Filip Salaquarda k testům BMW Challenge : Na poprvé to bylo dobré… 17.2.2006 08:37 - tisková zpráva
Salaquarda: Na poprvé to bylo dobré…
22letý Filip Salaquarda se loni tak trochu vytratil z centra pozornosti českých motoristických příznivců. Přesto však absolvoval jednu z nejdůležitějších sezón své dosavadní kariéry. V rodinném týmu I.S.R. závodil v rámci Eurosérie formule 3 s dallarou osazenou motorem Opel..
„Byl to rok, kdy jsem získal spoustu cenných zkušeností. Motor Opel už nestačil na modernější mercedes a hondu, takže mým nejlepším výsledkem bylo 11.místo, ale snad jsem se ve společnosti kvalitních formulových jezdců celkem slušně zapsal.“
*Máte však na kontě i jednu výraznou českou premiéru…..
„To ano. Jde o start na tradičním finále sezóny „ef-trojek“ v Macau, to byl zážitek jako hrom. Tam jsem startoval jako vůbec první Čech. Je to skutečně šílený městský okruh, daleko složitější než třeba slavnější Monte Carlo. Závodil jsem tam už víceméně s ohledem na nastávající sezónu, kdy bychom měli startovat v rakouském týmu HBR s motorem Mercedes a lepšími vyhlídkami na dobré umístění.“
*Setkali jsme se na francouzském okruhu Circuit du Luc en Provence při testování prototypu auta určeného pro BMW Challenge 2006. Že by úvahy o hostování v závodech poháru výkonných „cesťáků“?
„Ne, to určitě ne. Před „bavorákem“ jsem naposled testoval Porsche GTR3 a to už je snad tři roky. Od té doby se věnuji výhradně formulím a nezdá se mně účelné přesedat do aut různých koncepcí. To u nás na úrovni zvládne snad jedině Tomáš Enge a ještě možná Jarek Janiš. Nejméně letos budu docela určitě závodit výhradně s formulí 3. Testování ve Francii jsme se zúčastnili proto, že s tvůrci nového auta spolupracujeme i v jiných oblastech a zejména táta (Ing.Igor Salaquarda, pozn.aut.) má s cesťáky hromadu zkušeností.“
*Jaký dojem na náročného formulového jezdce BMW 1 Challenge udělal?
„Na to, že šlo o první funkční test to bylo velmi dobré. Je to velice silné auto s pohonem zadních kol, které se výborně ovládá a na dráze si s ním lze doslova hrát. Při našich startech v Eurosérii máme možnost sledovat i dnes zřejmě nejlepší evropský pohárový seriál SEAT Cupra. Tam už za sebou mají léta vývoje a silnou podporu továrny, ale mám pocit, že BMW Challenge se může této hodně vysoko položené laťce dost brzy přiblížit. Ano, byl jsem příjemně překvapený.“
*Ale při večerních debatách, které takový testovací seriál přirozeně provázejí, měli otec a syn Salaquardovi snad nejvíce kritických připomínek….
„To snad ani nebyla kritika v pravém slova smyslu, ale předávání zkušeností. A že jsme nejvíc brblali? To bude tím, že jsme opravdu zvyklí na formulové parametry a těm se auto pro značkový pohár opravdu nemůže přiblížit. Ale myslím, že to technikům z Bervid Prodrive, ani Metalexu nevadilo.
Měli své auto prostě jako pod lupou a najít správný kompromis mezi naším vyhraněným pohledem na závodění a reálnými požadavky na pohárové auto určitě dokáží. Myslím,že BMW Challenge bude hodně zajímavým obohacením letošní české okruhové scény.“
PR Bervid Prodrive (pek)
|