www.car.cz
 

Nový SEAT Ibiza 2006. Nabídka 10 motorů a 18 různých kombinací
     24.1.2006 18:29 - tisková zpráva


Nový SEAT Ibiza 2006. Změny od základu

 

  • Přestylizovaný exteriér s designérskými prvky, které zvýrazňují dynamiku a sportovní naturel
  • Ještě atraktivnější a kvalitnější interiér
  • Nabídka 10 motorů a 18 různých kombinací motor/výbava

 

Ibiza, prodejně nejúspěšnější a mezi zákazníky nejznámější model španělské automobilky SEAT, prošel zásadní stylistickou proměnou interiéru i exteriéru. I když se nejedná o novou generační řadu, jde o tak výrazné designerské změny, umocňující především sportovní image vozu, že lze bez nadsázky mluvit o „nové“ Ibize. Její styling je nyní ještě konzistentnější s ostatními modely SEAT nové generace, Ibiza nese zřetelné rysy modelů Altea, Toledo a León.

 

Tvůrci nové Ibizy výrazně vylepšili interiér, ve kterém našly ještě četnější zastoupení vysoce jakostní materiály. Palubní deska a dveřní výplně září novými barvami a nová je také jejich povrchová úprava. To samé platí i pro atraktivní čalounění sedadel.

 

Novou řadu Ibiza budou tvořit modely pěti stupňů výbavy: Reference, Stylance, Sport, FR a Cupra, přičemž dvě posledně jmenované verze nejzřetelněji akcentují sportovní naturel modelů řady Ibiza.

 

Inovovaná Ibiza má masivnější přední nárazník, který je zřetelněji protažený do boků karoserie. Všechny verze s výjimkou modelu Cupra mají výplň masky chladiče ve struktuře včelí plástve. Novinkou jsou také viditelné koncovky výfuků – pro verze o výkonu přes 100 k – a zdvojené světlomety. Pod čirým krytem koncových světel jsou sdruženy tmavě červené oválné reflektory, označení „Ibiza“ je nyní umístěno uprostřed zadních dveří – tak, jak je obvyklé u modelů SEAT posledních generací. Ibizy vyjíždějí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami rozměru 195/55, verze Sport mají šestnáctipalcová kola, modely FR a Cupra dostaly kola rozměru 17“.

 

Uvnitř nových modelů Ibiza zaujme přepracovaná palubní deska, výplně dveří, volant, řadicí páka, výdech ventilace jsou vyvedeny ve stříbřité barvě.

 

 

Ibiza FR: Více dynamiky a exkluzivity

 

Nové modely SEAT Ibiza FR dostaly osobitý přední nárazník, maska chladiče a otvory pro přístup vzduchu k motoru a brzdám mají výplň ve struktuře včelí plástve, místo pro SPZ je zvýrazněno černou barvou podkladu. Ibiza FR má originální sedmnáctipalcová kola a zdvojenou chromovanou koncovku výfuku. Také zadní nárazník je speciálně tvarovaný. Označení „Ibiza“ je – jako u ostatních verzí – umístěno uprostřed  dveří zavazadlového prostoru a specifické označení „FR“ je umístěno u pravé strany.

 

Sportovní geny Ibizy FR jasně dokladují i výrazně anatomicky tvarovaná sedadla, která poskytují dokonalou podporu těla v příčném směru,  a exkluzivní čalounění sedadel, hlavice řadicí páky a věnce volantu. Osobitý styl modelů „FR“ dotvářejí metalické dekorativní prvky na volantu (který je v dolní části ozdobený písmeny „FR“), hlavici řadicí páky a v horní části opěradel předních sedadel.

 

 

Široká škála verzí

 

Čtyři stupně výbavy a deset různých motorů vytvářejí celkem osmnáct různých verzí řady Ibiza, která se tak chlubí jednou z nejkomplexnějších a nejširších nabídek na automobilovém trhu a pamatuje na všechny skupiny zákazníků.

