www.car.cz
 

Milan Kneifel – Jaroslav Blažek si doklouzali pro triumf ve třídě
     tisková zpráva


Triumfem ve třídě A6 a čtvrtým místem v hodnocení skupiny A pro vozy s jednou poháněnou nápravou skončila pro posádku Pegas Rally Teamu Milan Kneifel – Jaroslav Blažek klatovská Mogul Šumava Rally.

Posádka úřadujících mistrů republiky ve třídě A/1400 neměla před startem letošní sezony na růžích ustláno. Start s extovárním vozem Škoda Felicia Kit Car 1600 pro ni byl velkým lákadlem, nutností však bylo výrazné navýšení stávajícího rozpočtu. To se nakonec zdárně podařilo a světlo světa spatřila nedlouho před startem vzájemná dohoda „soutěžáka“ Vlastimila Brůzla a nového zlínského týmu o pronájmu vozu.
Drobným handicapem byl pro Kneifela pouze fakt, že kvůli repasi motoru usedl do kitové felicie poprvé až po technické přejímce a první ostřejší kilometry absolvoval až na Čínovském okruhu. „Okruh byl pro nás velkým učením. Musel jsem se vypořádat s nastavením vozu, odlišnými brzdami, kratší převodovkou a samozřejmě kompromisem při výběru pneumatik s ohledem na následující dvojici vložek. Příliš nám neprospěla ani sněhová přeháňka, takže trať okruhu neobyčejně klouzala,“ vzpomíná na první kilometry zlínský jezdec.
Třetí čas ve třídě vybudil Kneifela na druhém testu k rychlejšímu tempu, ale výsledný čas byl příliš vzdálen představám zlínské dvojice. Ve známé vracečce v Mlázovech si posádka Pegas Rally Teamu na půl minuty „ustlala“ a nabídla soupeřům možnost dalšího navýšení náskoku. Druhý čas na náročném testu Strážov – Strážov signalizoval zlepšení, posádka Kneifel – Blažek nakonec po druhých průjezdech zmíněných vložek zakončila den na druhém místě za Hondou (Citroën Saxo Kit Car) a před dvojicí shodných speciálů Petra Bryndy a Pavla Kundráta. „Při neúčasti Valouška bylo jasné, že se o prvenství popereme společně s trojicí Brynda, Honda a Kundrát. První kilometry tento fakt potvrdily. Přesto byly průběžné výsledky první etapy milým překvapením. Vůbec jsem nepředpokládal, že po jejím skončení budu před Bryndou, spíše jsem počítal s tuhým bojem o třetí místo s Kundrátem,“ vrací se do pátečního podvečera jezdec Pegas Rally Teamu.


Na Šumavě se tradičně rozhoduje až na sobotních vložkách v okolí Vimperku a ani letošní rok tomu nebylo jinak. Když technické problémy před startem úvodní vložky dne vyřadily Hondu, Kneifel byl rázem v čele a své postavení potvrdil nejrychlejším časem ve třídě na RZ7. Pozice lídra třídy mu ale patřila jedinou vložku, když po výletu mimo trať „daroval“ vedení Bryndovi. „Do úvodní sekce jsem zvolil sériové zimní pirelky a do první třetiny osmého testu jsem si volbu pochvaloval. Naše nasazení ale překonalo v jednom z náročných lesních úseků únosnou mez a výsledkem byl výlet do sněhové bariéry. Cesta ven trvala za pomoci přihlížejících fanoušků dvě minuty, v dalších kilometrech jsme museli bojovat se zamlžených předním oknem,“ zdůvodňuje citelnou ztrátu Kneifel.


Kvůli nevhodné volbě pneumatik ztratil i Kundrát, a tak Kneifelovi s Blažkem patřila nadále druhá příčka. Na RZ10 Šum. Hoštice – Laziště chyboval pro změnu příbramský Brynda. Mimo trať „nechal“ sedm minut a posádka Pegas Rally Teamu se vrátila do čela. Zde nakonec vydržela až do klatovského cíle, a tak do sezony vstoupila důležitým vítězstvím. „S výsledkem jsem maximálně spokojen a je určitou motivací do dalších podniků. Konkurence třídy A6 se proti loňsku výrazně zvýšila, na zajímavosti jí mohou ještě přidat možné starty Valouška, Wagnera či Holého. Na Matador rally (tratě Valašské rally) bude opět o co bojovat. Navíc na téměř domácích tratích určitě neprodáme svou kůži lacino,“ předpovídá Kneifel.

Pegas Rally Team

 

PEGAS Rally Team

Tisková informace č. 1/2004


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose