Dubajská 24 hodinovka se rozjela naplno. Našinci zatím spokojeni, technika funguje 11.1.2006 20:29 - tisková zpráva
K&K Racing Team Czech Republic - BMW E36 M3 GTR
DUBAI AUTODROME 11.ledna 2006
Legendy v závodním poli
K&K Racing Team má za sebou volné tréninky
Dnes poprvé se naostro seznámilo všech 67 posádek přihlášených na „TOYO TIRES 24h of Dubai“ se záludnostmi a nástrahami dubajského autodromu. Po odpoledních „projížďkách“ v civilních autech přišli na pořad dne podvečerní a noční volné tréninkové jízdy. V nich si nejlépe vedla rakouská posádka Duller Motorsport 1 s vozem BMW M3 E46 GTR, kde se za volantem střídají automobilové legendy, které nejsou motoristickému fanouškovi neznámé - Hans Joachim Stuck a Dieter Quester. V týmu s nimi jedou ještě Philipp Peter a Toto Wolff.
Ve startovním poli najdeme i další zajímavá jména. Návštěvníkům českých okruhů určitě nemusíme připomínat jména Slováků Miro Konopky, či Jirko Malchárka nebo Němce Wolfganga Kaufmanna. Právě posledně jmenovaný vybojoval s Petrem Válkem druhé místo ve třídě GT2 při letošním mistrovství FIA GT na brněnském automotodromu, a vidíte dnes jsou opět soupeři z jiných týmů. Což jen dokazuje jaká přátelská atmosféra mezi okruhovým jezdci panuje.
Jezdci se dnes během volných tréninků seznámili se zajímavým pravidlem, které není běžně používáno. Při problémech na trati nevyjíždí před závodní vozy Pace car, ale traťoví komisaři signalizují máváním praporku s číslicí 60 tzv. CODE 60, což pro jezdce znamená zpomalit na průměrnou rychlost 60km/h. Kontrola je prováděna pomocí časového limitu, který znamená průměrný čas na jedno kolo danou rychlostí.
Pokud jezdec toto pravidlo poruší je penalizován STOP&GO dobou, která mu scházela do časového limitu. Prakticky to vypadá velmi jednoduše, ale když si uvědomíte, že většina závodních automobilů nepoužívá tachometr, je to pro mnohé jezdce obrovská matematika při přepočítávání otáček na rychlost a tudíž velký oříšek k rozlousknutí.
Právě toto pravidlo bylo dnes velmi využíváno, neboť pro většinu posádek je dubajský okruh prakticky neznámý, a tak se s ním teprve seznamovaly. Což se neobešlo bez častých kolizí. Ale i technických problémů, které měla i dnes druhá posádka Duller Motorsport 2 (startovní číslo 32), jenž musela spustit vnitřní hasící okruh vozu po drobném požáru v boxech. Takže skutečně ostrých kilometrů si jezdci užily méně. Při tak velkém počtu závodních vozů to ovšem není nic výjimečného.
Český K&K Racing Team skončil na 21. místě celkově a na 9. místě ve třídě A5 se ztrátou jedenácti sekund na vedoucí posádku. Jezdci jsou s průběhem tréninku celkem spokojeni, neboť technika funguje dobře. Jen trochu litují, že neměli možnost zajet více ostrých kol. Po tréninku se k dalšímu dění vyjádřil Petr Kačírek: „Na kvalifikaci a závod jsme dobře připraveni. Technika funguje jak má“. Nezbývá než jim v zítřejším klání držet palce.
Pořadí ve volných trénincích
- Duller Motorsport 1 (D.Quester, Stuck, Peter, Wolff) BMW M3 E46 GTR – 2:11,863
- Duller Motorsport 2 (A.Quester, Fleischmann, Richter-Hoyer, Elgelholm, Lechner) BMW M3 E46 GTR – 2:14,431
- Schubert Motorsport 2 (Hurtgenová, Goransson, Hennerici, Bjork, Schubert) BMW E46 320i S2000 – 2:14,863
Kvalifikace je na pořadu ve čtvrtek od 9.30 – 11.00. Poté budeme znát všechny závodní vozy, které se na start připraví ve stejný den od 14.00 hod. První ročník „TOYO TIRES 24h of Dubai“ produkčních a GT automobilů budeme znát svého vítěze v pátek po druhé hodině odpolední.
|