Okříšky 2006: Volf s Novákem věří v lepší časy. Z WRC do PV ... 27.2.2006 10:37 - tisková zpráva
Po roce trápení, kdy závodění bylo poskrovnu, ať už kvůli nedostatku financí nebo kvůli technickým problémům, chtějí se Jiří Volf s Petrem Novákem letos vrátit mezi širší domácí špičku. Cestou k dosažení vytyčeného cíle by měla být účast posádky v kompletním šampionátu sprintů, který zahájí už ve dnech 3. – 4. března Rally Vysočina s centrem v Okříškách.
Jirka s Petrem se závodu nemohou dočkat. Vždyť na start soutěže se naposledy postavili v prosinci při Pražském rallysprintu, kde si poprvé vyzkoušeli Mitsubishi Lancer Evo 8, s nímž absolvují i letošní sezonu. Zázemí by měli mít skutečně špičkové, neboť během zimní přestávky se zrodila spolupráce na ose sahající z Brna (Jirka Volf), přes Plzeň (Milan Liška) až do Německa (Hermann Gassner).
„Během zimy jsme se dohodli na celoroční kooperaci s Milanem Liškou a potažmo s Hermannem Gassnerem. Moc se na to těším. S Milanem Liškou jsme domluveni na spolupráci i při testování a z jeho strany cítím velikou podporu. Dokonce i cíle nám klade vysoké. My se je s Novasem samozřejmě budeme snažit maximálně plnit, protože chceme letos naše soutěžácké počínání posunout na celkově vysokou úroveň. Po loňských problémech chceme odjet alespoň jeden domácí šampionát kompletně. Zvolili jsme sprinty a musím poděkovat našim partnerům, protože už před první soutěží máme pokrytý rozpočet na celou sezonu i na testování, což nám dodává obrovský klid a jistotu,“ těší se na sezonu 2006 Jirka Volf.
Brněnsko-otrokovická dvojice si ale musí zvyknout na novou techniku. Zatímco ještě loni se na tratích českých soutěží objevovala posádka především s vozem Škoda Octavia WRC, po zákazu těchto speciálů jak v MMČR rally, tak v MČR sprintrally, museli i Jura s Novasem – podobně jako většina konkurentů – přesednout do produkčního vozu.
„Pojedeme s Mitsubishi Lancer Evo 8. Hlavně v úvodu sezony chci odjet co nejvíc kilometrů nejen v závodech, ale i během testování, abych se co nejdříve zbavil návyků z jízdy s vozem kategorie WRC. Styl jízdy v produkčním voze, který jsem si vyzkoušel v Praze, je úplně jiný. Musím jej rychle zvládnout, protože letošní mistrák je hodně nabitý a technika vozů podobná. Teď se ukáže, kdo je jaký pilot a komu dříve pomáhala kvalitní technika. A Novas by mi neodpustil, kdybychom stáli v ústraní,“ přiznává Jirka Volf se smíchem respekt ze svého mitfáry.
Do prvního závodu sezony nepůjde brněnský jezdec bez přípravy.Řádění na sněhu si sice během zimy kvůli komplikované zlomenině ruky příliš neužil, v posledních dvou týdnech si ale zvyká na svou novou zbraň. V pátek ladil v Plzni u Milana Lišky elektronické nastavení vozu, ve středu jej čeká další test, při němž se zaměří na tlumiče vozu a jeho celkový set-up. A s jakým výsledkem bude posádka spokojená za týden v Okříškách? „Hlavně bych chtěl, aby se jelo na sněhu. Loni jsme Rally Vysočina dokončili na čtvrtém místě a kdybychom toto umístění obhájili i letos, byl bych navýsost spokojen,“ jde do boje odhodlaně Jirka Volf. Tým NTS Plzeň – Gassner Rallisport a především posádka Jiří Volf – Petr Novák děkují svým dlouhodobým i novým partnerům za jejich podporu a těší se na setkání s nimi a všemi fanoušky nejkrásnější motoristické disciplíny, kterou rally bezpochyby je, u tratí a v servisní zóně Rally Vysočina 2006.
VOLF MEDIA SERVIS
|