Poslední legendární Scania T v Čechách 17.1.2006 14:40 - Pavel Jelínek
Praha, 17. ledna 2006 - Počátkem ledna byl předán majiteli poslední nákladní vůz Scania s kabinou typu T v České republice. Legendární kapotovaná kabina, se tak definitivně stala minulostí.
Nový a zároveň poslední nákladní vůz Scania T 500, převzal od západočeského dealera, společnosti Scanwest, pan Jaroslav Zeman z Jindřichovic u Kraslic, vlastník přepravní firmy se specializací na převoz sypkých hmot. „Svým způsobem jsem rád, že jsem poslední v řadě, na kterého se dostalo, ale na druhou stranu je to smutek. Jsem velký fanda vozů Scania s kabinou T,“ říká Jaroslav Zeman a dodává: „Ve firmě mám pět Scaníí, z toho tři kapotované, a teď k nim přibyla čtvrtá. Jezdím s nimi již od roku 2000 a jsem spokojen. Navíc se mi opravdu líbí. Při nákupu nákladního vozu to byla jasná volba.“ www.replica-purse.com
Scania byla od počátku devadesátých let 20. století předním a prakticky jediným výrobcem nákladních vozů s přední kapotou v Evropě a Latinské Americe. Celosvětově bylo do roku 2005 vyrobeno celkem 120 000 těchto vozů. V České republice bylo v průběhu uplynulých jedenácti prodáno 130 vozidel.
Společnost Scania ukončila výrobu kabiny typu T v říjnu 2005. Důvodem byly celosvětově klesající prodeje za posledních deset let a současný trend nákladních vozů s čelní kabinou. Ty také splňují ve většině zemí světa nařízení týkající se délky vozidel a rovněž požadavky na produktivitu. Inovovaná a rozšířená nabídka nákladních vozidel Scania s čelní kabinou pro nejrůznější typy přepravy však dokáže kapotované vozy plně nahradit.
Scania Czech Republic s.r.o. Mmd Public Relations Czech Republic Martina Jirásková Radka Strachotová
Chrášťany 186, 252 19 Rudná u Prahy Nitranská 6, 101 00 Praha 10 www.scania.cz
Technická specifikace
Scania T 500 CB6X4HNZ CT19
Model kabiny T
Typ provozu C - stavební
Provedení B - šasi
Konfigurace náprav 6x4 Třída zatížení H - vysoká
Výška šasi N - běžná
Odpružení Z – listová pera
Motor DC 16 04
V8 se čtyřmi ventily na válec a zdvihovým objemem 15,6 dm3
Vstřikovací systém PDE, chladič plnicího vzduchu, řídicí jednotka motoru EMS
Úroveň emisí Euro 3
Maximální výkon 368 kW (500 HP) při 1 900 ot./min.
Max. točivý moment 2 400 Nm při 1 100 – 1 300 ot./min.
Výkon výfukové brzdy 304 kW při 2 400 ot/min.
Převodovka GRS900R
12stupňová synchronizovaná mechanická dvouřadá rozdělovací s půlenými převody
Integrovaný retardér Scania
Pomocný pohon (PTO) EG604 závislý na spojce
Rozvodovka RBP735
Kolové redukce, uzávěrky diferenciálu
Stálý převod 3,67
Zatížení a odpružení
Max. technické zatížení PN 8 500 kg
ZN 21 000 kg (10,5 + 10,5)
Odpružení PN 3x29
ZN 4x41
Brzdy
Bubnové, ABS, ASR
Kabina CT19 Kapotová kabina, spací s 1 lůžkem Dlouhá přístrojová deska s palubním počítačem
Klimatizace, nezávislé topení
Nástavba
Třístranná sklápěcí - Schwarzmüller
Rozměry korby: 5,10 x 2,42 x 1,74
Celkový objem: 21,2 m3
Bočnice dělené, pneumatické vyklápění
Přívěs - Schwarzmüller
Rozměry: 5,70 x 2,42 x 1,74
Celkový objem: 24 m3
|