www.car.cz
 

Štěpán Vojtěch v období mezi Monte Carlem a Šumavou.
     2.2.2006 12:19 - tisková zpráva


Czech OMV Rally Team v období mezi Monte Carlem a Šumavou.

 

Po úvodním podniku domácího mistrovství nebyl Štěpán Vojtěch v ideálním rozpoložení a neustále si kladl otázky ohledně možností nastavení svého Peugeotu 206 WRC. Řada setkání s předními jezdci a s techniky týmu Bozian Racing ho však utvrdila v tom, že za daných podmínek nešlo v Rakousku počítat s lepším umístěním. Po rakouské anabázi však čekala na Brouka i týmové mechaniky ještě jedna návštěva Rakouska, při které se za volantem libereckého Peugeotu objevil Manfred Stohl a na sedadle spolujezdce skokan Jakub Janda. 

 

Když se opět Štěpán pustil naplno do práce v rodinné firmě, zastihla jej příjemná událost v podobě nominace OMV CEE Teamu na start v Mexické rally s produkčním vozem Mitsubishi Lancer Evo VIII. Štěpán se nikdy netajil svými plány a v rámci zdokonalování souhry posádky, tvorby rozpisu na světových soutěžích a splynutím s prostředím světových soutěží se společně s navigátorem Michalem Ernstem vypravili do Monte Carla, do centra první letošní světové soutěže.

 

Co Vás zavedlo do Monaka a do hor v jižní Francii? "Oba jsme si vědomi toho, že každý ujetý kilometr světové soutěže je nesmírně cenný. Jeli jsme v rámci oficielního tréninku a napsali si vlastní rozpis. To bylo naším cílem. Monte by jednou byla určitě velká výzva," přiblížil své záměry Brouk.

 

 "Podmínky na trénování byly opravdu extrémní. Napadla spousta sněhu a trať byla protažena jenom pluhem. Stíhat všechny povolené průjezdy bylo docela náročné, ještě že jsme neměli GPSko a nikdo nám nehlídal rychlost," pousmál se navigátor Michal Ernst.

 

Na domácích tratích sehraná posádka si v rámci rally Monte Carlo odbyla i svou malou premiéru, když byli pasováni do role ledových špiónů posádky JWRC Martina Prokopa a Honzy Tománka. Jak se vám nová role líbila? "Byla to pro nás zajímavá zkušenost. Špión zkoumá co a jak, dává doporučení ohledně volby ideálních pneumatik… Navíc je zajímavá i ta zpětná vazba od jezdce. Je to celkem zodpovědnost, i špiónem se musí člověk učit," naznačil úskalí předskokana Štěpán Vojtěch. 

 

Jistě že je volba ideální gumy při Monte Carlu vždy diskutabilní, a toto tvrzení podpořil i pilot Czech OMV Rally Teamu. "Vždy se jedná o určitý kompromis. Na jedné zkoušce na nás třeba čekaly čtyři druhy povrchu a míra rizika musí být únosná. Dohánět se pak musí tam, kde máš dobře zvolené gumy. Proto jezdci vyráží každý s jiným obutím a mají tolik rozdílné mezičasy," nastínil volbu pneumatik Brouk.

 

Liberecko-příbramská posádka navíc musela brát ohled na to, že dávala doporučení pro pilota dvoukolky, na kterou je třeba nazout pneumatiky v málo riskantní a spíše bezpečnější kombinaci. Pro čtyřkolky a vozy WRC je výběr vhodného obutí zcela odlišný. "Odhad na pneumatiky jsme měli víceméně dobrý. Řešili jsme pouze první průjezdy zkoušek. Martinův rozpis jsme viděli prvně až v Monaku, ale nebyl daleko od našeho, takže práce s ním byla přirozená a vcelku snadná," zhodnotil úspěšnost doporučení Myšák.

 

Když měli kluci odjeto, komunikovali s týmem Bozian Racing a došlo také na seznámení s týmem, za který budou startovat v Mexiku. Sledoval jsi ty, Štěpáne, jako "pežoťák" výsledky pilotů s vozy se lvem na přední masce? "Samozřejmě, že ano. Na trať jsme se nedostali, ale výsledky jsme pravidelně sledovali. Manfred Stohl jel až nad očekávání dobře a s minimem odjetých kilometrů překvapil i Toni Gardemeister."

 

Nyní celý tým bedlivě sleduje předpovědi počasí, které by mělo panovat během nadcházející Rally Šumava. "Nechceme být zaskočeni a všichni doufáme, že auto bude tentokráte fungovat na 100%," doplnil předstartovní informace týmový manager Tomáš Pochop. Pilot Štěpán Vojtěch se k podrobnějšímu studiu rychlostních zkoušek zatím  ještě nedostal, ale již nyní se těší na náročné testy na Vimpersku.

 

Klatovská Rally Šumava Mogul startuje 17.2. půl hodiny po poledni na klatovském náměstí Míru. Po slavnostním startu čeká na posádky Super RZ na Čínovském okruhu. Sobotní zkoušky se odehrají na Prachaticku a Vimpersku, nedělní v okolí centra soutěže, kde je také na čtrnáctou hodinu naplánovaný cíl soutěže.

 

Czech OMV Rally Teamu se v loňském roce na Šumavě dařilo a tak má letos Štěpán s Michalem na co navazovat.

 

Počátkem března pak odstartuje posádka Vojtěch/Ernst s produkčním Lancerem na Corona Rally Mexico.

 

Michal Oberstein

Czech OMV Rally Team


 
 
Fotogalerie:   Rallye Monte Carlo 2006 - foto Aleš Hejtmánek

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose