Český tým K&K Racing Team prošel v Dubaji technickými přejímkami na 24 hodinovku 11.1.2006 09:55 - tisková zpráva
K&K Racing Team Czech Republic - BMW E36 M3 GTR
DUBAI AUTODROME 10.ledna 2006
Přípravy na první vytrvalostní závod na Středním východě právě vrcholí.
Český tým K&K Racing Team prošel technickými přejímkami
Do startu prvního vytrvalostního 24 hodinového závodů automobilů na Středním Východě již zbývají jen hodiny. Nový závodní okruh Dubai Autodrome má za sebou již několik zajímavých závodů, ať to byla listopadová série FIA GT, či prosincové monoposty A1. Moderní okruh se skvělým zázemím je umístěn 25 minut cesty od centra Dubaje. Závodní dráhu lze upravit hned v několika variantách pro nejrůznější podniky. Ten nejdelší, který vyhovuje i parametrům formule 1 je dlouhý 5,39 km a právě na něm se odehraje veškeré dějství vytrvalostního závodu.
Český tým K&K Racing Team startuje s vozem BMW E36 M3 GTR se startovním číslem 36 ve třídě A5. Během závodu se za volantem vystřídají jezdci Marcel Kusín, Matěj Kotrba, Petr Kačírek a Petr Válek. Všichni mají zkušenosti s vytrvalostními okruhovými závody, ale i přesto je pro ně bude 24 hodin ostrého závodu novou zkušeností.
O motivacích zúčastnit se závodu v Dubaji říká Petr Kačírek: „Chtěli jsme být mezi prvními Čechy, kteří se zúčastní v konkurenci závodníků z celého světa prvního závodu endurance na Středním východě“. První tři jezdci se dobře znají s pravidelného účinkování ve společném týmu, „nováčkem“ posádky je Petr Válek, který však během sezóny sváděl nejeden souboj se svými nynějšími kolegy.
Na to jak se s novou situací vyrovnává nám odvětil: „Obrovskou výhodou je, že se dobře a dlouho známe. Přestože jsme na domácích kolbištích soupeři, naše týmy spolupracují a rozumějí si. Cíl máme společný reprezentovat Českou republiku, a tak vše funguje, jak má“.
S dunajským asfaltem a místními povětrnostními podmínkami se závodníci seznamovali nejprve za volanty motokár na moderním kartingovém okruhu, který byl vybudován nedaleko Dubai Autodrome. Zda to byl dostatečný trénink potvrdil Marcel Kusín: „Potřebovali jsme se trošku rozhýbat a za volantem - je to pro automobilového závodníka přeci nejlepší“.
Dokonalé rozhýbaní pro zbytek týmu přišlo v úterý, kdy se vybalovala veškerá technika z kontejneru, který putoval měsíc po moři. Zatímco mechanici připravovali techniku pro tréninky a náročný závod, jezdci se podrobně seznámili se záludnostmi nového okruhu. Protože pro všechny zúčastněné posádky je dubajský okruh novou zkušeností absolvovali všichni prvních 5390 metrů trochu nezvykle – pěšky po vlastní ose hnáni jen vlastní silou. Nejdůležitější informací dneška je, že tým i automobil prošel formální a technickou přejímkou a tudíž je připraven postavit se na start závodu.
Ve čtvrtek 11.ledna čekají na závodníky v dopoledních hodinách seznamovací jízdách, které budou absolvovat v „civilních autech“. Ostré závodní speciály pak zaburácí až ve večerních hodinách při volném tréninku.
Kvalifikace je na pořadu ve čtvrtek v dopoledních hodinách. Všech 67 vozů se na start připraví ve stejný den od 14.00 hod. První ročník „TOYO TIRES 24h of Dubai“ produkčních a GT automobilů budeme znát svého vítěze v pátek po druhé hodině odpolední.
|