www.car.cz
 

Audi S6 / S6 Avant. Komfortní limuzína sprintuje z 0 na 100 km/h za 5,2 s
     13.1.2006 13:48 - tisková zpráva


· Dravé výkony v luxusním balení
· Komfortní limuzína sprintuje z 0 na 100 km/h za 5,2 s
· Duch a technologie závodního speciálu do sériové produkce
· Investice 28 milionů EUR do výrobních technologií

Studie Shooting Brake Concept a nové Audi S8

Dravá dynamika, špičkový komfort a elegantní styling – to jsou základní atributy nového Audi S6 i odvozeného modelu S6 Avant, které se v premiéře představil na autosalonu v americkém Detroitu.
 
Nové modely Audi S6/S6 Avant jsou poháněné zcela novým vidlicovým desetiválcem, který je technicky velmi blízký motoru, ukrývajícím se pod kapotou modelu Audi S8. Desetiválec V10 dává z objemu 5,2 l výkon
309 kW/420 k (při otáčkách 6800 min-1) a nejvyšší točivý moment 540 Nm je k dispozici v rozmezí otáček 3000 až 4000 min-1, přičemž již od 2500 min-1 je točivý moment větší než 500 Nm, a to až do 5500 min-1. O propracované konstrukci motoru V10, jehož dvě řady válců svírají úhel 90 stupňů, svědčí i jeho kompaktní rozměry a malá hmotnost – agregát váží jen 220 kg. Na klidném chodu vidlicového desetiválce má svůj podíl i vyvažovací hřídel uložená mezi oběma řadami válců.

Ve hlavách obou řad válců jsou uloženy vždy dvě vačkové hřídele ovládající přes vahadla s rolnami čtyři ventily na každý válec. Každá ze čtyř vačkových hřídelí se v závislosti na zatížení motoru může natáčet v rozmezí až 40 úhlových stupňů, čímž se mění časování ventilů a je tedy vždy zaručeno optimální plnění i vyprazdňování spalovacích prostor. Vačkové hřídele jsou poháněny bezúdržbovým řetězem.

Motor 5.2 V10 (vrtání 84,5 mm, zdvih: 92,8 mm) je vybaven systémem přímého vstřikování benzinu do válců FSI, který automobilka Audi důkladně prověřila v závodním speciálu Audi R8, jenž dokázal pětkrát zvítězit v náročném závodě na 24 hodin v Le Mans. Systém FSI, pracující s tlaky až 100 barů, dovoluje použití vysokého kompresního poměru až 12.5:1, což zvyšuje efektivitu spalovacího procesu.

Limuzína Audi S6 zrychluje z 0 na 100 km/h během 5,2 s, S6 Avant sprintuje z klidu na 100 km/h jen o 0,1 s pomaleji, maximální rychlost obou verzí je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba motoru V10 činí  13,4 l/100 km. Audi S6 váží 1910 kg, S6 Avant 1970 kg, výkonová hmotnost tedy činí pouze 4,55 kg/k, resp. 4,69 kg/k, což jsou hodnoty, kterými se chlubí jen ty nejlepší ryze sportovní vozy.

Převodový systém, řízení i celý podvozek modelů Audi S6/S6 Avant jsou konstruovány tak, aby mohl vyniknout výkonový potenciál suverénního motoru. Šestistupňová automatická převodovka tiptronic vyniká bleskurychlým řazením, řídicí systém převodovky dokáže přizpůsobit její činnost okamžitému stylu jízdy řidiče. Převodovka tiptronic je navíc vybavena sportovním režimem, který podporuje ještě dynamičtější jízdu. Řidič může také manuálně řadit rychlostní stupně pomocí pádel řazení pod volantem.

Ocelové vinuté pružiny s optimalizovanou tuhostí podporují špičkové jízdní vlastnosti, přesné řízení s posilovačem servotronic s proměnlivým účinkem reaguje bezprostředně na pokyny volantu.

Mezinápravový diferenciál Torsen stálého pohonu všech kol quattro poslední generace rozděluje přenášený točivý moment mezi přední a zadní kola za normálních podmínek v poměru 40:60. Mírně vyšší točivý moment mířící ke kolům zadní nápravy koresponduje se sportovním naturelem modelů S6/S6 Avant. Na povrchu s proměnnou adhezí dokáže mezinápravový diferenciál bleskově reagovat a posílat točivý moment ke kolům s lepší trakcí - v extrémních situacích tak může až 85 % výkonu mířit ke kolům zadní nápravy, nebo naopak až 65 % k předním kolům. Dokonalý záběr a stabilitu jízdy zlepšuje i elektronická závěra diferenciálu EDS, která využívá bohatě dimenzované brzdy u jednotlivých kol.

Standardně montovaný stabilizační systém ESP mohou zkušení, sportovně založení řidiči deaktivovat, a to ve dvou fázích: Nejprve se vyřazuje z činnosti pouze protiprokluzové zařízení ASR a ESP zůstává aktivní. Po stlačení spínače systému ESP na dobu delší než tři sekundy se stabilizační systém kompletně deaktivuje, v činnosti zůstávají pouze elektronická závěra diferenciálu EDS a protiblokovací systém brzd ABS.

Devatenáctipalcová hliníková kola pětipaprskového designu s pneumatikami rozměru 265/35 R19 jsou vpředu zavěšena na čtyřprvkových závěsech. Lichoběžníková ramena zadních závěsů mají svůj vzor v zavěšení zadních kol limuzíny Audi A8. Dokonale sladěné zavěšení kol, v jehož konstrukci se často uplatnil lehký hliník, propůjčuje modelům Audi S6/S6 Avant neutrální charakteristiku, která se při jízdě na limitu mění v mírnou nedotáčivost. Využití hliníku snižuje množství tzv. neodpružených hmot, což se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech i komfortu jízdy.

U všech kol vozů Audi S6/S6 Avant jsou kotoučové brzdy s vnitřně chlazenými kotouči, které mají vpředu průměr 385 mm, vzadu pak 335 mm. Brzdové třmeny jsou černě lakovány, přední navíc nesou exkluzivní označení „S6“.

Charakteristickým prvkem výrazného, a přitom velmi elegantního designu modelů Audi S6/S6 Avant je mohutná jednodílná maska chladiče, pod kterou se otevírají velké nasávací otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám.

Originální jsou také speciální lineární světla pro denní svícení tvořená pěti výkonnými LED diodami, které mají minimální spotřebu elektrické energie.
Z LED diod jsou vytvořena i zadní brzdová světla. Do hlavních xenonových světlometů jsou začleněna světla do mlhy. Na přání se montují adaptivní světlomety, které se natáčejí spolu s řízením.

Zadní partie sedanu Audi S6 jsou korunovány decentním spojlerem na víku zavazadelníku (model S6 Avant dostal střešní spojler) a čtveřicí oválných koncovek výfuků.

Prestižní a sportovní charakter nových modelů Audi S6/S6 Avant dokládají také sportovní sedadla nové generace, které mají integrované opěrky hlav a jsou čalouněné kombinací Alcantara/kůže. Přední sedadla mají standardně elektrické ovládání a nastavitelnou bederní opěrku. Trojice zadních sedadel má opěrky hlav ve tvaru obráceného písmene „L“, které tolik neomezují výhled řidiče dozadu.

Tříramenný sportovní volant má věnec obšitý kvalitní kůží, pádla řazení převodovky tiptronic jsou ve stříbřitém provedení připomínajícím leštěný hliník. Ve stejném stylu je vyvedená i páka voliče převodovky.

Do standardní výbavy patří také Multi Media Interface MMI, jehož prostřednictvím se ovládá řada funkcí vozu. Systém MMI je spojený se sedmipalcovým displejem. Autorádio se zdvojeným tunerem je propojeno s deseti reproduktory a CD měničem ukrytým v palubní schránce.

Palubní systémy vozu se dokáží za pomoci technologie Bluetooth propojit s mobilním telefonem řidiče, jehož všechny funkce se potom ovládají přes MMI rozhraní. Na přání se dodává i příruční sluchátko uložené ve středové loketní opěrce.

Bezpečnostní výbava nových modelů S6/S6 Avant obsahuje čelní, boční a hlavové airbagy, za příplatek se dodávají boční airbagy i pro zadní sedadla. Všech pět samonavíjecích pásů je vybaveno omezovačem napětí v pásech, přední pásy mají předpínače.

 

Import Volkswagen Group s.r.o., Divize Audi/Public Relations,
Tiskové informace, ceníky a technická data v el. podobě najdete na www.audi.cz


Audi je celosvětově uznávaným konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už jedenáct let nepřetržitě rostou, v roce 2005 automobilka Audi prodala 829 100 vozů, což představuje meziroční nárůst o 6,4 %. Značce Audi se dařilo především na západoevropském trhu, kde její odbyt stoupl o 7 % na 599 tisíc vozů.


Prodeje automobilů Audi na tuzemském trhu rostou už 11 let po sobě – vloni se v ČR prodalo 2548 automobilů Audi, což oproti 2140 vozům prodaným v roce 2004 představuje nárůst o téměř než 19 %.


 
 
Fotogalerie:   Jänner rally 2006 od Pavla Paláčka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose