www.car.cz
 

Monte Carlo 2006: skvělý výsledek a maximální spokojenost Martina Prokopa s C2
     23.1.2006 15:29 - tisková zpráva


Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem, debutující v kokpitu speciálu Citroën C2 S1600, dokončili slavnou Rally Monte Carlo na 20. příčce absolutní klasifikace a zároveň opanovali nepříliš obsazenou třídu A6. Mnohem větší hodnotu tak pro jihlavský Jipocar Racing Team má skalp většiny produkčních speciálů, nad jejich síly byl pouze vítěz hodnocení PCWRC Japonec Fumio Nutahara s mitsubishi.

Jihlavský tým Jipocar Racing se opět po roce vrátil na místo svého debutu v seriálu mistrovství světa, z Monte Carla však letos odjížděl mnohem spokojenější. Nejen kvůli dosaženému výsledku, ale rovněž kvůli potvrzení správnosti volby Citroënu C2 S1600 jako sportovního nářadí pro rok 2006. „Jak už jsem říkal po prvních testovacích kilometrech mezi ignisem a C2 je podstatný rozdíl. Citroën se velmi příjemně ovládá a určitě se s ním dá jet ještě mnohem rychleji, než se na Monte předvedlo. Auto navíc prošlo soutěží jako nůž máslem, bez mechanického problému. Trochu jsem pouze ublížil karosérii po výletech mimo trať, jednu chybičku odnesl prasklý disk,“ řekl Prokop.

 

Martin Prokop se po celou soutěž držel na začátku třetí desítky absolutní klasifikace, na úrovni špičky produkčního šampionátu, který letos v Monte Carlu debutoval a vytlačil ze startovní listiny tradiční speciály S1600.

 

Průběh Rally Monte Carlo 2006 vůbec nelze srovnávat s loňským ročníkem. Jednoznačně byl mnohem těžší. V roce 2005 jsme odjeli téměř celou soutěž na slicku, letos to byla pneumatiková ruleta. Dlouho jsme probírali taktiku, posuzovali všechna pro a proti konečné volby. Byl to určitý kompromis a zároveň cenná zkušenost. Průběh soutěže byl o to mnohem zajímavější. Nakonec jsme na pneumatikách s hřeby kompletně odjeli pouze neděli,“ vrací se k průběhu jihlavský jezdec.

 

V sobotní etapě padla volba na slick. Ten se osvědčil až do poslední vložky dne. Prvního průjezdu legendárním průsmykem Col de Turini (po tmě). „Byla to jasná chyba, že jsme nezvolili zimák. Ztratili jsme tam hrozně moc času. Auto bylo, zejména v místech, kde se loni vybourali jak Petter Solberg tak Marcus Grönholm téměř neovladatelné.

 

Asi třikrát jsme škrtli o kamennou zídku, kde hrozilo utržení kola. Jednou jsme dělali hodiny. Naštěstí tam letos kolem trati bylo mnohem více sněhu a tyto incidenty se obešly bez važnějších následků. V nedělní etapě jsme tuto vložku absolvovali o čtyři minuty rychleji,“ přiznal jezdec Jipocar Racing teamu.

 

I před spokojenost s výsledkem nemají členové jihlavského týmu mnoho času na odpočinek. Vůz Citroën C2 S1600 již ve čtvrtek vyráží na cestu do Švédska, na úvodní podnik juniorského šampionátu - Swedish rally. Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem se vydají na sever Evropy v sobotu, v neděli se pak zúčastní rally školy vítěze Švédské rally 1980 Anderse Kullänga.

 

„Bude to úplně něco jiného než na Monte. Nikdy jsem v daných podmínkách nejel, novinkou pro nás budou i pneumatiky s delšími hřeby. Skandinávcům bude asi obtížné konkurovat, ale pokusíme se o co nejlepší výsledek,“ uvedl Martin Prokop.

 

Jipocar Racing Team

www.martinprokop.com 

 

foto : Petr Frýba, archiv týmu


 
 
Fotogalerie:   Monte Carlo 2006, Red Bull team

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose