Tomek se Škaloudem na Šumavě bodovali i s polámaným kolečkem 27.2.2006 16:57 - tisková zpráva
Na krásnou kitovou felicii v továrních barvách zaniklého týmu Škoda Motosport pilotovanou duem mladíků David Tomek – Jan Škaloud už si diváci českých automobilových soutěží nejen zvykli, ale spousta jich už se na toto auto opravdu těší. Mladíci už si získali velký respekt za výborné výsledky a i při premiérovém startu na tratích Rallye Šumava se jim dařilo. Po velmi nadějném průběhu bohužel naděje na pěkný výsledek zhatily střižené štefty v samém závěru.
Až v loňském létě získali David Tomek s Janem Škaloudem mezinárodní licenci, která je opravňuje ke startu v náročných soutěží Mezinárodního mistrovství České republiky. Od té doby jsou sice pravidelnými účastníky tohoto seriálu, teprve na uplynulé Rallye Šumava se poprvé setkali s extrémně náročným střídáním mokrých asfaltů a ledových úseků. „Zejména sobotní etapa byla velmi náročná a kluzká, a tak jsme raději nasadili opatrnější tempo než obvykle,“ říká pořád ještě osmnáctiletý Tomek. „Asi i díky tomu jsme se s jedinou výjimkou vyhnuli potížím. Takže jsme byli docela spokojeni.“
Připomeňme, že vůz Škoda Felicia Kit Car 1,6, který posádka využívá jako své sportovní náčiní, byl nově a přiznejme si, že nepříliš logicky přeřazen ze třídy A6 a do kategorie S1600, kde je konkurence opravdu nabitá. Přesto se dokázali Tomek se Škaloudem v celé polovině sobotních rychlostních zkoušek vejít mezi čtyři nejrychlejší posádky této třídy.
V průběžném pořadí se drželi na páté příčce kategorie S1600 a osmém místě ve skupině A. Jak jsme již zmínili, největší ztrátu nabrali junioři při své jediné větší chybě, která je potkala na osmé rychlostní zkoušce. Co se přihodilo, jednoduše vysvětluje dvacetiletý Jan Škaloud: „Udělali jsme chybičku a už jsme byli ve sněhu. Naštěstí nás diváci vytáhli, rádi bychom jim za to touto cestou poděkovali a zároveň se omluvili, pokud se třeba při vyprošťování našeho vozu mírně zamazali…“
Nedělní etapa Rallye Šumava byla pro mladou posádku už docela krátká. První dva testy bílozelenočervená felicie zvládla bez potíží, bohužel na tom třetím se „střihly štefty“, vozu upadlo kolo a dál se pochopitelně pokračovat nedalo. David s Honzou ani mechanici však nechtěli tak důležitou soutěž vzdát a bojovali dál.
Ve hře byly body do celkového hodnocení Mistrovství ČR. Vedení týmu po ukončení a otevření rychlostní zkoušky zorganizovalo okamžitý odvoz vozu, mechanici vyměnili celý unašeč kola a dle nových řádů SupeRally stihla posádka odvézt a předat vůz do UP ještě před skončením celé soutěže. Zde je třeba uvést na pravou míru informaci pořadatelů, která hovořila o tom, že jejich vozidlo bylo příčinou zablokování trati a následného zdržení.
„Naše posádka nezablokovala po poruše ani jeden jediný vůz během RZ č.16 ani po skončení erzety. Vůz byl odstaven mimo trať i s cedulí O.K. a vůbec se na trati nezastavil. Pokud někomu byl přidělen náhradní čas, tak ne z důvodu blokujícího vozu posádky Tomek – Škaloud. Po otevření trati mechanici ve 12,05 vjeli na otevřenou RZ a naložili vůz na přívěs, ve 12,20 jsme opustili trať RZ, tento čas byl i nahlášen řediteli soutěže v přímém tel. hovoru,“ vysvětluje manažer týmu Ivan Škaloud.
Zajímavé bylo i to, že pořadatelé, kteří byli u vjezdu do UP, kam posádka vůz odvezla, neměli ještě zcela zažitá nová pravidla SupeRally a vůbec nechápali proč se posádka dožaduje vpuštění vozu do uzavřeného parkoviště, když měla poruchu a neprojede tedy cílovou rampou a proč požaduje zapsání času do karty a vůbec její odevzdání.
Takovýchto nepřesností, jako například zapisování časů na jinou stranu jízdního výkazu a dalších, bylo více i dle informací dalších posádek. Prostě všichni museli být letos na Šumavě ve střehu pořád, nejen na tratích rychlostních zkoušek.
Vše se nakonec podařilo a David Tomek s Janem Škaloudem ve výsledkové listině Rallye Šumava nechyběli. V konečném pořadí obsadili šestou příčku v kategorii S1600. Ve skupině A pochopitelně neposlušné kolo mladíky srazilo z bodovaných příček.
Zatímco na prvních dvou soutěžích sezóny mladíci zejména sbírali cenné zkušenosti, už o nadcházejícím víkendu je zúročit při Rally Vysočina, která má své centrum v Okříškách.
Karel Špaček
Motosport-review.cz
Tisková informace IT racing – AK ŠKODA Mladá Boleslav
|