www.car.cz
 

Poslední legendární Scania T v Čechách
     17.1.2006 14:40 - Pavel Jelínek


Praha, 17. ledna 2006 - Počátkem ledna byl předán majiteli poslední nákladní vůz Scania      s kabinou typu T v České republice. Legendární kapotovaná kabina, se tak definitivně stala minulostí.

Nový a zároveň poslední nákladní vůz Scania T 500, převzal od západočeského dealera, společnosti Scanwest, pan Jaroslav Zeman z Jindřichovic u Kraslic, vlastník přepravní firmy se specializací na převoz sypkých hmot. „Svým způsobem jsem rád, že jsem poslední v řadě, na kterého se dostalo, ale na druhou stranu je to smutek. Jsem velký fanda vozů Scania s kabinou T,“ říká Jaroslav Zeman a dodává: „Ve firmě mám pět Scaníí, z toho tři kapotované, a teď k nim přibyla čtvrtá. Jezdím s nimi již od roku 2000 a jsem spokojen. Navíc se mi opravdu líbí. Při nákupu  nákladního vozu to byla jasná volba.“ www.replica-purse.com

Scania byla od počátku devadesátých let 20. století předním a prakticky jediným výrobcem nákladních vozů s přední kapotou v Evropě a Latinské Americe. Celosvětově bylo do roku 2005 vyrobeno celkem 120 000 těchto vozů. V  České republice bylo v průběhu uplynulých jedenácti prodáno 130 vozidel.

Společnost Scania ukončila výrobu kabiny typu T v říjnu 2005. Důvodem byly celosvětově klesající prodeje za posledních deset let a současný trend nákladních vozů s čelní kabinou. Ty také splňují ve většině zemí světa nařízení týkající se délky vozidel a rovněž požadavky na produktivitu. Inovovaná a rozšířená nabídka nákladních vozidel Scania s čelní kabinou pro nejrůznější typy přepravy však dokáže kapotované vozy plně nahradit.

 

Scania Czech Republic s.r.o.    Mmd Public Relations Czech Republic
Martina Jirásková                   Radka Strachotová


Chrášťany 186, 252 19 Rudná  u Prahy  Nitranská 6, 101 00 Praha 10
www.scania.cz

 

Technická specifikace

 

Scania T 500 CB6X4HNZ CT19

Model kabiny                      T

Typ provozu                        C - stavební

Provedení                             B - šasi

Konfigurace náprav            6x4
Třída zatížení                        H - vysoká

Výška šasi                            N - běžná

Odpružení                             Z – listová pera

 

Motor DC 16 04                   

V8 se čtyřmi ventily na válec a zdvihovým objemem 15,6 dm3

Vstřikovací systém PDE, chladič plnicího vzduchu, řídicí jednotka motoru EMS

Úroveň emisí Euro 3

Maximální výkon                      368 kW (500 HP) při 1 900 ot./min.

Max. točivý moment                 2 400 Nm při 1 100 – 1 300 ot./min.

Výkon výfukové brzdy  304 kW při 2 400 ot/min.

 

Převodovka    GRS900R     

12stupňová synchronizovaná mechanická dvouřadá rozdělovací s půlenými převody

Integrovaný retardér Scania

Pomocný pohon (PTO) EG604 závislý na spojce

 

Rozvodovka   RBP735                     

Kolové redukce, uzávěrky diferenciálu

Stálý převod 3,67

 

Zatížení a odpružení

Max. technické zatížení PN         8 500 kg

                                               ZN       21 000 kg (10,5 + 10,5)

Odpružení                                PN       3x29

                                               ZN       4x41

 

Brzdy                                    

Bubnové, ABS, ASR

 

Kabina CT19 
Kapotová kabina, spací s 1 lůžkem
Dlouhá přístrojová deska s palubním počítačem

Klimatizace, nezávislé topení

 

Nástavba

Třístranná sklápěcí - Schwarzmüller

Rozměry korby: 5,10 x 2,42 x 1,74

Celkový objem: 21,2 m3

Bočnice dělené, pneumatické vyklápění

 

Přívěs - Schwarzmüller

Rozměry: 5,70 x 2,42 x 1,74

Celkový objem: 24 m3


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose