www.car.cz
 

Bronzová radost pod Černou věží. Karel Trojan třetí za Rakušany
     24.2.2006 14:34 - tisková zpráva


V neděli na náměstí v Klatovech skončil již 41. ročník Rally Šumava, který letos důkladně prověřil nejeden team. Na rychlostních vložkách jste mohli objevit snad všechny druhy povrchů – od suchého asfaltu, přes proudy vody až po ledem pokryté plotny. S takovými nástrahami se nejlépe vypořádalo duo rakouských jezdců Baumschlager a Mörtl. Ale na třetím místě absolutně figurovala již ryze česká posádka ve složení Karel Trojan a Petr Řihák která si svou dravou jízdou vysloužila nejeden aplaus.

Se třetím místem absolutně a druhým místem ve třídě jsme s Petrem maximálně spokojeni. Nebyla to jednoduchá soutěž a na druhé místo v absolutním pořadí bychom museli značně přitlačit, čímž by stouplo i riziko. Ani Achim není žádné „ořezávátko“ a jistě by své pozice bránil a zrychlil by také. Myslím si, že právě Mörtl je jedním z nejžhavějších kandidátů na celkový titul. My ale nazbrojíme a již na dalším podniku MMČR se pokusíme Mörtlovi naši porážku ze Šumavy oplatit.“

Ani pro posádku ČKD URBAN PNEU RALLY TEAMU však letošní Šumava nebyla procházkou růžovým sadem. Auto tentokráte fungovalo bez problémů. Nemilé překvapení pro všechny fanoušky v podobě výletu mimo trať si však Karel připravil ihned na první rychlostní zkoušce – Klatovském okruhu.

Při nájezdu do posledního okruhu pořadatel nepochopitelně těsně před nás pustil na trať Pepu Petáka. V tomto úseku byla trať kompletně pod vodou na které jsme vzápětí dostali aquaplaning a abychom se nepřekulili, „pustil„ jsem to raději do pole. Tento výlet nás stál naštěstí pouze pár drahocenných vteřin. V průběhu celé soutěže pak vše vycházelo dle našich představ až na jednu krizovou situaci při posledním průjezdu RZ Boříkovy – Podolí, kde při nás stálo štěstí.“ 

Letošní Šumava však nebyla tou zimní soutěží, jakou bychom si přáli. Již v průběhu tréninků se začalo silně oteplovat, čímž se sníh pomalu z rychlostních zkoušek ztrácel. Posádky tak absolvovaly trénink na zcela odlišném povrchu než při samotné soutěži, což byl mnohdy kámen úrazu. Posádka ČKD URBAN PNEU RALLY TEAMU však měla pro tyto nestálé a rychle se měnící podmínky na tratích schovaný trumf v podobě ledových špiónů Jana Jerieho a Dana Vodičky.

Střídavé povrchy mi sice větší problém nedělají, ale v takových podmínkách, které panovaly, byly zprávy o aktuálním stavu na trati od mých kamarádů k nezaplacení. Velice si vážím jejich služby a tímto bych oběma také rád poděkoval. Bez jejich informací bychom jistě takového umístění nedosáhli.“

Bohužel díky náhlému oteplení se jistě všem posádkám soutěž velice prodraží. Nákladné pneumatiky s hřeby se na asfaltových úsecích rychle opotřebují. Pokud ale chtěla posádka pomýšlet na lepší umístění, o náhradě těchto pneumatik s hřeby za zimní pneu bez hřebů nemohla ani být řeč.

Jednou jsme sice pneumatikovou loterii prohráli, jinak jsme ale právě díky informaci od našich „ledových špiónů„ mohli dobře kalkulovat, jaké pneu by na jednotlivou sekci byly ty nejlepší. Rád bych zde poděkoval také našim mechanikům, kteří měli o zábavu postaráno zejména při přehazování pneu s hřeby za sériové zimní, kdy se museli vyměnit i koutouče a brzdiče.“

Kdo se byl podívat i v servisu, mohl si povšimnout menšího „závodníka„ v modré kombinéze u zázemí

 

ČKD URBAN PNEU RALLY TEAMU.


 
 
Fotogalerie:   Jan Kopecký a pátek ve Švédsku

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose