O týmu
Ihned po závodu supersportů v qatarském Doha byly zabalené motocykly do předpravních beden a odeslány do Austrálie. Tým se na druhou stranu naší planety přesunul během sobotní noci a nedělního dne, kdy cestoval přes Bahrain do Melbourne. Celý tým je nyní již v místě konání dalšího závodu, na který se usilovně připravuje.
O letošní sezóně
V Doha získal tým Intermoto Czech Klaffi první letošní body, když jeho jezdec William de Angelis dokončil náročný závod na třináctém místě. Stejná příčka patří jezdci ze San Marina i v celkovém hodnocení. Tomáš Mikšovský po boji v početné skupině dojel na sedmnáctém místě a na Phillip Islandu se tedy pokusí o zisk svých prvních, letošních bodů. Tým Intermoto Czech Klaffi je díky zisku tří bodů z Qataru na desátém místě mezi hodnocením jednotlivých týmů.
O počasí
Stejně jako poslední víkend, tak i ten nadcházející, by měli jezdci cirkusu WSBK absolvovat za velmi pěkného počasí. Nad okruhem Phillip Island by mělo po celý víkend svítit sluníčko, které vyžene teploty k velmi vysokým hodnotám, jenž by měly dokonce atakovat třicítku. Nicméně australský okruh je pověstný svým silným větrem, který dokonce v loňském roce zapříčinil odložení startu závodu třídy supersport. I v letošním roce je hlášen silný vítr, doufejme tedy, že nedojde k opětovným problémům, které by zvyšovaly nervozitu všech jezdců připravených na náročný závod.
O okruhu
Australský okruh Phillip Island nabízí jezdcům zcela jiný charakter, než který měli možnost vyzkoušet v asijském Qataru. Phillip Island patří společně s italskou Monzou a holandským Assenem k nejrychlejším okruhům celé série. Okruh poblíž Melbourne je domovem automobilového sportu s velkou závodní tradicí, první závody se zde konaly ve dvacátých letech minulého století. Motocykly měly své první klání na Phillip Islandu v roce 1931, ale až od roku 1956 se zde začaly prohánět pravidelně. V sedmdesátých a začátkem osmdesátých let minulého století okruh chátral, ale v roce 1985 byl odkoupený soukromým subjektem a částkou pět miliónů australských dolarů restaurován.
Po této přestavbě, která skončila v roce 1988, se zde opět začaly pořádat závody té nejvyšší úrovně. Okruh je vzhledem ke svému umístnění v nádherné přírodní scenérii s pohledem na oceán a vzhledem ke svému fantastickému kurzu, mezi drtivou většinou pilotů velmi oblíbený. Jeho délka je 4 448 metrů, má dvanáct zatáček (sedm levých a pět pravých), jeho nejdelší rovinka měří 900 metrů. Šířka okruhu, který se netradičně jezdí proti chodu hodinových ručiček, je 13 metrů.
O nejlepších časech
Rekordy okruhu pro třídu Supersport: 1:36,642 - oficiální rekord /Katsuaki Fujiwara - 2003/ 1:35,291 - nejrychlejší kolo /Chris Vermeulen - 2003/ Absolutní rekordy - Superbike: 1:33,019 - oficiální rekord /Troy Corser - 1999/ |