Tisková konference 24.1.06 - Zhodnocení první poloviny sezony 2005/2006 - (24.01.06)
Premiérový ročník Světového poháru motoristického sportu se s Novým rokem přehoupnul do své druhé poloviny, která měla čítat dalších šest závodů. Původní plán ale doznal menších změn, když závod v Brazílii musel být zrušen kvůli problémům s odpovídající licencí pro okruh v Curitibě. Na uvolněný termín se nakonec přesunul závod v Indonésii, který byl odložen z úcty k zesnutí dubajského emíra šejka Maktúm bin Rašid al Maktúma.
Tým České republiky je po šesti odjetých závodních víkendech na 12. místě průběžného pořadí a má za sebou dvoje umístění na stupních vítězů. Na bednu pokaždé vystoupil Tomáš Enge, který dojel třetí v hlavním závodu v Malajsii a stejná příčka mu patřila i ve sprintu v Dubaji.
V průběhu šesti závodních víkendů se představili všichni tři nominovaní jezdci. Největší porci absolvoval Enge, který odjel po pěti sprintech i hlavních závodech, premiérový podnik v anglickém Brand Hatch absolvoval Jan Charouz. Jarek Janiš dosud dostal příležitost pouze ve volném tréninku v Malajsii. Úvodní polovině vládl tým Francie, který vyhrál celkem devět z 12 závodů.
Zbývajících pět podniků zavede 25 národních týmů do Afriky, Asie i Ameriky. Hned první letošní závod slibuje nadmíru atraktivní prostředí. Jihoafrický Durban leží na pobřeží Indického oceánu a poprvé v historii A1GP se pojede na městské trati, která navíc leží hned vedle pláže. Poté se šampionát přesune do Indonésie, po které následují dva podniky na americké půdě, konkrétně v Mexiku a Kalifornii. Premiérovou sezonu uzavře čínská Šanghaj. Otázky a odpovědi: - Tomáš Enge - Jan Charouz - Jarek Janiš - Antonín Charouz
|