Petr Bold o BMW1 Challenge 26.2.2006 07:43 - tisková zpráva
Testování vozů BMW 130i Challenge na okruhu Circuit du Luc en Provence v jižní Francii se zúčastnil také šéf Metalexu ing.Petr Bold. Nebylo to náhodou, protože tento tradiční český výrobce sportovních automobilů se na projektu BMW1 Challenge 2006 v současné době velmi výrazně podílí.
*Kdy vlastně Metalex vyrobil poslední sportovní automobil?
„Bylo to koncem minulého století, kdy jsme postupně zajišťovali vývoj a výrobu celých sérií vozů pro poháry fordů Fiesta, Puma a Eskort. Zejména eskorty se nám povedly a nakonec to skončilo tak, že díly jsme vyráběli u nás a kompletní auta naši lidé montovali přímo v Německu.“
*Pak jste se ze sportu tak trochu vytratili… „Jen pokud mluvíme o stavbě kompletních automobilů. Jinak průběžně zajišťujeme dodávky náhradních dílů pro celou naši produkci, včetně například dnes už skoro historických formulí.“ *Co dnes Metalex produkuje?
„Je to hodně široký sortiment, ale k tomu nejvýznamnějšímu patří přestavby užitkových automobilů a vývoj speciálních komponentů především pro škodovky. Jako příklad může sloužit třeba speciální úprava jednoho z vozů naší největší automobilky pro potřeby veterinářů.“ *Takže ke sportu se v plném rozsahu vracíte až nyní prostřednictvím „bavoráků“?
„Ano a děláme to rádi. Ne, že bych v tom viděl nějaký obrovský byznys, ale po třiceti letech závodění má člověk tenhle sport tak hluboko pod kůží, že se ho nadobro dost dobře zbavit ani nelze.“ *Kdy jste naposled, nebo spíše –zatím naposled-závodil?
„To už je alespoň pět roků. Bylo to v Brně, při podzimním Epilogu. A to zatím? Myslím, že se už za volant závodního auta nepohrnu, i když zrovna BMW 130 je velice svůdné auto. Jak člověku přibývají léta, musí na zachování své výkonnosti stále více pracovat, aby stačil dravému mládí. A do toho se mně už moc nechce. Pro vlastní vyžití jsem si na stará kolena našel jiného koníčka. Podobně jako před časem Zdeněk Vojtěch jsem se dal na létání a to mně bohatě stačí..“ *V čem je BMW 130 Challenge tak svůdné…
„Má výborný poměr výkonu motoru a hmotnosti, už v sérii vynikající jízdní vlastnosti i brzdy a klasickou koncepci , tedy motor vepředu a hnanou zadní nápravu. To auto se už jako sportovec narodilo a když mu naši technici ještě trochu pomohli, je to fakt plnokrevný hřebec.“ *Takže nic pro hobby jezdce?
„Ne, to bych neřekl. Kdo chce s naším bavorákem uspět, musí být skutečně kvalitní řidič, to ano. Ale zvládnout ho může i dobře připravený amatér. A vidím tady ještě jednu velkou přednost. Je to silné a krásné auto, které u solidního jezdce budí ten správný respekt. Tak snad pomůže k návratu fair play na naše okruhy. Když naše generace trávila týdny v garáži při přípravě závodního vozu, tak nám bylo líto s ním zbytečně bouchat o soupeře. Ctili jsme pravidla.
Pak přišla doba, kdy se někteří lidé díky penězům až příliš snadno dostali k možnosti závodit a neměli ke svým strojům ten správný vztah. Na dráze se pak rozmohl jakýsi „rodeo styl“. Třískat při každé příležitosti do soupeře se považuje za víceméně normální. Mrzí mně to, o tom automobilový sport není. A doufám, že vznešený BMW a vrátí na okruhy i kus starých dobrých mravů.“
PR Bervid Prodrive (pek)
|