|
Na Monze v závodech FIA GT dominovalo Ferrari Pavel Jelínek
Na známé italské závodní dráze v Monze se o uplynulém víkendu konal první závod FIA GT. Na start se postavilo 18 závodních strojů GT a 6 strojů ze slabší třídy N-GT. První novinku oproti loňsku představily hned dvě stáje G.P.C. Giesse Squadra Corse a JMB Racing. Touto novinkou je Ferrari 575 M Maranello. Na další novinky si zřejmě budeme muset počkat, ještě by se mělo představit Lamborghini Murcielago GT nebo Maserati MC.
Již při tréninku na nedělní závod ukázalo své ambice v letošní sezóně duo vozů italské stáje BMS Scuderia s Ferrari 550. Pole position si zajistil Fabrizio Gollin a místo hned vedle něj si vyjel Matteo Bobbi. Až na třetím místě v tréninku skončil Sallen S7-R stáje Vitaphone Racing. Ve třídě N-GT se v tréninkových jízdách nejlépe dařilo vítězi z loňska Stephanu Ortellimu na Porsche 996 GT3 RSR, druhý Lukas Luhr na stejném voze a na třetím místě dokončil trénink Fabrizio De Simone s Ferrari 360 Modena. K tréninku nenastoupil z přihlášených jen team Wieth Racing.
Na startovní rošt nědělního zamračeného závodu se postavilo celkem 23 vozů. Bohužel team Proton N-GT musel startovat z boxů, kvůli výměně motoru nestihl zahřívací okruh. V prvním kole se ujal vedení team BMS Scuderia se svými dvěma vozy, následovány Sallenem Vitaphone Racing. Na dalších místech se držel Konrad Motorsport se Sallenem a Lister Racing. Hned ve čtvrtém okruhu došlo k nehodě, po které W. Lechner Jun. se Sallenem poškodil přední kolo a musel do boxů. Na závodní dráhu se již nevrátil. S poškozeným motorem ukončil svůj závod ve druhém kole také JMB Racing s F 575. V kole 10 skončily naděje také pro Vitaphone Racing s posádkou Alzen – Bartels, jejich Sallen S7-R jestě stihl zajet nejrychlejší kolo závodu 1:44.708s. První závod dokonale prověřil techniku, takže po různých poruchách ještě odtoupil Lister Storm jezdce T. Coronela, či s poškozeným vozem v zatáčce Parabolica JMB Racing s Ferrari 575. V 72 kole se do čela dostala posádka Cappellari – Gollin, a už jej nepustila. Po čtyřech okruzích jěště klesnul Salllen S7-R stáje RML na předposlední místo díky prasklé pneumatice.
V cíli se tedy z vítězství radovala posádka Cappellari – Gollin z BMS Scuderi, před jejich teamovými kolegy, posádkou Bobbi – Gardell. Třídu N-GT a celkové 7 místo vybojovalo duo Ortelli – Collard z teamu Yukos Freisinger Motorsport na Porsche 996 GT3 RSR. Klasifikováno do celkového hodnocení bylo 14 posádek, z původně 23 startujících. Těšme se, že nějaké body také přiveze do české republiky Vonka Racing, který se chystá na další závod do španělské Valencie. Závod ve Valencii startuje již 18.4. a přenos vysílá stanice Eurosport.
Pro sběratele výsledků zařazujemě výsledkovou listinu .
2 GT Cappellari/Gollin Ferrari 550 Maranello 2:39:50.695 87 189.06 2 1 GT Bobbi/Gardel Ferrari 550 Maranello 2:40:35.485 87 44.790 188.18 3 11 GT Peter/Babini Ferrari 575 M Maranello 2:41:16.516 87 1:25.821 187.38 4 13 GT Naspetti/Hezemans Ferrari 575 M Maranello 2:41:16.124 86 1 LAP 185.24 5 3 GT Livio/Calderari/Bryner Ferrari 550 Maranello 2:40:09.639 85 2 LAPS 184.35 6 10 GT Zwaan/Bouchut/Goossens Chrysler Viper GTS-R 2:40:01.980 84 3 LAPS 182.32 7 50 N-GT Ortelli/Collard Porsche 996 GT3 2:40:26.498 84 3 LAPS 181.86 8 62 N-GT Pescatori/Simone Ferrari 360 Modena 2:40:46.972 84 3 LAPS 181.47 9 18 GT Longin/Khan/Pillon Ferrari 575 M Maranello 2:40:02.139 83 4 LAPS 180.15 10 8 GT Goodwin/Ramos Saleen S7 2:40:27.412 81 6 LAPS 175.34 11 69 N-GT Ried/Ried/Marcinkiewicz Porsche 996 GT3 2:41:44.898 79 8 LAPS 169.64 12 7 GT Erdos/Newton Saleen S7 2:40:12.960 78 9 LAPS 169.10 13 56 N-GT Castro/Premoli/Barbaro Porsche 996 GT3 2:40:29.042 78 9 LAPS 168.81 14 28 GT Ruberti/Villarroel/Becker Saleen S7 1:59:56.897 60 27 LAPS 173.71
Text: Vláďa Rožánek
|
|