Šestero pánů z plzeňských týmů veze z Okříšek spoustu pohárů 7.3.2006 15:07 - tisková zpráva
Plzeňské týmy NTS Plzeň – Gassner Rallisport a Klub Fox Racing Team v AČR mohly v cíli úvodního podniku Mistrovství ČR ve sprintrally oslavovat pestrou plejádu úspěchů, které jejich posádky vybojovaly. V absolutním pořadí Rally Vysočina obsadily posádky Jiří Volf – Petr Novák a Miroslav Jandík – Radim Chrastecký hned dvě pozice na stupních vítězů, mladíci Pavel Kestler jun. – Milan Liška jun. zvítězili mezi diesely a ve třídě A7 dojeli do cíle jako druzí.
Letošní Rally Vysočina přichystala účastníkům ještě pernější podmínky nežli v minulém roce. Zatímco tehdy bylo jasné dávno před startem, že se pojede na sněhu a ledu, tentokrát počasí nechalo účastníky soutěže „vydusit“ až do poslední chvíle a bílou peřinu roztrhalo doslova pár hodin před startem. Začínalo se netradičně pátečním večerním prologem, který navíc pořadatelé organizačně příliš nedomysleli.
„Při dlouhém čekání na start nám úplně vychladly pneumatiky, takže jsme hlavně rádi, že jsme trať zamotanou do jedné mimoúrovňové křižovatky zvládli bez větších jezdeckých chyb,“ popisoval své pocity z úvodní rychlostní zkoušky Jiří Volf, zvykající si zároveň na vůz pro něj nový – Mitsubishi Lancer Evo 8. Podobně jako Jiřímu Volfovi s Petrem Novákem se vedlo i Miroslavu Jandíkovi s Radimem Chrasteckým, oběma posádkám po zrádném prologu patřila solidní postavení v první desítce celkového pořadí jen s několikavteřinovou ztrátou na nejlepší trojici.
Sobotní rychlostní zkoušky pak znamenaly velký útok obou posádek týmu NTS Plzeň – Gassner Rallisport. Jiří Volf se už na prvním ranním testu posunul na třetí příčku pořadí a když se mu následující náročný „sněhový“ test podařilo vyhrát, posunul se na druhý stupínek, hned za vedoucího Josefa Semeráda.
„Nechtěli jsme nechat soupeře ujet a začali od začátku rychle, přesto jsem našimi výsledky velice příjemně překvapen,“ liboval si Volf, který ve střední fázi soutěže dokonce atakoval vedoucí pozici. V závěru pak Jiří Volf s Petrem Novákem přece jen trochu zvolnili a když je za cílem posledního testu pořádně pozlobila převodovka, byli s výslednou stříbrnou příčkou nadmíru spokojeni.
S každým kilometrem soutěže se zrychloval zejména druhý vůz týmu v řízený Miroslavem Jandíkem a Radimem Chrasteckým. Mezinárodně ostřílenému Jandíkovi po čtyřech druhých časech na rychlostních zkouškách chybělo na Volfa v cíli něco málo přes tři vteřinky, přesto ani na jeho tváři nebylo možné přehlédnout velkou radost z bronzového stupínku: „Moc se nám líbily rychlostní zkoušky, navíc jsme se moc dobře bavili jízdou na pneumatikách s hřeby. Auto fungovalo výtečně a my jej dovezli v pořádku až do cíle. Třetí místo je skvělé a tak nás těch pár vteřinek od stříbra mrzí jen maličko.“
Výborně si na tratích Rally Vysočina počínali i mladí Pavel Kestler a Milan Liška, kteří vodili po tratích vůz Škoda Fabia TDi týmu Klub Fox Racing Team v AČR. Mezi dieselovými vozy neměli tentokrát soupeře, tak se mohli věnovat i soupeření ve třídě A7, kam jsou letos diesely zařazeny. I tam si vedli Kestler s Liškou velmi zdatně. Už prolog jim vyšel excelentně. Třídu A7 suverénně vyhráli a v absolutní klasifikaci se vešli do první dvacítky.
V sobotu pochopitelně nestačili na zkušeného Josefa Sedláčka se silným nissanem, druhou příčku za ním ale s přehledem uhájili. Pavel Kestler jun. byl pochopitelně nadšen: „Nejdřív jsme se na uklouzaných tratích trochu hledali a sbírali zkušenosti, postupně jsme ale měli z jízdy stále lepší pocit – no a konečný výsledek je skvělý! Jen trochu doufám, že nám pořadatelé přelepí štítek na poháru, který jsme dostali za vítězství v dieselech…“ Proč? Organizátorům ceny pro naftová auta nedopatřením chyběly, a tak si při vyhlašování vítězů vypomohli poháry nachystanými pro neobsazenou kategorii. Dva švarní plzeňští jinoši se tak celí rozesmátí pyšnili trofejemi s názvem „Dámský pohár“…
Karel Špaček
www.motosport-review.cz
Tisková zpráva týmů NTS Plzeň – Gassner Rallisport a Klub Fox Racing Team v AČR
|