www.car.cz
 

Dani Sordo tentokrát opustí juniory a podruhé pojede s WRC
     30.1.2006 18:12 - tisková zpráva


Dani Sordo si odbyl závodní premiéru za volantem vozu specifikace WRC, když se představil s mistrovským Citroënem Xsara v Monte Carlu.  Ve Švédsku si WRC vyzkouší španělský jezdec podruhé, poprvé bude závodit v MS na sněhu. 

Jediným problémem RMC byla obrovská náročnost tohoto ročníku. Tím nemám na mysli samotnou trasu rallye, ale spíš povětrnostní podmínky a z nich vyplývající stav vozovky a měnící se přilnavost. Na některých erzetách jste mohli narazit na dva kilometry zasněžené vozovky, po nichž následovalo pět kilometrů ledu a pak pět kilometrů suchého asfaltu.

Neuvěřitelné! Na suchu jsem se cítil jistý a zajížděl jsem dobré časy. Když to ale začalo víc klouzat, jel jsem opatrněji a zajížděl jsem nějaké páté nebo šesté časy.“

Nikdy jste se nezúčastnil Švédské rallye. Ta je zároveň prvním podnikem letošního JWRC, šampionátu, ve kterém budete obhajovat titul mistra světa. Proč jste se rozhodl startovat s vozem WRC a ne s vozem kategorie Super 1600?


Ano, bude to má premiéra. Je to jediná rallye na sněhu a všichni říkají, že je to obrovská zábava. Sébastien tvrdí, že všude musíte jet na plný plyn a že přilnavost je skoro tak dobrá, jako na asfaltu. Například na ledu fungují pneumatiky tak dobře, že můžete jet opravdu hodně zostra.

Pokud jde o JWRC, jsem podporován Citroënem, a žádný z jezdců týmu se švédského podniku nezúčastní. Myslím si, že volba Španělska nebo Korsiky je pro nás mnohem lepší. Pro mě to tady bude mnohem lepší zkušenost, když pojedu se čtyřkolkou, než s vozem kategorie S1600.“

Švédská rallye ve zkratce
Poprvé se Švédská rallye jela v roce 1950, poprvé v zimě v roce 1967 v Karlstadu, univerzitním městečku v centrální části Švédska na jezeře Vänern.
Letos Karlstad hostí ve čtvrtek 2. února v 18 hod. rallye-show a startovní ceremoniál od 19 hod., stejně jako slavnostní dojezd v neděli 5. února kolem 15 hod.


Asistenční park je v malém městečku Hagfors, resp. na jeho letišti. Celkem 55. ročník soutěže měří 1441,16 km, z nichž je 349,02 km měřených v 19 rychlostních zkouškách na 10 odlišných trasách. Seznámení s tratí je na programu v úterý 31.1. – 10.30 - 18 hod. a ve středu 1.2. od 8 do 18 hod. "Shakedown" je na pořadu v Råda ve čtvrtek 2.2. od 8 do 12 hod.

1. etapa – pátek, 3.2. - 553,28 km (131,04 km měřených v 6 RZ na  4 trasách), 2. etapa – sobota 4.2. - 510,26 km (127,80 km měřených v 7 RZ na 5 trasách), 3. etapa – neděle 5.2. - 377,62 km (90,18 km měřených v 6 RZ na 3 trasách).

Šestý start Sébastiena Loeba a Daniela Eleny: 2001 (Saxo Challenge/vypadli), 2002 (Xsara WRC, 17.), 2003 (Xsara WRC, 7.), 2004 (Xsara WRC, 1.), 2005 (Xsara WRC, vypadli). Pro Xaviera Ponse byla premiéra v roce 2003 (Mitsubishi Lancer Evo V/24. ve sk. N4), v roce 2004 (Mitsubishi Lancer Evo VII/29. v  N4) a 2005 (Mitsubishi Lancer Evo VIII/18. v  N4). Carlos Del Barrio jel poprvé ve Švédsku v ročníku 1999 (Salvador Cañellas/Seat Ibiza GTi 16V Evo 2/46. a 7. v  A7). Daniel Sordo ještě nestartoval.  Marc Marti má na kontě 3 účasti jako spolujezdec: 2004 (Carlos Sainz/Xsara WRC/5.), 2003 (Carlos Sainz/Xsara WRC/9.), 1998 (Oriol Gomez/Seat Ibiza GTi 16V Evo 2/36. a 7. v  A7).

PR


 
 
Fotogalerie:   IQ Jänner Rallye 2006, foto Dan Rozkol

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose