Scania opět zvýšila prodeje. Každý sedmý vůz u nás 7.2.2006 15:08 - tisková zpráva
Švédská značka zdobí v současné době každý sedmý nákladní vůz v tuzemsku
Praha, 7. února 2006 – Výrazného růstu výnosů dosáhla v loňském roce společnost Scania. Přední švédský výrobce dodal v celosvětovém měřítku 52 567 nákladních vozů a 5816 autobusů a jeho výnosy díky tomu dosáhly 6,72 miliónu eur. Velmi dobře si firma vedla i na českém trhu. Opět zvýšila prodeje a potvrdila tak svoji pozici mezi tuzemskou špičkou.
Zájem o vozy Scania rostl v průběhu loňského roku postupně. „Po spíše průměrném počátku roku následovalo výrazné zvýšení poptávky, díky čemuž narostly naše výnosy o celých 12 % v porovnání s předchozím obdobím,“ popsal situaci prezident a generální ředitel společnosti Leif Östling. Upozornil, že zvýšený zájem o vozy Scania se projevil koncem roku 2005 zejména na trzích střední a východní Evropy včetně České republiky.
Rekordní úspěch zaznamenaly autobusy Scania, jichž firma dodala na světové trhy více než v kterémkoliv uplynulém roce. Velmi dobře si vedly i průmyslové a lodní motory. Prodalo se 5704 kusů, což představuje 14% zvýšení v porovnání s předešlým obdobím.
Rostoucí oblibu vozů značky Scania potvrdil i český trh. Scania CZ dosáhla v roce 2005 obratu ve výši 2,727 miliardy korun (přes 96 miliónů eur). Počet nákladních vozů zaregistrovaných v loňském roce se vyšplhal na 772 kusů, což představuje 14,1% podíl na trhu. Zákazníkům bylo dodáno i 9 nových autobusů a 15 autobusových podvozků Scania a také 247 použitých vozidel. Podle generálního ředitele společnosti Scania CZ Bengta Thorssona měly největší úspěch klasické tahače R 420, 4x2. „Za rostoucí oblibou našich vozů vidíme nejen kvalitní technologie a neustálé inovace, ale také nadstandardní péči, kterou klientům nabízíme,“ vysvětluje Thorsson.
V rámci zvyšování dostupnosti svých služeb Scania CZ v loňském roce otevřela další dvě servisní centra a to v Praze Modleticích a v Pardubicích. Kromě přímých odběratelů se věnuje i samotným řidičům, pro něž například v roce 2005 připravila za podpory Evropské komise soutěž o nejlepšího mladého evropského řidiče kamionu.
V roce 2006 se zákazníci firmy Scania CZ mohou těšit na kompletní sérii 21 variant motorů Euro 3, Euro 4 a Euro 5, která jim byla představena již loni na podzim a která zahrnuje i v současné době nejsilnější motor V8 620HP. Na trh se dostanou i zcela nové převodovky, jež vynikají zejména pevnější konstrukcí a sníženou hmotností. V samotném závěru loňského roku byla představena i nová řada autobusů a autokarů. Uvedení veškerých novinek na český trh bude mít na starosti nový marketingový ředitel společnosti Scania CZ Martin Benda, který v lednu nahradil ve funkci Johana Karlssona.
Scania Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností švédské firmy Scania CV AB. V roce 2006 oslaví dvanácté výročí působení na českém trhu, kde dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější značky. Společně s nezávislými dealery pracuje pro Scanii CZ 430 zaměstnanců.
Scania Czech Republic s.r.o. Mmd Public Relations Czech Republic
Martina Jirásková Marta Šmídová
www.scania.cz
|