Milan Svoboda odstartoval do sezóny s absolutní medailí Pavel Jelínek
První letošní závod do vrchu Brněnský drak na Masarykově okruhu přilákal na šest desítek závodníků a nechyběl mezi nimi ani pelhřimovský Milan Svoboda, vloni třetí absolutně nejrychlejší muž našich závodů do vrchu ( a mistr volné formule do dvou litrů). A formulový vůz Reynard 032 i tentokrát patřil mezi absolutně nejrychlejší a Svoboda si odvážel čtvrté a třetí místo. Přitom náročné podmínky všechny jezdce opravdu prověřily a promrzlá trať pěkně klouzala.
„Zima byla dlouhá a myslel jsem si, že to bude horší sednout si po několika měsících zase do kokpitu mého miláčka, ale nebylo to tak zlé. Počasí nám nedovolilo auto vyzkoušet před závodem, takže jsem do prvního tréninku nastupoval absolutně "nerozjetej". Podmínky na trati odpovídaly spíše jiné sportovní disciplíně a auto bylo v trénincích velmi obtížně řiditelné, což jsem si vyzkoušel hned v prvním tréninku, kdy jsem na rovině nad stadionem zařadil čtyřku a auto udělalo čelem vzad a po dlouhém letu trávou se zastavilo o svodidlo,“ vzpomíná na problematický okamžik Svoboda.
Naštěstí všechno dobře dopadlo a škody na autě byly minimální, takže mechanici zvládli opravu do další jízdy. „V prvním závodě jsem moc spokojen nebyl, protože trať byla stále mokrá a hlavně podmrzlá, takže pneumatiky na tomto povrchu moc nefungovaly, ale neudělal jsem zásadní chybu a výsledkem bylo 1. místo ve třídě E 2000 a 4. místo v absolutním pořadí,“ bilancuje dále jezdec.
Ve druhém závodě se oteplilo, trať začala osychat a časy všech se zlepšovaly. Strategií pelhřimovského podnikatele bylo neudělat chybu a pokusit se udržet v přiměřeném odstupu za třílitrovými auty Oty Krámského, Dušana Nevěřila a Miloše Beneše. Na první dva jmenované ztrácel v tréninku 4 sec a na Miloše Beneše 2 sec. „To je tak velký rozdíl, že jsem se rozhodl neriskovat a jet pokud možno bez chyb, smířen s možným 4. místem absolutně. V první jízdě jsem dojel 4., avšak pouze 0,01 sec za Milošem (mimo jiné bývalým pilotem mého Reynardu) a to byla hozená rukavice,“ líčí dále Milan Svoboda a pokračuje: „Ve druhé jízdě se mi podařilo maličko zrychlit a i přes drobné technické problémy jsem Miloše porazil o 0,06 sec což mě posunulo na 3. místo absolutního pořadí.“
Bilance prvního letošního závodního víkendu tedy byla pro tým J.S.C. Racing velmi slušná. V letošním roce chce Milan Svoboda jet kompletní seriál M ČR do vrchu a navíc i několik závodů v zahraničí. Kromě toho by se měl objevit také na okruzích se Seatem Leon Cupra svého krajana Milana Vaňkáta, který pomáhá připravovat, i když letos plánuje jen některé závody a ne kompletní seriál.
„S výsledky závodů jsme jako tým byli spokojeni, i když v tomto počasí jsme si bez kvalitního doprovodného vozidla užili své. Původní přepravník totiž nemáme k dispozici a nový jsme zatím nestihli dokončit. Stínem celého víkendu byla srážka doprovodného vozidla Škoda Felicia s F3000 Dušana Nevěřila, která zajížděla do uzavřeného parkoviště v depu po dojetí závodu. To by stávat nemělo,“ zakončuje povídání Svoboda.
Nejbližší start čeká vrchaře o prvním květnovém víkendu v Ústí nad Orlicí. Další pak o týden později na trati Zámeckého vrchu v Náměšti nad Oslavou.
Brněnský drak 2004 - první závod: 1. Krámský (Osella K- 04) 2: 42,68, 2. D. Komárek 2: 44,47, 3. J. Komárek (oba Mitsubishi EVO 550) 2: 46,07, 4. Svoboda (Reynard 032) 2: 46,29, 5. Vonka (Porsche 911) 2: 47,26, 6. Jupa (Škoda Octavia) 2: 51,73.
Druhý závod: 1. Krámský 2: 12,75, 2. Nevěřil Lola T96) 2: 13,84, 3. Svoboda 2: 17,72, 4. Beneš (Lucchini P3) 2: 17,77, 5. Vonka 2: 28,03, 6. D. Komárek 2: 29,00
Tisková informace J.S.C. Racing Pelhřimov
V Brně 30. března 2004
|