Volkswagen si z letošního „Dakaru“ veze stříbro. Pár minut za vítězem... 17.1.2006 11:06 - tisková zpráva
· Posádka Giniel de Villiers-Tina Thörnerová skončila po 9000 km jen 18 minut za vítězem
· Historický úspěch vznětového motoru Volkswagen TDI
Praha 16. ledna 2006 - Scházelo opravdu jen málo – snad trocha štěstí, snad ještě jedna etapa – a Volkswagen mohl slavit vítězství v letošním ročníku Rallye Dakar. I tak ale skvělé druhé místo v absolutní klasifikaci posádky Giniel de Villiers -Tina Thörnerová znamená nový zápis do kroniky nejtěžší motoristické soutěže světa: Dosud nikdy v 28leté historii Rallye Dakar nezískal stříbro vůz poháněný vznětovým motorem. A právě to Volkswagen se svým pouštním speciálem Race Touareg 2, který je poháněný turbodieselem TDI o výkonu 275 k, dokázal!
„Druhé místo z letošního Dakaru je mým životním triumfem,“ netajil se nadšením Giniel de Villiers. „Musím ale přiznat, že skončit druhý po více než devíti tisících kilometrech s odstupem necelých osmnácti minut na vítěze je trochu frustrující – stačilo tak málo, a mohli jsme se radovat z vítězství. Ale konec konců právě to nejlépe svědčí o tom, jak vyrovnaný letošní Dakar byl!“
Další z pětice posádek, kterou Volkswagen postavil na start letošní Rallye Dakar, skončily na pátém, osmém a jedenáctém místě – pátí dojeli Mark Miller-Dirk von Zitzewitz, Bruno Saby s Michelem Périnem skončili osmí a posádka Carlos Sainz-Andreas Schulz obsadila jedenácté místo. Jutta Kleinschmidtová s Fabrizií Ponsovou odstoupily z pátého místa poté, co v jedenácté etapě vážně poškodily závěs pravého předního kola.
„Druhé místo Giniela de Villierse a Tiny Thörnerové je výborné, nejsme ale úplně spokojeni – našim cílem bylo vítězství,“ hodnotí letošní extrémně náročnou soutěž Kris Nissen, šéf sportovní divize automobilky Volkswagen. „Vozy i naši piloti na to měli, scházelo snad jen trochu více sportovního štěstí.“
Pořádnou porci smůly si vybral Bruno Saby v sedmé etapě, když jej netěsnost palivového systému odsunula z výborného šestého místa až na 22. pozici. Tím více si ale Saby zaslouží uznání za nasazení, s jakým v dalších etapách dokázal umazávat sedmihodinovou ztrátu, aby se nakonec vyšplhal až na osmé místo v cíli.
Technické problémy se nevyhnuly ani Carlosu Sainzovi, který dominoval prvním etapám letošní Rallye Dakar. Závada spojky v osmé etapě jej ale bohužel stála ztrátu více než osm hodin a pád z pátého až na šestnácté místo. Sedm zbývajících etap potom stačilo jenom na posun na závěrečné jedenácté místo.
„I přesto, že nám vítězství uniklo, je evidentní, že jsme se zase o něco zlepšili. Po loňském třetím místě je letošní druhá příčka Race Touaregu 2 nejenom historicky nejlepším umístěním vznětového motoru v Rallye Dakar, ale i nejlepším umístěním německého automobilu od vítězství Porsche v roce 1986.
Pět etapových vítězství, tři druhá místa, osm třetích a pět dnů ve vedení celé soutěže, z toho dva dny, kdy piloti vozů Race Touareg 2 držely první tři místa klasifikace – to je velký příslib a motivace do budoucna,“ hodnotí Kris Nissen, šéf sportovní divize automobilky Volkswagen.
PR
|