nakonec vsadil na motory osvědčené. Lancer 550 – o více než padesát koníků silnější, než ty stávající - tedy vyrazí na závodní tratě až někdy v červnu. „Před týdnem jsme ladili nové 2,2 litrové motory a objevil se na nich problém s písty, které nebyly vyrobeny v odpovídající kvalitě a my zničili dva motory. V tu chvíli jsme do Brna už ani nechtěli jet, ale stihli jsme připravit v rekordně krátké době naše loňské motory. Za to patří díky všem mým mechanikům,“ vysvětlil David.
 
 
Nejbližší start čeká oba vrchaře z Vysočiny na jednadvaceti zatáčkách v Ústí nad Orlicí o prvním květnovém víkendu. Další pak o týden později na prakticky domácí trati Zámeckého vrchu v Náměšti nad Oslavou. O další  týden později si David odskočí do soutěžního vozu a pojede brněnskou Autosalon rally 2004.
 
 
První závod: 1. Krámský (Osella K- 04) 2: 42,68, 2. D. Komárek 2: 44,47, 3. J. Komárek (oba Mitsubishi EVO 550) 2: 46,07, 4. Svoboda (Reynard 032) 2: 46,29, 5. Vonka (Porsche 911) 2: 47,26, 6. Jupa (Škoda Octavia) 2: 51,73.
 
Druhý závod: 1. Krámský 2: 12,75, 2. Nevěřil Lola T96) 2: 13,84, 3. Svoboda 2: 17,72, 4. Beneš (Lucchini P3) 2: 17,77, 5. Vonka 2: 28,03, 6. D. Komárek 2: 29,00
 
Pavel Jelínek,   www.car.cz
 
Tisková informace Komvet Racing,
V Brně 29. března  2004
 

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose