Maximálně spokojený Vršecký s testy nového motoru. I s volantem 10.2.2006 10:23 - tisková zpráva
Maximálně spokojený Vršecký
"Kdyby mi někdo před testováním řekl, že úplně nový motor vydrží týden devastující jízdy, nikdy bych tomu nevěřil,“ řekl David Vršecký v pátek bezprostředně po ukončení týdenního testování nového motoru.
„Dokonce jsem byl ochoten se po pondělku vsadit, že pokud budeme motor cíleně devastovat tímto způsobem a tempem, pojedeme domů ve středu s prasklou hlavou. Jak vidno, prohrál bych. Musím před Mariem a všemi lidmi, kteří se podíleli na vývoji a výrobě, smeknout.“ S testováním nového motoru se dvěma turbodmychadly byl Vršecký maximálně spokojen i přes zřetelnou únavu.
„Ještě nikdy jsem nic podobného nezažil. Třicet, čtyřicet minut jízdy na oválu, k tomu neustále brždění a akcelerace. Poté chvilka v depu, nafta, voda a znovu do práce. Ke konci jsem toho měl opravdu plné zuby.“ Přestože se v průběhu testování objevila tu a tam drobná chybička, má dle Vršeckého nový testovaný agregát hodně blízko k dokonalosti.
„Pokud se motor v takových podmínkách nerozsypal, vydrží snad všechno. Navíc podle všech dosažených časů neznamenají závady konec závodu. Samozřejmě, kdybych měl v zádech Antonia nebo Gerda, tak bych vítězství neudržel. Rozhodně ale nehrozí, že bych se propadl o pět, deset míst a zůstal bez bodů.“
Zlatý volant - Vršecký mezi domácí elitou
Z dalšího úspěchu se může radovat čtvrtý muž loňského šampionátu tahačů David Vršecký, který se umístil podle výsledků prestižní motoristické ankety o Zlatý volant na celkovém pátém místě v kategorii okruhových jezdců, jejímž suverénním vítězem se stal Tomáš Enge. „S umístěním mezi šesti nejlepšími okruhovými jezdci jsem samozřejmě velmi spokojen?“ řekl Vršecký, kterého výsledek ankety evidentně příjemně překvapil.
„Loňská sezóna byla z mého hlediska tak trochu testovací, jel jsem v nové třídě na novém voze. Podle mého názoru se na tomto výsledku podepsala do značné míry i skutečnost, že se zavedením jediné třídy velmi zvýšila sledovanost našeho sportu, vždyť na několika závodech padla hranice sto tisíc návštěvníků.“ Podle Vršeckého je jeho umístění v anketě o Zlatý volant výsledkem práce celého týmu Buggyra Racing International Systém. „Inženýři a mechanici se museli vyrovnávat prakticky se stejnými problémy jako jezdci, jen nebyli tak na očích. Odvedli ale skvělou práci.“
Navíc lze říci, že kromě úspěchu Vršeckého se stala Buggyra nejúspěšnější okruhovou značkou, mezi šesti nejlepšími se totiž na čtvrtém místě umístil také nejmladší jezdec truckové historie Adam Lacko. Ten se v loňské sezóně závodil za volantem Buggyry v Misanu, Mostě a na Nurburgringu. V rámci zachování objektivity je ovšem nutno podotknout, že v podstatně větší míře, než tahače se na Adamově čtvrtém místě podílely výsledky ze závodů cestovních vozů, které byly v loňské sezóně Lackovou prioritou.
Buggyra
oficiální stránky : www.buggyra.com
|