 

Základem nabídky zážehových motorů je čtyřválec 1.2 12V o výkonu 64 k. Následuje motor 1.4 16V o výkonu 75 k (s manuální nebo automatickou převodovkou), motor 1.4 16V o výkonu 100 k a přeplňovaný čtyřválec 1.8 20V Turbo ve výkonových verzích 150 k a 180 k, přičemž přeplňovaný motor je určený výhradně pro modely Ibiza FR, resp. Ibiza Cupra. Všechny motory jsou standardně propojeny s manuálními pětistupňovými převodovkami, motor 1.4 16V/75 k může být propojený s automatickou převodovkou.

 

Na zájemce o vznětové motory čeká pět moderních turbodieselů TDI s přímým vstřikováním nafty do válců. Základní motor 1.4 TDI je naladěný na výkon 70 k, resp. 80 k, čtyřválec 1.9 TDI se nabízí ve třech výkonových verzích 100 k, 130 k (pro Ibizu FR) a 160 k (Cupra). Dva nejvýkonnější turbodiesely jsou propojeny s manuálními šestistupňovými převodovkami. Všechny TDI motory plní emisní limity normy Euro IV.

 

Špičkový podvozek

 

Nová Ibiza vyjíždí s osvědčeným podvozkem „Agile Chassis“, který je dílem specialistů Technického centra automobilky SEAT ze španělského Martorellu. Technici připravili čtyři individuálně naladěné verze podvozku – standardní pro verze Reference a Stylance, specifický podvozek pro modely Ibiza Sport, další pro modely FR a zcela specifický podvozek mají verze Cupra.

 

Základní koncept podvozku je přesto společný: Vpředu jsou kombinované vzpěry McPherson, vzadu polonezávislé zavěšení s torzní příčkou. Individuálně sladěné charakteristiky pružin a tlumičů, průměr zkrutných stabilizátorů a elasto-kinematické vlastnosti pouzder závěsů jsou základem osobitých vlastností jednotlivých modelů.

 

Všechny modely mají také hřebenové řízení s elektrohydraulickým posilovačem, řízení je však specificky naladěno pro verze Reference a Stylance, jinak pro modely Ibiza Sport a FR a jinak také pro modely Ibiza Cupra.

 

Modely o výkonu přes 80 k mají vpředu i vzadu kotoučové brzdy, verze o výkonu přes 100 k mají standardně i protiprokluzové zařízení TCS. Všechny modely mají standardně protiblokovací systém brzd ABS, modely Ibiza Cupra jsou už ve standardu vybaveny elektronickým stabilizačním systémem ESP. Systémy ESP a TCS jsou na přání k dispozici i pro všechny ostatní verze.

 

 


 

Nová Ibiza – kombinace motorů a stupňů výbavy

 

 

Zážehové motory

 

1.2 12V

(64 k)

1.4 16V

(75 k)

1.4 16V

(100 k)

1.8 20vT

(150 k)

1.8 20vT

(180 k

 

EU4

EU2/EU4

EU2/EU4

EU4

EU4

EU4

 

5st. přev.

5st. přev.

Aut. přev.

5st. přev.

5st. přev.

5st. přev.

REFERENCE

X

X

 

 

 

 

STYLANCE

X

X

X

X

 

 

SPORT

 

X

 

X

 

 

FR

 

 

 

 

X

 

CUPRA

 

 

 

 

 

X

 

 

 

 

 

 

Vznětové motory

 

1.4 TDI

(70 k)

1.4 TDI

(80 k)

1.9 TDI

(100 k)

1.9 TDI

(130 k)

1.9 TDI

(160 k)

 

EU4

EU4

EU4

EU4

EU4

 

5st. přev.

5st. přev.

5st. přev.

6st. přev.

6st. přev.

REFERENCE

X

X

 

 

 

STYLANCE

X

X

X

 

 

SPORT

 

 

X

 

 

FR

 

 

 

X

 

CUPRA

 

 

 

 

X

 

 

 

 PR 


 
 
Fotogalerie:   Monte Carlo 2006, postříbřený team Kronos

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose