V Ženevě se představí Concept A od Volksvagenu 22.2.2006 06:54 - tisková zpráva
Volkswagen v závěru minulého týdne představil v Berlíně úzkému okruhu odborníků unikátní studii Concept A. Široké veřejnosti se pak Concept A představí na začátku března na Autosalonu v Ženevě. Praha, 20. února 2006 - Concept A představuje spojovací můstek mezi sportovním vozem a SUV s pohonem všech kol, přičemž o jeho výjimečném postavení svědčí i originální design karoserie. Přední části vozu dominuje nová třírozměrná maska chladiče z leštěného hliníku plynule navazující na velké, do boků protažené světlomety z LED diod. Záměrem designerů bylo, aby "tvář" vozu nejenom okamžitě identifikovala člena rodiny Volkswagen, ale aby také připomínala geparda, dravou a dynamickou šelmu. Při pohledu z boku působí Concept A jako stylové kupé. Unikátním prvkem je systém otvírání dveří - zadní boční dveře mají totiž závěsy u zadního okraje, takže křídla předních a zadních dveří se otevírají a zavírají protisměrně. Obvyklý B-sloupek karoserie úplně chybí, do interiéru k oběma řadám sedadel je proto vynikající přístup. Efektním detailem jsou hliníkové kliky předních a zadních dveří opticky sloučené do jediného celku. Sportovní image studie Concept A dotvářejí velmi krátké převisy karoserie (vpředu 0,93 m, vzadu jen 0,82 m), poměrně dlouhá kapota motoru a velká litá kola rozměru 20" s pneumatikami rozměru 295/40 ZR 20, která jsou efektně orámována vyklenutými lemy podběhů. Zadní část vozu rozvíjí koncepci praktických hatchbacků, ale opět zcela po svém: spodní část od koncových světel dolů se vyklápí jako zadní čelo ložné plochy modelů pick-up, takže ve voze lze převážet i velmi dlouhé předměty. A pokud je to potřeba, lze vyklopit také rozměrnou horní část, která se otvírá až po C-sloupek karoserie. Zejména v letních dnech přijde vhod možnost shrnout textilní střechu soft-top až po C-sloupek karoserie, takže z vozu se stává otevřený roadster. Karoserie studie Concept A je dlouhá 4,35 m, široká 1,854 m a vysoká 1,55 m, rozvor je dlouhý 2,6 m. Pro dynamicky stylizovanou studii Concept A její tvůrci připravili patřičně výkonné motory - v Berlíně představený vůz byl vybaven technicky vyspělým motorem TSI Twincharger o výkonu 110 kW/150 k, který garantuje maximální řidičské zážitky při minimální spotřebě. Tento agregát je propojený se šestistupňovou převodovkou a přes systém 4MOTION pohání všechna čtyři kola. Alternativami k motoru TSI Twincharger jsou moderní turbodiesel TDI s přímým vstřikováním nafty do válců a částicovým filtrem DPF a přeplňovaný motor FSI o výkonu 147 kW/200 k, který si získal skvělé renomé v modelech Golf GTI. Pro interiér studie Concept A je příznačné perfektní zpracování všech detailů, využití nejkvalitnějších materiálů, promyšlený ergonomický koncept a dokonalé barevné sladění. Čtyři samostatná anatomicky tvarovaná sedadla poskytují dokonalé pohodlí a přitom svojí subtilní konstrukcí šetří i cenné místo uvnitř vozu. Řidiče a spolujezdce odděluje masivní tunel kryjící převodovku, do jehož horní části je zasazena krátká řadicí páka. Funkcionalisticky pojatý přístrojový štít s jediným velkým středovým sdruženým přístrojem oválného designu je dokonale přehledný. Dominantního postavení se dočkaly výdechy klimatizace, které jsou nejdůležitějším stylistickým prvkem palubní desky. Mřížkované kryty výdechů ventilace opticky ladí s provedením MMI (Multi-Media-Interface) rozhraní.
PR
|