Audi A6 allroad quattro. Světová premiéra na Ženevském autosalonu 1.3.2006 18:20 - tisková zpráva
Ženeva, 1. března 2006
Ve světové premiéře se na Ženevském autosalonu představuje nové Audi A6 allroad quattro, které bude na český trh uvedeno v létě tohoto roku. Audi allroad quattro je velmi úspěšným modelem automobilky Audi. Poprvé tento elegantní, suverénně působící vůz postavený na bázi modelu A6 Avant, vyjel na silnice v roce 2000. Nyní se představuje jeho následovník, který je ještě prostornější, luxusnější, stylově vytříbenější a flexibilnější. Zůstává však samozřejmě věrný svému označení „allroad“, takže vyniká i jízdními vlastnostmi a dynamikou na silnicích i v terénu.
V mnoha ohledech unikátní model Audi A6 allroad quattro jen těžko hledá konkurenta. Díky své příbuznosti s reprezentativním modelem A6 Avant nabízí mimořádně komfortní cestování v prostorném interiéru a na silnicích překvapuje sportovními výkony. Ale na konci asfaltu, tam, kde končí i Audi A6 Avant, A6 allroad quattro pokračuje. Díky modernímu systému pohonu všech kol se Audi A6 allroad quattro vypořádá i s velmi náročným terénem, a je důkazem spojení sportovní elegance a obdivuhodné všestrannosti.
Vnější design dokonale kombinuje dynamický styling s výraznými off-road prvky. V karoserii dlouhé 4,93 m s rozvorem 2,83 m je spousta místa pro komfortní cestování pěti pasažérů, v zádi vozu je 565 l prostoru pro zavazadla, v případě potřeby lze ovšem sklápěním asymetricky dělených zadních sedadel vytvořit prostor pro náklad o velikosti až 1660 litrů. Karoserie, v jejíž stavbě mají hojné zastoupení prvky z vysokopevnostní oceli, se vyznačuje extrémní tuhostí a dokonalou ochranou posádky v případě havárie.
Elegantně pojatý interiér je prostorný a vyvedený ve zřetelně sportovním duchu. O důrazu konstruktérů vozu na otázky ergonomie svědčí především propracovaný systém ovládání většiny funkcí vozu Multi Media Interface (MMI). Komfort obsluhy zvyšuje i elektromechanická parkovací brzda. Image luxusu umocňují atraktivní barvy karoserie, dekorativní interiérové prvky a vysoce kvalitní materiály použité v interiéru.
Pro pohon modelů A6 allroad quattro budou moci zákazníci volit ze dvou zážehových a dvou vznětových motorů, přičemž všechny jsou vybaveny technologií přímého vstřikování paliva do válců. V nabídce jsou zážehové motory 3.2 V6 FSI o výkonu 188 kW/255 k a 4.2 V8 FSI o výkonu 257 kW/350 k. Oba šestiválcové vznětové agregáty jsou vybaveny systémem přímého vstřikování nafty „common-rail“. Menší z nich o objemu 2,7 l dává výkon 132 kW/180 k, větší o objemu 3,0 l má výkon 171 kW/233 k.
Základní motor 3.2 V6 FSI 188 kW/255 k , který dává při otáčkách 3250 min-1 točivý moment 330 Nm, dokáže model allroad quattro se šestistupňovou manuální převodovkou rozjet z 0 na 100 km/h za 7,2 a udělit mu maximální rychlost až 242 km/h. Model se šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic zrychluje z 0 na 100 km/h během 7,7 s a jede až 240 km/h. Průměrná spotřeba činí jen 11,2 l/100 km, resp. 11,0 l/100 km.
Silný osmiválec 4.2 V8 FSI 257 kW/350 k, který se chlubí točivým momentem až 440 Nm při 3500 min-1, je propojený výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic. Tento model sprintuje z 0 na 100 km/h během 6,3 s a jeho rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba činí jen 11,2 l/100 km, což vypovídá o kvalitách zážehových FSI motorů Audi.
Turbodiesel 2.7 V6 TDI 132 kW/180 k poskytuje svůj maximální točivý moment 380 Nm už od hranice pouhých 1400 otáček min-1. Plochá křivka průběhu točivého momentu slibuje dravou akceleraci: z 0 na 100 km/h tento model zrychluje během 9,3 s a dosahuje rychlosti až 215 km/h. Audi A6 allroad quattro 2.7 V6 TDI se dodává výhradně s automatickou převodovkou tiptronic a spotřebuje v průměru jen 8,7 l nafty na 100 km jízdy.
Výkonější turbodiesel 3.0 V6 TDI 171 kW/233 k, který může být propojený s manuální i automatickou převodovkou, dává v širokém rozmezí otáček 1400 až 3250 min-1 točivý moment 450 Nm. Sprint z 0 na 100 km zvládá model s manuální převodovkou za 7,5 s, verze s převodovkou tiptronic za 7,8 s. Maximální rychlost činí 231 km/h, resp. 230 km/h a průměrná spotřeba jen 8,4 l/100 km, resp. 8,8 l/100 km.
Všechny verze mají standardně stálý pohon všech kol quattro.
Propracované zavěšení kol s převahou hliníkových prvků, garantuje špičkové jízdní vlastnosti a bezpečnost cestování na silnicích. Nejen v terénu se potom uplatní standardně montované adaptivní pneumatické pérování, které dokáže pracovat v pěti různých režimech, přičemž hned dva jsou speciálně určeny pro jízdu mimo zpevněné komunikace. Lepší trakci i více bezpečí přináší stabilizační systém ESP.
Modely Audi A6 allroad quattro jsou vybaveny dlouhou škálou prvků, které dokládají prémiový charakter těchto vozů. Vedle ovládacího rozhraní MMI patří do výbavy všech modelů mj. luxusní automatická klimatizace nebo sedmnáctipalcová (pro modely poháněné motorem 4.2 V8 FSI osmnáctipalcová) litá kola. Za příplatek si pak zájemci mohou pořídit mj. adaptivní světlomety, vyspělý systém odemykání a spouštění motoru Advanced key nebo Audi parking system Advance.
Import Volkswagen Group s.r.o., Divize Audi/Public Relations, Jan Klíma, AC&C Public Relations
Tiskové informace, ceníky a technická data v el. podobě najdete na www.audi.cz
Audi je celosvětově uznávaným konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už jedenáct let nepřetržitě rostou, v roce 2005 automobilka Audi prodala 829 100 vozů, což představuje meziroční nárůst o 6,4 %. Značce Audi se dařilo především na západoevropském trhu, kde její odbyt stoupl o 7 % na 599 tisíc vozů.
Prodeje automobilů Audi na tuzemském trhu rostou už 11 let po sobě: * Vloni se v ČR prodalo 2543 automobilů Audi, což oproti 2140 vozům prodaným v roce 2004 představuje nárůst o více než 18 %. * V roce oslav 25 let quattro byl každý druhý prodaný vůz Audi je s pohonem quattro® * Audi je nejúspěšnější prémiovou značkou na českém trhu.
PR
|