Martin Prokop a Jan Tománek mají za sebou trénink na Rallye Monte Carlo 19.1.2006 08:45 - tisková zpráva
Monte Carlo: obrovská loterie
Dva dny seznamovacích jízd má za sebou nově sestavená dvojice jihlavského týmu Jipocar Racing Martin Prokop – Jan Tománek. Celý trénink výrazně ovlivnilo pondělní sněžení, a tak již nyní je jasné, že slavná Rally Monte Carlo bude letos mnohem větší loterií než v minulém ročníku.
Po příjezdu do Monaka čekalo na posádku příjemné klima, které však přehlušil pondělní déšť. Co však v okolí Monte Carla napršelo, to se v okolních kopcích proměnilo ve sníh a led. „Zřejmě nás čeká úplně jiná soutěž, než jakou jsem absolvoval loni při svém debutu v mistrovství světa. Už trénink první vložky byl nepředstavitelný, dokonce jsme při vyhýbání Rautenbachovi (samozřejmě na letních gumách), naštěstí jen (!), zapadli.
Díky rychlé týmové komunikaci jsme posléze obuli pneumatiky s hřeby a nakonec jsme trénink stíhali bez větších komplikací. Problémy se však nevyhnuly ostatním. Milan Chvojka poškodil o skálu přední kolo, trochu pomačkaný byl i tréninkový vůz Tibora Cserhalmiho. Dnes už to zase bylo o něčem jiném, v Monte Carlu vystoupila teplota nad deset stupňů. Na tratích bylo mnohem více úseků v koleji, rovněž více asfaltových pasáží.
Pokud je však na vložce trochu sněhu, s dvoukolkou nelze příliš kalkulovat o volbě pneumatik. Monte tak bude skutečnou pneumatikovou ruletou,“ popsal první pocity jihlavský jezdec.
Ve čtvrtečním dopoledni absolvuje posádka týmu Jipocar Racing shakedown, kde si chce vyzkoušet různé varianty nastavení nového vozu Citroën C2 S1600 a pneumatik.
„Tím, že se Monte nejede v rámci juniorského šampionátu, nejsme omezeni počtem pneumatik. Proto jsme z Česka dovezli co nejvíce typů. Někde je to na slick, někde naopak zcela na zimní gumu.
Většinou se startuje v nižších nadmořských výškách, vystoupáte hodně vysoko a přes průsmyk opět klesáte dolů. Takže máme zatím pěkně zamotané hlavy a rozhodovat se budeme až na poslední chvíli,“ přiznal jezdec týmu Jipocar Racing.
Martin Prokop většinu trati zná z loňského ročníku, Jan Tománek se vydá na trať úvodní soutěže světového šampionátu již popáté. Tři ročníky absolvoval ve speciálu WRC po boku Romana Kresty, v roce 2003 asistoval startu Viktora Wagnera s Renaultem Clio S1600. „Jendovi zkušenosti jsou znát a spolupráce v autě je prozatím výborná. Můj rozpis díky jeho poznámkám doznal pozitivních změn a domnívám se, že máme zkoušky dobře popsané. Tratě vychází z loňského konceptu, ale žádná vložka kromě Col de Turini se snad nejede úplně shodně,“ uvedl Martin Prokop.
Rušno však nebylo jen na tratích rychlostních zkoušek, ale také v servisní zóně. Jipocar Racing Team postavil svůj stan v monackém přístavu, nedaleko legendární restaurace Stars 'n' Bars. Mechanici, kteří dovezli závodní speciál C2 S1600 ve středu ráno, dokonce na chvíli zablokovali na pobřeží dopravu.
„Kluci nějak netrefili příjezd do přístavu, a tak se jim podařilo zavítat až k vyhlášenému monackému kasinu. Dokonce jsme byli nuceni na chvíli zastavit dopravu a pár metrů jsme projeli jednosměrkou. Když si na to vzpomenu, prostě hrůza. Posléze nás navštívila zdejší obyvatelka a závodnice Míša Maňovská,“ přispěla se svými zážitky Martinova sestra Petra Prokopová.
Jipocar Racing Team
www.martinprokop.com
|